היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אבשלום צדוק ז"ל

"היכרותי את אבשלום הייתה בשלב בית ספר תיכון אבשלום למד בדנציגר ואני בבית ספר לקציני ים עכו. המפגשים היו במסיבות ערב שישי. אבשלום גדול ממני בשנתיים, לאחר השרות הצבאי פנה אבשלום (אבשי) ללימודי כלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים וסיים תואר ראשון בהצטיינות. בשנים אלו היו קשיים רבים להתקבל לאוניברסיטה העברית. כשחזר אבשלום לקריית שמונה ואני סיימתי את השרות צבאי, החלה דרכנו הציבורית פוליטית בימים שהמנהיגות הוותיקה שלטה בכיפה. למרות זאת, קפצנו למים המוניציפליים. אבשלום הוביל יחד עם חברים את 'מועדון רעים' במועצת הפועלים ויצר תשתית של פעילי ציבור. אבשלום הקים סיעה עצמאית ח"י שבמסגרתה התמודד למועצת העיר. במקביל לפעילותו במפלגת ד"ש של יגאל ידין ז"ל, חמי סמי מורדו ז"ל היה מספר שתיים ברשימה זו ואני השתלבתי ברשימה עצמאית כ"נ של אברהם אלוני ז"ל. אבשי זכה בבחירות 1978 במנדט אחד ואני נבחרתי ברשימת כ"נ. במסגרת פעילותנו במועצה התאחדנו ושיתפנו פעולה ולמעשה  פרצנו את הדרך למנהיגות חדשה וצעירה. באותם ימים זה לא היה מובן מאליו, כי קריית שמונה התמודדה עם קשיים ביטחוניים בלתי נסבלים. לפרנסתו התחיל אבשלום לעבוד בסוכנות היהודית ככלכלן בכיר וסייע רבות למושבים  ולהתיישבות בגליל ואני ניהלתי את קריית הנוער שטיפלה בנוער בסיכון. ניהלנו מאבקים, כולל הבג"צ המפורסם  באמצעות חברנו עו"ד מאיר זנאטי שבו דרשנו להכיר בקריית שמונה כישוב ספר ולקבל פיצויי על נזקים עקיפים כולל הטבת מס ייחודית. הבג"צ הצליח מעל המשוער. פעלנו רבות למען הצעירים התרבות ובילויי שעות הפנאי והקמנו סיעה משותפת שנקראה 'תושבים למען עירם' והצלחנו להקים קדר של מועמדים כמו: חיים ברביבאי ואחרים. אבשלום כיהן במגוון תפקידים שבכולם טבע את חותמו יו"ר חברת המתנ"סים בעיר. באותה תקופה היו מספר מתנ"סים ופעילות חברתית תרבותית חסרת תקדים. המאזניים הכספיים בתקופתו היו חיוביים ביתרות זכות כמו כן כיהן כיו"ר ומנכ"ל החברה הכלכלית של העירייה שלא הייתה פעילה תקופה ארוכה, במסגרתה בנה שכונת מגורים ברחוב חומה ומגדל, ניבנה השוק המקומי ונכנסו לשותפות בפרויקט הרכבל שבהמשך הפך אבשלום למנכ"ל 'צוק מנרה', עד למחלתו הארורה.

אבשלום בשבילי היה קודם כל חבר יקר וחבר לדרך. המשפחות שלנו היו קשורות, נסענו לחו"ל ביחד ולמעשה במשך שנים היינו צמודים. לאורך כל הדרך אבשלום יצג את קריית שמונה וישראל בארגון רוטרי בשליחות קצרה באווהי. בשנים האחרונות עבר לגור באבן יהודה ולצערי הקשר המשיך טלפונית ומפגשים ארעיים. ידעתי שמצבו הרפואי קשה אבל הייתה לי תקווה שעם החידושים הרפואיים האחרונים הוא יתגבר על המחלה.

לצערי המחלה הארורה הכריע אותו והוא נפטר בביתו מוקף בבני משפחתו שכל כך אהב. אני מקווה שמועצת העיר קריית שמונה תנציח את פועלו למען העיר שכל כך אהב.

אתגעגע אליך אבשי חבר יקר".

אולי יעניין אותך

Bottom ad