היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אגדיל את היצע השירותים לתושבי מטולה

הזמן הקצר שנותר עד הבחירות לראש מועצת מטולה, 28.7, מביא את המועמדים להציג את ה'אני מאמין' שלהם ישירות בפני תושבי מטולה, באופן הישיר והלא מסונן.

השבוע אנו מעמידים את הבמה לרשותו של עו"ד שימי ג'ינו, בן 39, בעל משרד עורכי דין בו מועסקים 15 עובדים, סא"ל במילואים, דור שישי של בארץ. סבא רבא שלו היה המסתערב הראשון בפלמ"ח, והיה חברם הטוב של ז'בוטינסקי וטרומפלדור.

שימי הוא הבכור מבין 6 אחים ואחיות, נשוי לנועה שאמורה ללדת בימים הקרובים את בתם הבכורה. שימי למד בביה"ס "הנדיב" ובתיכון "דנציגר". במהלך צוק איתן, נפצע אחיו הצעיר, מפקד בצנחנים, שי ג'ינו, בזמן ששימי שימש כקצין המודיעין של האוגדה שפעלה בסג'עייה.

 

–       שלום שימי, מה הביא אותך להחלטה להתמודד על ראשות המועצה?
כמי שגדל והתחנך במטולה, היה לי ברור לאורך כל חיי שאחזור לגדל כאן את ילדיי, אשתי ואני מצפים להולדת בתנו הבכורה בשבועיים הקרובים, ואין אושר גדול מזה. ההחלטה להתמודד היא תוצר הערכים עליהם גדלתי, והרצון העז להוביל את מטולה למקום בו היא אמורה להיות, בקדמת הבמה הלאומית, בתחום החינוך, ההתיישבות, החקלאות, התיירות והתרבות. המושבה עברה תקופה לא פשוטה, של שסע קהילתי עמוק, ופגיעה קשה בתדמיתה בשל יריבות פוליטית שחצתה את גבול הטעם הטוב.

אני זוכר מילדותי את כהונתו של יוסי גולדברג ז"ל, שהפך את מטולה לפנינת אצבע הגליל, גם ברמה החברתית, ולשם אשאף. מטולה נמצאת בצומת גורלית,     ועלינו ליזום יחד את הכיוון אליו עלינו לפנות, אעשה  זאת יחד עם התושבים.

 

–       במה היית מבדיל את עצמך מכל מועמד אחר?

דור הנהגה חדש במטולה, כזה שהתחנך כאן, רואה את העתיד שלו כאן, מחזיר את הצעירים לכאן, ובונה יחד עם התושבים מנועי צמיחה חדשים למושבה. אני בניגוד לאחרים מנסה לומר "מה כן", ולא "מי לא". אני חושב שתושבי מטולה קצו בהכפשות פוליטיות, והם רוצים לשמוע את הפתרונות שמציעים המתמודדים, נוכח האתגרים הרבים של המושבה. האני מאמין שלי, שמוצג בימים אלה, כולל יוזמות אשר אמורות מחד לייצר הכנסות נוספות למטולה (השמשת מבנים נטושים לדיור בר השגה לסטודנטים, וקידום גן תעשייה בתל אבל בית מעכה) ומאידך להגדיל את היצע השירותים לתושב/ת, תוך התמקדות בתשתיות הפיזיות והחינוך.

 

–       כיצד אתה מתכוון לחבר בין האופי החקלאי של המושבה ובין האוכלוסייה העירונית שהגיעה בשנים האחרונות? אני חושב שיש גורמים שמנסים בכוח לייצר את ההפרדה המלאכותית בין האוכלוסיות. שוב, לצרכים פוליטיים. השתלבות האוכלוסייה החלה כבר לפני למעלה מ-25 שנים, עת הגיעו משפחות מהגושרים, מלכיה, קריית שמונה ועוד. יחד עם זאת חקלאי מטולה תמיד ידעו להמציא עצמם מחדש, ולשלב אלמנטים של תיירות ויזמות עסקית. היום מטולה היא מושבה הטרוגנית, פסיפס אמיתי וגאווה אזורית. דווקא השילוב הזה יכול לייצר שיתופי פעולה מוצלחים.

 

–       התחזיות הביטחוניות לגבי רצועת הגבול עם לבנון והחיזבאללה, לא ורודות. כיצד תבטיח שלא יהיו 'הפתעות' בנושא המנהרות, למשל?

יהיה זה יומרני להבטיח דבר כזה כמתמודד בבחירות, אבל כסא"ל במילואים, המשמש קצין המודיעין של האוגדה, אני יודע שהעיניים והאוזניים של צהל פתוחות ומפוקחות. מטולה נושקת לגבול 270 מעלות, וערנות מערכת הביטחון קריטית בשל התרחישים הקיימים. מעדיף לא לפרט יותר..

 

–       האם יש מצב לחיבורים כאלה או אחרים עם מועמדים אחרים?

אני קורא לאבי נדיב, אשר היה חבר סיעתו של הרצל ז"ל, להצטרף אליי, ולשאר חברי הסיעה, במטרה אחת, לעשות מהפך במטולה. אנצל את ההזדמנות גם להזמין את דוד אזולאי להצטרף יחד עם סיעתו, הנמצאת במיעוט במועצה. רק יחד, נצליח לבנות עתיד למטולה ולקדם את רווחת התושבים.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad