היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אדוני ראש העיר, אל תתפלא אם תושבי העיר יגיבו בקלפי

נפתח ונאמר, שאנחנו האחרונים למנוע מהעירייה להתנהל על פי החוק. אולם, העירייה הפכה את השימוש בחוק לתוכנית כבקשתך, ואסביר.

לא סוד הוא שברחבי העיר מתקיימות עבירות בנייה חמורות, כולל השתלטות על קרקע ציבורית. לפי מבחן התוצאה והמשך התופעה, אי אפשר לומר שהעירייה יוצאת מעורה כדי לאכוף את החוק. במקום לתגבר ולחזק את הפקחים האוכפים את חוקי הבניה, פושטת העירייה על תושביה מידי פעם, בחסות החוק, וכאילו מתנהגת ללא רבב. הדוגמא האחרונה היא מדידות הבתים שערכה למען העירייה חברה קבלנית.

זה התחיל בחברה שממצאיה לא היו אמינים ובעקבות תלונות תושבים וטיפול עיתון "חדשות הגליל", הוחלפה החברה. אולם, גם אחרי החלפת החברה המשיכו להגיע תלונות, שחלקן אף נבדקו על ידנו ונמצאו נכונות.

העירייה התייחסה אל התושבים כעבריינים בפוטנציה, וכולם הועמדו על כס הנאשמים, כאילו והיו עבריינים במשפחת פשע.

משיחות שקיימתי במהלך החודשים האחרונים, וניסיתי גם לשוחח על כך עם בכירים בעירייה, נשמעו דברים עניינים:

הטענה המרכזית שנשמה ונשמעת לאורך כל הדרך, מדוע אין העירייה מפרידה בין עברייני בניה אשר בנו ללא היתר, ובעקבות המדידות נתגלתה העבירה, לבין תושבים ישרי דרך שהעירייה טעתה במדידותיה בעבר, ועכשיו בעקבות המדידה החוזרת 'גילתה' העירייה מטרים נוספים במידות הבית או הדירה, והתושב נדרש לשלם על הפרשי המטרים?

דבר נוסף שקומם את התושבים שהתלוננו וכמו כן את עבדכם, היא הקביעה לחיוב רטרואקטיבי מתחילתה של השנה בו בוצעה המדידה. לדוגמא, מדדו לך את הבית בחודש אוקטובר או יולי בשנת 2011, וקיבלת את תוצאות המדידה, מדוע העירייה מחייבת תשלומים מינואר 2011 ולא מיום המדידה.

במקום שהעירייה תפעיל שיקול דעת שהוא כה חשוב בימים קשים אלה לתושבים, היא בוחרת לנצל את הסעיף בחוק ש'מאפשר' לה לגבות רטרואקטיבית.

מי שנושא באחריות העודפת להתנפלות על כיסו של התושב, מעבר לאחריותה של מועצת העיר, הוא ראש העיר. ראש העיר יכול היה לוודא שייעשה צדק בסיסי בגביית ההפרשים, ואני משוכנע שלא היה נמצא ולוּ תושב אחד שומר חוק שהיה מסרב לשלם את מה שמגיע לעירייה כתוצאה מהמדידות החדשות והתשלום הנלווה להן.

ולכן, על ראש העיר להתעשת ולהקפיא את התשלומים עד אשר ייעשה צדק כלפי התושבים.

א. הפרדה מוחלטת בין עברייני בניה (מהם תגבה גם שבע שנים אחורה) ובין תושבים שבטעותה של העירייה בעבר, הוכשרה הקרקע לדרישות התשלום עכשיו.

ב. להחיל על כל התושבים שבתיהם נמדדו במהלך שנת 2011 את התשלומים העודפים מינואר 2012, ואלה שבתיהם נמדדו במהלך 2012 מיום המדידה.

תחושת הזעם והעלבון של אלפי התושבים שקיבלו שוברי תשלום לא צודקים, יחלפו במוקדם או במאוחר, ומה שיישאר זו המסקנה שהם יפעלו בקלפי נגד מי שפועל נגדם בשרירות לב בשוברי תשלום לא צודקים, וזה לא איום.     

 

הסרטן האיראני מתפשט

 

למען האמת, אני עושה עכשיו את מה שאני מנסה להדחיק זה זמן, אבל הפעם איני מצליח…

מרוץ האמוק של אחמדיניג'אד אל הנשק הגרעיני, הוא כנראה סופי ובלתי חוזר. מכאן יש שתי אפשרויות. שהוא ישיג את היכולות לייצר נשק גרעיני, או שישראל, עם או בלי הנמושות במדינות העולם המשועבדות לפחדיהן, תעשה צעד אחד קדימה.

יש רגעים, אחרי דיבורים שהתחילו מאז ימי נשיאותו של ג'ורג' בוש על 'ליבם' של הצוררים האיראנים וליבם של האירופאים לחדול מהדרך לגרעין, שצריך לקבל החלטות. גם החלטה לא לעשות דבר, היא החלטה ראויה, אלא שצריך להבין את משמעותה. באי החלטה יש בעיה קטנה, שאת מחיר התוצאות העתידיות של נשק גרעיני בידי מי שמצהיר שפניו להשמדת מדינת ישראל היהודית, ישלמו בנינו ונכדינו. כן חברים, יש מספיק פצצות מתקתקות שהדור הזה משאיר לבניו ולנכדיו, לא צריך גם את הפצצה האיראנית להשאיר להם. 

לכן, בלב רוטט ובידיים רועדות צריך לתת אור ירוק לקברניטי המדינה לטפל בסרטן-המשטר-האיראני ביתר תקיפות ובלוח זמנים מוגבל, כי על הטעות שלנו היום ישלמו נכדנו …מחר.      

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad