היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אויבנו לא צריכים בחירות

כן בחירות לא בחירות, אויבי ישראל כבר בחרו, להשמיד ולאבד את ישראל.

כן, מכיר את התיזה הנגדית: "מפחידים אתכם…" "על ידי הפחד שולטים בכם…" באמירות האלה יש רק בעיה אחת, האויבים לא שמעו עליה, הם בשלהם, ואפילו אינם מבינים על מה אתם מדברים

…נחזור למציאות, ברשותכם. נחזור למנהרות שחפר וחופר החיזבאללה והניסיונות הבלתי נלאים של האיראנים והמשת"פים שלהם להתבסס בסוריה.

כאשר מדובר במצב ביטחוני כפי שאנחנו מכירים כאן בצפון, אי אפשר שלא להיזכר שהשבוע, ביום שני (31.12) ימלאו 50 שנים לירי הקטיושות הראשון על קריית שמונה.

…באותו לילה 'בילינו' ילדי השכונה במתנ"ס השכונתי, יעני פנס הרחוב. היה לילה מעונן חלקית. שמענו שריקה וכאשר הרמנו את העיניים ראינו מספר כדורי אש עוברים מעל ראשינו ולפתע בום מחריש אוזניים.

שלושה הרוגים, נזק וחוסר שקט ביטחוני במשך יותר משלושה עשורים.

נכון, גם עד אותו לילה הכל היה יפה ופסטוראלי, (לכאורה) לא היו אויבים (לכאורה) אף אחד לא רצה לפגוע ביהודים (לכאורה) ואנחנו הנערים, רצינו להיות בסך הכל …נערים מתחת לפנס הרחוב, וזה לא לכאורה, אלא אמיתי-אמיתי.

באותו לילה מר ונמהר ניתן האות, ניתנה התזכורת שאנחנו יהודים במדינת ישראל, ויש (בוודאות) מי שרוצה לפגוע בנו…

…השבוע, פוצץ/סתם צה"ל עוד מנהרה/מחילה שראשה הגיע אל תוך שטחה של מדינת ישראל.

נו, ומה אומרים על-כך שוחרי השלום לצבעיהם ולצביעותם?! כיצד הם מגלגלים את לשונם ועיניהם כדי לשכנע עוד מספר תמימים שבאמת רוצים שלום ובטוחים שאנחנו המכשול?!

אם נרצה לחזור לאותם ימים בהם עמדנו מתחת לפנס הרחוב, חלמנו, דיברנו ורקמנו תוכניות שכל נער ונערה בעולם עושים בגיל הזה, מישהו יצטרך לשמור עלינו, לאבטח את גבינו ולאפשר לילדים וילדות, נערים ונערות, נשים זקנים וטף להיות מי שהם, ללא מורא ופחד.

…אז שוב הקדימו את הבחירות

לא נותנים לעבוד, לא נותנים לסיים קדנציה

נתחיל מזה שבפוליטיקה הישראלית יש מספר סוגי פוליטיקאים שאחד מהם זה ה'פוליטיקאי הציני'.

למה הכוונה? זה לא שהפוליטיקאי הזה אינו מוכשר, במקרים מסוימים גם ערכי ובעל משנה סדורה בענייני העם והמדינה, ואפילו בעל חוש הומור ורגיש.

אלא מה?! מתחת לכל התכונות הללו יש מנוע קטן ואנרגטי שמפעיל את הפוליטיקאי הזה בעוצמה. וזו הציניות.

במה זה מתבטא? האיש יהיה דרוך תמיד להזדמנויות עסקיות כדאיות. כמו בעולם הכלכלי, כך גם אצלו. היה ותקרה לידיו סיטואציה בה הוא יוכל לגזור קופון שמן יותר ממה שיש לו, הוא ילך על זה.

אז כיצד זה עובד בפוליטיקה? כאן זה יותר מורכב, ראשית, בגלל שהמון אנשים, אזרחי המדינה, עוקבים ורואים את מעשיו של הפוליטיקאי, ולכן, זה טיפשי לבוא 'דוך' עם התרגיל בפניו של האזרח.

אז מה עושים? תלוי. אם אתה ח"כ מן השורה, זה קשה עד בלתי אפשרי. המעשה שלך, אם לא יצליח, עלול להביא ל'השמדתך' הפוליטית. אם אתה ראש מפלגה, במיוחד אם זו מפלגה של 'איש אחד' כמו: 'יש עתיד' של יאיר לפיד, 'כולנו' של משה כחלון או 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן, זה קל יותר. קל יותר, כי על פיך יישק דבר, אתה צריך רק לרצות ו'הכושים' וה'כושיות' שלך יבצעו את המהלך ויתמכו בו פה אחד.

…מי שהוציא את הלבנה הראשונה עליה עמדה איתנותה של הקואליציה היה אביגדור ליברמן (רגע, נגיע ל'עוזריו' תיכף).

זה אותו ליברמן שכאיש אופוזיציה הגיע למשפטו של אלאור אזריה ותקף את המערכת, וזה אותו ליברמן כשר ביטחון שהיה צריך לגבות את המערכת. אז מה דומה, אם ההתנהגות שונה? הציניות.

אחרי התנהלותו כשר ביטחון כשר הסברה (יעידו תושבי עוטף עזה), הוא הבין שזה הזמן לשקם את תדמיתו כמי ש'מילה שלו זו מילה' ופרש מהקואליציה.

לא הייתה שום עילה ממשית לצעד כזה, כי באותה מידה הוא יכול היה לפרוש שנתיים קודם, או לא להצטרף בכלל לקואליציה.

הפרישה של ליברמן והחיזוק לסברה המועלית כאן (ציניות) מקבלת אישוש חזק בהצהרתו שהוא וח"כיו יצביעו נגד חוק הגיוס שזו הייתה אחת מעילת ישיבתו בממשלה.

ליברמן הפך את 'שעון החול' ומרגע זה סיום כהונתה של הממשלה קרב והלך עד השבוע בו הוחלט להקדים את הבחירות.

נעבור ל'עוזריו' של ליברמן להקדמת הבחירות.

ראש העוזרים, הוא כמובן, וללא תחרות יאיר לפיד.

לפיד שכל מצעו מבוסס על תקוות ומאוויים של אזרחים ישרי דרך ורצון כן ואמיתי לחיים טובים, לחיים הוגנים של האזרח במדינתו המוגנת, ניצל וממשיך לנצל את התקוות הללו מבלי יכולת אמיתית לממש אותן כפוליטיקאי חזק ומנהיג מדינה. זו עובדה, ואינה טעונה הוכחה כלשהי. מפלגתו של לפיד קיבלה חיזוק מיוחד ובעל משמעות קיומית-פוליטית מצעירים שכאבו את כאב אי גיוסם של חלקים בעם לשירות בצה"ל. החבר'ה האלה אבן מסד לפירמידה שבנה לפיד בפוליטיקה הישראלית, שמהותה, כמו ב'פירמידה' הכלכלית, כולם מוכרים לכולם אשליות, לא משהו אמיתי.

ההערכה (לפחות שלי) שבבחירות הקרובות לפיד יצטמק לממדים שיזכרו ללפיד בעיקר את הגעגוע לעברה רווי המנדטים של 'יש עתיד'.

אז עכשיו, צריך להסתכל על מה שקורה כאשר יודעים לפחות מי הביא לבחירות שממש אף אחד לא היה זקוק להן.

עסוקים בלחפש 'כוכב נולד'

רק במדינה כמו שלנו אדם יכול לעמוד, לחייך ולגלגל את עיניו התכולות, ולקבל שישה עשר מנדטים.

בטח תגידו, 'מה פתאום? האיש היה רמטכ"ל'. נכון, וזה לא רלבנטי לעניינינו.

כרמטכ"ל תפקידו היה שונה בתכלית השוני מזה שעבורו הוא מקבל שישה עשר מנדטים. כלובש מדים, הוא היה חייל מספר אחת, ראש גדול, הביע את דעתו בפני הממשלה וראשה על נושאים שעמדו על הפרק, ואפילו, ממה שידוע לנו, לעיתים גם קיבלו את דעתו ושינו החלטות…

ועכשיו?! אוהו, עכשיו הוא צריך למלא פזל באישיותו, פזל העונה לדרישות התפקיד הציבורי-אזרחי. לא רק ידע ומיומנות צבאית-ביטחונית.

היום, ובעיקר במערכת הבחירות הבאה, אזרחים רבים (ביניהם עבדכם) יבקשו תשובות אינטליגנטיות ומעשיות לפתרון הנושאים החברתיים-כלכליים, בעיקר החברתיים.

מי יודע או מה אנחנו האזרחים יודעים על משנתו החברתית של בני גנץ? אני לא יודע כלום, שום דבר.

מי יודע או מה אנחנו יודעים על תפיסותיו לגבי הפריפריה הגיאוגרפית?! אני לא יודע כלום ושום דבר.

מי יודע או מה אנחנו יודעים על משנתו בתחום יחסי דתיים-חילוניים? יהודים-ערבים? עשירים ועניים?

אני לא יודע כלום, ממש שום דבר.

…ולכן, בואו נאפס את המונה ונעמיד אותו על אחד, לא מנדט אחד, קול אחד, קולו של בני גנץ לטובת בני גנץ.

עכשיו, ומכאן שהאיש יואיל בטובו להיות הוא עצמו, ולא עוד תוצר של 'אסטרטג' פוליטי האומר לא לדבר, כן לדבר.

יואיל האיש היקר שתרם למען עם ישראל כלובש מדים לומר, לספר לנו האזרחים מהי משנתו, בכל התחומים שהעלינו לעיל?

במסגרת ימי החסד הראשונים, לא צריך להקשות עליו בשאלות קשות, פשוט, לתת לו את כל הזמן לספר לנו מדוע הוא מתאים להיות קטר של רכבת המושכת עוד חמישה עשר קרונות לכנסת, עם שאיפה לראשות ממשלה או שר בכיר ומשפיע?

בקילומטרג' שעשו רבים מאזרחי המדינה, ולטובת אלה שזו להם הפעם הראשונה לבחור, חשוב שנדע עבור מי ועבור מה אנו בוחרים?

חשוב לרמטכ"ל לשעבר, רא"ל בני גנץ, שישבור מסורת ארוכת שנים, של גניבת דעת על ידי מתמודדים, לפני הבחירות, בעשיית דבר מירמה, אחרי הבחירות. ראה מקרה האלוף במיל' אריאל שרון, שר ביטחון וראש ממשלה שבקולות הימין פינה את גוש קטיף, כמצע מר"צ והשמאל.   

…מי שמופתע, שיקום-עלילות ציפי לבני

או 'היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו?!'

הצבע חזר לפניה של ציפי ליבני. האם תודיע ברבים, כאן ועכשיו שהמועמד של המחנ"צ הוא אבי גבאי?

האם היא תוליך שוב את חבריה במבוך שרק היא מכירה את פתח היציאה ממנו?

האם אחרי שובל החשדות באישה הכי זגזגנית והכי חלקלקה בפוליטיקה הישראלית מאז ומתמיד, תעשה ציפי לבני את המעשה היחיד שהיא צריכה וחייבת לעשות ותאמר "אבי גבאי יקירי (יכולה לוותר על 'יקירי') הנה לך הפיקדון. אתה המועמד היחיד והסופי שלנו לראשות הממשלה".

אישית, לא הייתי מסתכן להאמין לה.

לא מילה ולא הנייה

אחרי הלוליינות והגמישות האידיאולוגית והמבצעית של אביגדור ליברמן (48 שעות והנייה מת…) האם הוא יאמץ לבחירות הקרובות את הסלוגן "מילה שלי זו מילה"?!

אם היה שואל אותי, הייתי אומר 'כן'.  

שלום ולא להתראות

ח"כ זחאלקה לא ימשיך לכנסת הבאה. ענייני תקנון פנים מפלגתי.

…לפחות הוא יחסוך מעצמו את הרצון של מירי רגב לעשות לו יום הולדת וממוטי יוגב לנקות את הנייד בחולצתו. גם זה משהו.

..וגם חנין זועבי איתו.

אולי יעניין אותך

Bottom ad