היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אורנה פרץ ביבשה באוויר ובים

בחברה שלנו יש נוהג מוסכם בו אתה מציין שם קוד, נגיד 'אורנה פרץ' ומיד צפים ועולים מול עיניך שורה ארוכה של מעשים, אמירות, ובעיקר תוויות ותגיות שדאגת 'להלביש' על הדמות שאתה חושב שאתה מכיר…

…אורנה פרץ פרצה לתודעה הציבורית הקולקטיבית לפני למעלה משנה בעת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וחנוכת 'ביקורופא' שנערך במתנ"ס ארתור פוקס.

נכחתי באותו ביקור, והיום יותר משנה מאותה תקרית מפורסמת אני יכול לומר שהשחקנית הראשית באותו אירוע הייתה …התקשורת.

כאשר התקשורת רוצה לנקות רעשי רקע מהדיווחים שלה, היא עושה זאת, ועוד איך. אבל, במקרה של נתניהו-פרץ, רעשי הרקע היו העיקר, המרכז, כי… נכון, מדובר בשנוא נפשה של התקשורת והשמאל בישראל. צר לי שאני אומר וכותב זאת, אך חובתי לשקף את האמת הנרמסת והמצולקת בעניין זה.

אירוע זניח בו ראש ממשלה אומר דבר מה ומתוך הקהל נשמעת זעקת כאב על חוסר בחדר מיון, הפכו לדלק בלתי מתכלה בתקשורת הישראלית המשעממת.

נכון, נאמר במקורותינו 'חכמים היזהרו בדבריכם' אולם חכם, אפילו ראש ממשלה בעל איי קיו חריג ברמתו, הוא קודם כל בן אדם, על אחת כמה וכמה ה'פרטנרית' שלו לאירוע.

לא נביא את סיפורי השרשרת שהתקשורת הישראלית יודעת למחזר ולהחזיק באוויר, רק נציין, כפי שבהמשך תאמר גם אורנה, שכל עוד החומרים הללו משרתים את צבא הציידים הרודף אחרי בנימין נתניהו, ושייכים בלעדית למי שמכונים 'שמאל', שבינו ובין שמאל אידיאולוגי אין ולא כלום, רק הרושם הרע שעושה התואר הזה, ותו לא.

בואו נתקדם, והפעם הייתי רוצה להתרכז בדמות שאתה אוהב אותה או שאתה מסתייג ממנה. אדיש אליה, אתה לא יכול להיות.

אם מישהו חשב שהשבוע אחרי שתי מערכות בחירות (ואולי השלישית בדרך) אורנה פרץ רגועה, אז אפשר לבשר שאורנה ערוכה ומוכנה לצאת לעוד קרב כדי להביא לניצחון במערכה כולה. את ריצת החימום היא עושה כרגע על הקווים, בפייסבוק ובאווטצאפ.

 

  • אולי נשמע פעם אחת ולתמיד את גרסתך הלא מצונזרת למה שקרה בחנוכת 'ביקור רופא' ב'ארתור פוקס'.

אורנה: "כן בהחלט. לפני כחמש שנים לערך הוחלט על סגירת חדר המיון בהחלטת יעל גרמן שהייתה שרת הבריאות.

מאז תושבי קריית שמונה החלו להיאבק על החזרת המיון.

לכל אורך השנים קמו מחאות ולא נעשה דבר לצערנו.

לפני בערך כשנה הוחלט להקים כאן את 'ביקורופא' כאשר ההחלטה בעיני ובעייני רבים הייתה קשה מאד. באותה תקופה הייתה מערכת בחירות לרשויות המקומיות ולראשות העיר. כידוע, זהו זמן בו מגיעים פוליטיקאים לשטח.

שמעתי שראש הממשלה יגיע על מנת לחנוך את הפתיחה ולחזק את ראש העיר היוצא.

הגעתי על מנת להקשיב, ולא ידעתי, לצערי שחברו הטוב של ראש הממשלה נפטר.

ראש הממשלה שיבח את אהבתו לעיר וכולם כרגיל מחאו כפיים.

מאד כעסתי איך מוחאים כפיים כאשר ידוע לכולם שמערכת הבריאות שלנו לא מתפקדת כראוי.

ואז, מתוך כאב אנושי שאלתי שאלה פשוטה. "אם אתם כל כך אוהבים את קריית שמונה מדוע סגרתם לנו את המיון?".

אני פעילה חברתית וכנראה המושג הזה בעיר כמו שלנו נשמע מאד הזוי ולא מוכר.

ראש הממשלה הגיב והקהל באולם מחא כפיים וחלק אף קילל אותי, כאילו מה כבר אמרתי.

אני יודעת שראש הממשלה לא מכיר אף אדם באופן אישי. לימים התברר לי שפשוט הסיתו אותו נגדי.

מאז המקרה חיי השתנו, כאילו ניסיתי לפגוע בראש הממשלה ולא כאישה שנלחמה על האמת שלה.

באותה תקופה קיבלתי מלא תגובות של תודה משמאלנים".

נראה, שלצד הכעס של אורנה על המערכת שלא פותחת כאן חדר מיון, היא מוצפת 'חום ואהבה' דווקא מאנשים שאינם מהמחנה האידיאולוגי שלה.

 

– אחרי אותה תקרית החל מסע צייד, כל אחד רצה ל'רכוב' על התקרית ולעשות הון פוליטי. כיצד הרגשת?

אורנה: "לצאת במחאה מול ראש ממשלה, זו צריכה להיות חוצפה לא קטנה. נכון, יש לי את החוצפה הזו כאשר אני מרגישה שנעשה לציבור עוול. ובהחלט נעשה כאן עוול גדול, שאני מקווה שראש העיר החדש יתקן. אני יודעת שיש ניסיונות להחזיר את המיון, ויש ניסיונות לחזק את מערכת הבריאות באזור.

מאותו היום עברתי תקופה לא פשוטה ועם זאת ניסיתי להישאר עם רגליים על הקרקע כי ממש לא קל לאישה לבד לחטוף קללות אלימות דווקא מתושבי העיר שאין להם מושג בכלל מי אני ומה אני עושה למען עתיד טוב יותר.

כאשר אני עצמי חולה וחוויתי לא מעט כשנגשתי לטיפול במקום שלא ממש נחשב למיון ואין שם מומחה שיכול להבין ממה הכאבים שלי. רק לקבל זריקה וללכת.

יש לנו ראש עיר חדש. וכן, זה השפיע מאד. לאור אלפי תגובות שקיבלתי. אכן הגיע השינוי".

 

  • ושוב בלי לצנזר, מהן דעותייך הפוליטיות? ימין, שמאל, מה?.

אורנה: "אני חושבת שדעותיי הפוליטיות ידועות אבל אם נחלק אותם לשתיים, למשל בבחירות בחודש אפריל בחרתי לפי הנושא החברתי וכן גם מתוך ידיעה שביבי יהיה ראש ממשלה, ולא חשבתי על נקמה. בחרתי בכחלון, אלי כהן יפעת שאשא 'כולנו'.

בבחירות האחרונות, כחלון חזר הביתה לליכוד, וכך גם אני.

תמיד טובת המדינה לנגד עיני, ביטחונית. לצערנו, בנושא החברתי יש לא מעט בעיות וחובה לטפל בהם: בריאות, חינוך דחוף, דיור ציבורי, קידום העיר קריית שמונה.

למרות שיש לא מעט דברים חדשים בפתח, אני מאד מקווה שנתחיל לראות כאן תקווה חדשה לעיר.

דעותיי מאוד ימניות ולא מעט אנשים הרימו גבה. אבל, לא עניין אותי, מלבד האמת שלי ודעותיי האישיות".

 

– מה את אומרת על תוצאות הבחירות?

אורנה: "תוצאו ת הבחירות בעיני משקפות את האדישות של הציבור, ומאותם פוליטיקאים מימין והן שמאל. צריך להתחיל לאחד את העם. לצערנו מערכת הבחירות הייתה מכוערת מידי מכוון השמאל שהיה מלווה בהסתה בעיקר כלפי הציבור המאמין. וכן, אנחנו קודם יהודים. והגיע הזמן ללמוד לחיות יחד.

כאדם מאמין אני מאמינה שהכל מכוון מלמעלה. קודם שיהיה שלום בנינו. די עם שנאת חינם. הגיע הזמן 2019-20 שכל אחד ילמד לכבד את דעתו של האחר. די לאלימות ורק אנחנו הציבור חייבים לעצור את זה".

 

  • האם יש משהו באירוע מול ראש הממשלה נתניהו שאת מצטערת עליו? אולי בסליחה?

אורנה: "כן בהחלט. למרות שיש כאלה שיגידו לא. תתפלא הרבה מהליכוד דווקא אמרו לי שנעשה לי עוול וזה אכן פגע בליכוד. קיבלתי המון תגובות שעל ראש הממשלה להיפגש איתי, ונעשו ניסיונות. לצערי כל מפלגות השמאל עשו בשם שלי שימוש".

– משהו שמטריד אותי כל הזמן. את לא ישנה, לא אוכלת? כי את פעילה סביב השעון.

אורנה: "נכון אני פעילה סביב השעון. יום יום אני בשיחות על הדיור הציבורי בעיקר עזרתי כאן למאות משפחות לקבל בית, או שיפוץ וכן המאבק שלי להחזיר את הדיור הציבורי לעמידר שכידוע כבר החל. ובגלל זה אולי בונים מעונות חדשים. וכן אני גם ישנה…".

  • על פי תוצאות הבחירות יש תיקו, מה דעתך על ממשלת אחדות לאומית, כדי לטפל לפחות במספר נושאים שאינם במחלוקת?
    אורנה: "תוצאות הבחירות משקפות את מה שהציבור חושב, וכן, ממשלת אחדות. לצערי חלק מאותם השרצים לממשלה הזו הייתי מחליפה בכיף.

הגיע הזמן לטפל במערכת הבריאות, חינוך, ילדים עם צריכים מיוחדים. להשוות את הצפון למרכז. לטפל בקשישים, תמיד יש מה לעשות ועוד איך. יש לנו מדינה מדהימה. וניתן תמיד לתקן, אפילו בארצות הברית הגדולה יש מה לתקן".

  • היום, שנה ומשהו אחרי האירוע בארתור פוקס, כיצד את מתייחסת לבנימין נתניהו?

אורנה: "אכן עברתי שנה לא פשוטה. אחרי התקרית אכן לא תמכתי בראש הממשלה אלא במשה כחלון מטעמים חברתיים, ויש 'אבל' בידיעה שכחלון ימליץ רק על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נכון, כולם הרימו גבה כעסו אבל את האמת שלי אף אחד לא ייקח ממני. יש לנו ראש ממשלה שמגן על האינטרס היהודי-ישראלי, מגן על המדינה, איש משכמו ומעלה. כאשר מבינים לעומק איך מתנהלת הממשלה ומי אמור לעשות מה, מי שמבין מעט בפוליטיקה יודע שאין תחליף לראש הממשלה.

איני פוליטיקאית כרגע ואני לא מונעת מנקמה ולא מטעמים אישיים, אלא מטעמים אידיאולוגיים.

הבנתי שביבי היה מאד נסער באותו היום לאחר מות חברו הטוב ובכל זאת ציפו ממני לנקום בו.

היום אני יודעת ומבינה שביבי נרדף על ידי התקשורת והשמאל  שציפו ממני ללכלך את שמו. ממש לא. אעשה מה שאני חושבת לנכון וצודק ולא מה שאחרים רוצים ומצפים על מנת לקבל חיבוק דב.

יש בי כעס יותר על מי שהסית אותו ועל אלה שמחאו כפיים אבל לא עליו .יש בי כאב שדווקא היהודים נגד היהודים.

כולי תפילה שנהיה עם אחד מאוחד ואולי מלמעלה קיבלנו הזדמנות לממשלת אחדות. זאת למרות שלא הייתי רוצה ממשלת אחדות אלא ממשלת ימין חזקה בראשותו של בנימין נתניהו כראש הממשלה. אני מאחלת לו לצאת מכל הרדיפה הזו, ושכל התיקים אכן יסגרו שיהיה טוב לכולם בע"ה.

אני מאד מכבדת את ראש הממשלה שאכן הביא את מדינת ישראל להישגים גדולים מאד.

שנה טובה לעם ישראל לשקט שלווה אחדות ולא משנה מי יעלה, לעולם לא אפסיק להילחם למען מטרות שחייבים לקדם. אף פעם לא יהיה מושלם ותמיד יהיו תלונות. אנחנו עם כזה שלצערי אוהב להתלונן והרבה. ולכן כאשר מכירים לעומק את האנשים, אני מבינה שלא משנה מה תעשה תמיד יהיו תלונות. פוליטיקה זה הדבר הכי מלוכלך שיש, וטוב שיש לנו ראש ממשלה חזק מאד. ומגיע לו שקצת יעריכו אותו".

 

– מה תאחלי לתושבי העיר?

מאחלת לתושבי קריית שמונה אהבת חינם. שנדע לקבל את האחר. שנדע לחבק תמיד כשצריך. שנה טובה שנה של קידמה,  עשיה, חינוך בריאות, חלום חיי לראות את קריית שמונה מתקדמת. מזל טוב לראש עיר אביחי ואשתו סווטה-אור שהתחתנו ממש לפני השנה החדשה".

זה נגמר באהבה

גם התסריט הכי הזוי לא היה מסתיים בפגישת סולחה נרגשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובין אורנה פרץ, אחרי שהתחיל בתקרית בעת ביקורו של ראש הממשלה בקריית שמונה.

המציאות עולה על כל דמיון, ואחרי החגיגות של 'הנשמות הטובות' בשמאל על הקרע בין תומכת ליכוד ובין נתניהו, הגיעו הפיוס והסליחה ההדדית.

יש אנשים שיודעים לסלוח, וזו מעלה גדולה, במיוחד כשמדובר בראש ממשלה.

בהזדמנות הזאת נאמר שאורנה מוותרת על ה'אימוץ והחיבוק החם' מראשי המפלגות השונים שניסו לדוג במים עכורים.

'תודה חברים, אני ממשיכה הלאה'.

 

אחת פלוס אחת

לאורנה אחות תאומה זהה המתגוררת בדימונה, דניאלה שמה. נראה שהכרומוזומים התחלקו שווה בשווה ביניהן, במיוחד אלה הרגישים לעוולות חברתיות. שתיהן פעילות בתחום החברתי והדיור הציבורי. ולא פעם יוצאים ניצוצות עקב קירבה יתרה לדמויות פוליטיות.

אחת כזו התרחשה לפני הבחירות האחרונות גם לדניאלה העובדת במפעל הזכוכית פניציה שירוחם מול אביגדור ליברמן.

בתחילת השנה בלועזית בינואר התקשרו אלי מגלובס הודיעו לי שזכיתי מטעמם בתואר 'אשת השנה'.

שבוע שעבר קיבלתי שיחת טלפון מרדיו צפון שליאת רון בחרה בי כ'אשת השנה' ואישה לוחמת למען מערכת הבריאות בצפון.

ממש עם סיום הריאיון ולפני סגירת הגיליון, כמה סמלי היה שאורנה חתמה/פתחה עוד מערכה בסאגה הבלתי נגמרת והבלתי ממוצה של מאבקיה.

במוצ"ש האחרון היא השתתפה בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו. ואיך לא? היא קיבלה מקום של כבוד ואף דיברה בפני המפגינים.

כל כך לא היה מפתיע שהיו מי שמצאו הזדמנות לתקוף אותה על השתתפותה ותמיכתה בראש הממשלה, אבל מי כאורנה שתהיה 'פרייארית'. הם פשוט הרימו לה להנחתה, ובהקלדת וולה היא השיבה ב'אש' אוטומטית אל עבר כותבי הפוסט והמריעים מהטריבונה הטוקבקיסטית.

"הנהלת פייסבוק חסמה אותי, אני לא יודעת למה. ומישהו ניצל את העניין כדי לתקוף אותי. היה מי שהביא לידיעתי את הדברים וגם עזר לי להגיב. לא אשקוט ולא אתן שירמסו אותי בגלל הדעות שלי ובגלל שאני תומכת בראש הממשלה בנימין נתניהו. אני מוכנה להמשיך את המאבק עד הניצחון".

כל כך צפוי…

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad