היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אושר תקציב איגוד ערים גליל מזרחי וגולן לשנת 2016

מליאת איגוד ערים גליל מזרחי וגולן אישרה, בסוף חודש דצמבר, ברוב קולות את תקציב האיגוד לשנת 2016, בסך של כ-24 מיליון שקלים. התקציב מתבסס על זה של שנת 2015, אשר בניגוד לתכנון הסתיימה בעודף תקציבי שכולו יועבר לקרן השיקום. באיגוד הביעו שביעות רצון מהתקציב שאושר לשנה הקרובה.

תקציב 2016 מושתת על ההנחה כי היקף ההטמנה באתר תאנים, המופעל על ידי האיגוד, יקטן מ-150 אלף טון פסולת בשנה ויעמוד על כ-130 אלף טון פסולת בשנה. זאת, בהתאם למדיניות החדשה של האיגוד הדוגלת כי מתחילת שנת 2016 לא תתקבל פסולת לאתר תאנים מקבלנים פרטיים. מתוך 130 אלף טון הפסולת 120 אלף טון מגיעים מ-14 הרשויות המקומיות החברות באיגוד: עיריות צפת, קריית שמונה וכרמיאל, מועצות מקומיות גוש חלב, חצור הגלילית, טובא-זנגריה, יסוד המעלה, מטולה, קצרין וראש פינה; ומועצות אזוריות גולן, הגליל העליון, מבואות החרמון ומרום הגליל.

במהלך ישיבת המליאה ציינו מנכ"ל האיגוד אביהו ביאלי והגזבר אשר פיניאן, כי מחירי ההטמנה לרשויות החברות יקטן בחמישה שקלים ויעמוד על 50 שקלים לטון פסולת. מחיר נמוך משמעותית בהשוואה לשאר המטמנות בארץ. כמו כן, החיוב לקרן השיקום יישאר על קנו ויעמוד על 13 שקלים לטון.  

בנוסף, מליאת מועצת האיגוד עסקה בשאלת הכספים המועברים למשרד להגנת הסביבה עבור היטלי ההטמנה. כידוע כחלק מפעילותו לצמצום כמויות הפסולת המעוברות להטמנה גובה המשרד כספים מהרשויות בארץ על כל טון פסולת הנשלחת להטמנה ואף מעניק תקציב להקמת מתקני קצה.

עד כה העביר האיגוד 80 מיליון שקלים למשרד להגנת הסביבה בגין היטלי הטמנה אך, לא קיבל תקציב משמעותי כסיוע להקמת מתקני קצה שיטפלו בפסולת המגיעה לאתר. חברי המועצה הסכימו פה אחד להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות בנושא זה בכלל ובעתירה לבג"ץ שהוגש על ידי המרכז לשלטון מקומי. במידה והדברים לא יניבו פרי האיגוד יפעל בדרכים חד צדדיות כנגד מדיניות המשרד.

מנכ"ל איגוד ערים גליל מזרחי וגולן, אביהו ביאלי: "בעזרת התקציב ושיתוף הפעולה של הרשויות, החברות באיגוד, נוכל להוציא לפועל את פארק המיון והמחזור החדש הכולל מספר מתקני הפרדת פסולת, כנדרש על ידי המשרד להגנת הסביבה. הצלחנו להביא תקציב מאוזן והוגן המקטין את הוצאות הרשויות, ואנו מאמינים כי לאחר הקמת המפעל נמשיך במדיניות של מחירים נמוכים בייחס לאלטרנטיבות הקיימות וכן בייחס למפעלי מחזור ומיון פסולת אחרים הקיימים בישראל".

אביהוד רסקי, יו"ר האיגוד ויו"ר המועצה המקומית ראש פינה: "אישור התקציב מהווה צעד משמעותי בהוצאת תכניות האיגוד מהכוח אל הפועל. נמשיך להאיץ את הקמת הפארק החדש ובכך נמשיך לשמור על מערכת איכות הסביבה באזור כולו".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad