היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אושר תקציב העירייה לשנת 2016 : 163,349,510ש"ח

מועצת העיר קריית שמונה אישרה בתחילת השבוע את תקציב העירייה לשנת 2016 שיעמוד על כ- 163 מיליון שקלים. תקציב ההכנסות יעמוד על  152,069,510  מיליון שקלים.

הפער של כ-11 מיליוני שקלים בתקציב הינו הפער בין מקורות שיפוי הפנסיה התקציבית על ידי משרד הפנים, לבין עלות הפנסיה התקציבית בתקציב העירייה. כידוע, בקריית שמונה משלמים מדי שנה כ- 22,500,000 שקלים לעובדים שפרשו מהעירייה וזכאים לפנסיה תקציבית. כל השנים המדינה מימנה רק כ- 50% מהוצאה זו, ולפיכך נוצר פער בין מה שהעירייה משלמת בפועל לפנסיונרים שלה ובין מה שהיא מקבלת מהמדינה.

בדיונים שנערכו בין נציגי הרשות ובין נציגי משרד הפנים והאוצר, במסגרת תוכנית ההבראה, הבינו שמדובר בבעיה שלא באשמת הרשות וגם לא קיימת באף רשות אחרת בישראל (למעט שתי רשויות נוספות). לכן, לאחר שראש העיר, סגניו, מנכ"ל העירייה וגזבר העירייה חידדו בפני משרדי הממשלה סוגיה זו, החליטו במשרדי הפנים והאוצר לתת פתרון נקודתי ולשפות את העירייה בסכום הפער.

בסיסה של הצעת התקציב והעקרונות שהנחו את קביעת התקציב היו בראש ובראשונה המשך ההשקעה בתחום החינוך, תוספת תקציבית לטיפוח חזות העיר והמשך שיפור רמת השירות לתושב.

במשך חודשים התקיימו דיונים מרתוניים בין אנשי העירייה לבין נציגי משרדי הפנים והאוצר עד לגיבוש תוכנית הבראה ממוקדת וייחודית במסגרתה תקבל העירייה סכום שיא של 70 מיליוני שקלים אשר מחציתו יתקבל כמענק. מדובר בסכום שיתפרס על פני 3 שנים.

תוספת זו תסייע לעירייה לכסות את גירעונות העבר מצד אחד ומאידך תסייע לעירייה לשפר את השירותים הניתנים לציבור.

"70 מיליון שקלים לא הגיעו מן האוויר, והם תוצאה של השתדלות, של הכנה, של הצגת נתונים, וגם של רצון מצידם של השרים. על כך, אני מודה לשר הפנים אריה דרעי, לשר האוצר משה כחלון, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולצוות משרד ראש הממשלה ולצוות של משרד הפנים בירושלים וגם במחוז, שמלווים אותנו באופן שוטף", אמר ראש העיר ניסים מלכה. "התקציב הזה, התכנית המיוחדת שקיבלה קריית שמונה, כל אלה הם ביטוי להבעת האמון של משרדי הממשלה, בקריית שמונה, בעירייה, בהנהלה של העירייה ובי באופן אישי. אם במשרדי הממשלה לא היו חושבים שיש עם מי לעבוד בקריית שמונה, לא היינו מקבלים את התקציבים האלה".

התקציב לשנת 2016 מבשר על המשך תנופת הפיתוח בעיר. בשנה הבאה מתוכננים הפרויקטים הבאים: המשך הנגשה של תחנות אוטובוס, סלילה של רח' ארלוזורוב, פרויקט כביש הוורדים החדש, גן רמז, טיילת תל חי, ניקוז מקלטים בבית ספר מגינים, השלמת המגרש הסינטטי, המשך שיפוצים וחיזוק בתי הספר – מצודות, עוזיאל, יצחק הנשיא, ובגנים נרקיס, הרדוף, גולן, רמה, סלע, עופר ורימון. כמו כן  מתוכננת השלמת כניסה אחורית לבית ספר תל חי.

עוד מתוכננת השקעה בפארק הזהב (כניסה לפארק מרח' אורי אילן, עבודות חשמל שיאפשרו עריכת מופעי לילה במקום), מתוכנן שיקום של מבנה אגף הרווחה, חניון מפקדת העיר לשעבר, שיפוץ מבני פיס, הקמת מגרש משולב בבימת תל חי, שדרוג רח' הבנים, פיתוח שכונת רש"י, הסדרת מעברי חציה ברח' שפרינצ'ק, סימוני כבישים, ועוד: בתחום הכיכרות מתוכננת השקעה נוספת במסגרת התכנית הרב שנתית – לרבות חיבור התחנה המרכזית לכביש 90.

בתחום התיירות מתוכנן פרויקט יפה ועתיר תקציבים ליד נחל עיון. מדובר בפרויקט יזמות שיהווה אטרקציה בכל האזור. הפרויקט  מצוי בתכנון מתקדם.

ראש העיר ביקש מכלל חברי המועצה לאשר פה אחד את התקציב. ראש העיר: "כאשר מביאים בפני מועצת העיר תקציב שיש בו תוספת של עשרות מיליוני שקלים, ותכנית מיוחדת לכמה שנים קדימה, אני מצפה מכל חברי המועצה שיצביעו בעד התקציב. אני לא חושב שיש קואליציה ואופוזיציה כאשר מדברים על תוספת תקציב לקריית שמונה. זה לטובת כולנו".

בסיומה של הישיבה אושר תקציב העירייה לשנת 2016 ברוב של 7 חברי מועצה לעומת 4 חברי מועצה שהתנגדו לו.

ראש העיר ניסים מלכה הודה בישיבת המועצה ליו"ר ועדת הכספים וחבר המועצה אשר פיניאן, לחברי הוועדה שגיבשו את התקציב ולגזבר העירייה בני קונפורטי על הדיונים הרבים שקיימו בשעות לא שגרתיות כדי להכין את הצעת התקציב לשנת 2016.

ראש העיר ניסים מלכה אמר כי במסגרת תקציב 2016 יינתן מענה הולם לבעיית הניקיון בעיר, לשיפור חזות העיר, שדרוג התשתיות ובעיקר שיפור מצב התשתיות בעיר.

 

 

בוקסה

אנשים מכובדים מלכלכים

ראויה לציון העובדה שבמהלך שתי הישיבות שהתקיימו השבוע, אחת מן המניין והשנייה שלא מן המניין לאישור תקציב 2016, היו חילופי מהלומות מילוליות בין מספר חברי מועצה.

רמת ההתבטאות ירדה לפסים נמוכים מאוד וגבלה לא אחת בשׂפת ביבין ובביטויים שהנייר אינו סובל.

בפעם הקודמת הבאתי את התרשמותי הקשה מרמת הדיונים ובדרך הבלתי פרלמנטארית בה השתמשו מספר חברי מועצה כדי לחלוק על חבריהם. בשתי הישיבות נראה היה השולחן לפעמים כשוק של רוכלים ששפתם הייתה משופעת בקללות וביטויים מעליבים זה כלפי זה.

אחסוך את ה'צהוב' מכם קוראים יקרים, גם בשל החג הקרב ובא.

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad