היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אות "יקיר העיר" לאמנון מנטבר ולג'וינט

קריית שמונה הפכה מאז הקמתה לאחד המקומות בהן 'שפכו' ארגונים וממשלות 'ים' של כסף ורצון טוב. אין זה המקום לשאול 'לאן הלך הכסף?', אלא להפנות את הזרקור אל ארגון ואדם ההופכים בעזרת כספי התרומות שהם מעבירים לעיר את הפינות הצחיחות למקומות פורחים, ולא רק במרחבים הדוממים.

השבוע נחשפה קריית שמונה אל אחד הארגונים הפילנתרופיים הוותיקים והיציבים בתרומתם לעיר, ה'ג'וינט'.

אמנון מנטבר, מנכ"ל הג'וינט הגיע לעיר כדי לקבל את אות יקיר העיר, עליו החליטה מועצת העיר, זאת לאחר שנבצר ממנו לעשות זאת בער יום העצמאות האחרון.

מנטבר הקדים את בואו ביממה כדי לשלב עבודה ותענוג, וסייר לאורכה ולרחובה של העיר במקומות בהם מקיים הג'וינט את פעילותו רבת השנים.

 

הג'וינט

הג'וינט נוסד בשנת 1914, והוא ארגון ההצלה, הסעד והשיקום היהודי, אמריקאי, הוא עצמאי וא-פוליטי. הארגון קם כדי לעזור ליהודים ולקהילות יהודיות ברחבי העולם בעתות חירום. הג'וינט תומך ביהודים בצורך המידי והן לטווח הארוך. בהמשך, היקף הפעילות של הג'וינט פרץ את גבולות החירום, והוא השתלב בעשייה מבורכת ורבת שנים בתחומי החינוך והחברה, במובנם הרחב ביותר.

 

אמנון מנטבר, כך מהמפגש הראשוני איתו, הוא לא המנכ"ל המותיר אחריו שובל של נצנצים והילה לא מפוענחת של 'שופוני יא נאס'. האיש לבוש בסרבל עבודה, עובד.

חברי הפמליה יה הגיעה אל בית המייסדים, שלג'וינט יש מניות רבות של עשייה, וקיבלו סקירה מיו"ר העמותה אלי זפרני. ההשקעה של הג'וינט בבית המייסדים ממושכת ורבת שנים, ועכשיו מתכננים לצאת למהלך של שיקום והרחבה של הבית עצמו. השקעה בגובה ארבעה מיליון בה משתתף הג'וינט, לצד גורמים נוספים ובהם הביטוח הלאומי, יהפכו את המקום לבית חם יותר ומשודרג באמצעים שהוא מעמיד לרשות המשתכנים היקרים, ותיקי העיר.

בשנים האחרונות החליט הג'וינט בראשותו של המנכ"ל מנטבר להשקיע יותר בהון האנושי, "אלה העתיד של מדינת ישראל, ואותם צריך לטפח ולחזק", הוא אמר בשיחה עם "חדשות הגליל", רגעים טרם קבלת אות יקיר העיר.

אמנון מנטבר שהגיע לעיר לעבוד, מלווה מאנשי המטה שלו, סייר ושוחח עם צעירים רבים מבני העיר השותפים בעשייה החינוכית-חברתית במקומות שונים כמו: מרכז הצעירים, יחידות הנוער העירוני ופרויקט 'מוטב יחדיו'.

בשיחה קיים עם בני הנוער בבית וואנקובר, התרשם האורח מאיכות הנערים והנערות הממלאים את משבצות החיים השונות ברחבי העיר. בפגישה בה נכחו תלמידים ותלמידות מבית ספר דנציגר, האולפנית והישיבתית, שמח האורח לשמוע על העשייה הפרטנית של הנוער הקריית שמונאי.

"אותך אני זוכר שראיתי בבית הקשיש, אבל אותך (הוא פנה לחברתה, אני לא זוכר שראיתי)", אמר מנטבר בחיוך לבנות הנבוכות. "כן", ענתה לו הנערה "חברתי נסעה בדיוק ללוות את הקשישות שהיא מטפלת בהן מהבית". דו שיח קצר זה חשף את הזיכרון המיוחד בו ניחן האיש ואת העובדה שהו חי באופן טוטאלי את תפקידו.

"אומר לך", עונה מנטבר לשאלה, כיצד הוא רואה את תפקידו ותפקיד הג'וינט "אנחנו בג'יונט עוזרים לאנשי המקום בהובלה ובעשייה שלהם. אנחנו לא מחליפים את האנשים, ואין לנו גם כוונות כאלה", אומר מנטבר בפשטות ובצניעות על העשייה המבורכת בעיר.

הנה רשימה (לא מלאה) של הפרויקטים אותם מוביל הג'וינט או שותף ממשי בהם: מוטב יחדיו, חיזוק אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, קהילה תומכת נכים, תוכנית בריאות עירונית, תוכנית אבות ובנים, מרכז צעירים, תוכנית עמ"ן – עיר מתנדבת נוער, קהילה תומכת קשישים,  תוכניות בבית הקשיש, שיפוץ שדרוג ובנייה בבית הקשיש, גינות קהילתיות ורשות מקדמת תעסוקה, סה"כ 15 תוכניות.

השבוע, ביום רביעי נערך טקס צנוע בבית וואנקובר ובו הוענק אות יקיר העיר למנכ"ל הג'וינט אמנון מנטבר. את המעמד כיבדו ראש העיר הרב ניסים מלכה, סגני ראש העיר וחברי המועצה, לצד מנהלי בתי הספר והמוסדות השונים בהם 'מושקע' הג'וינט.

ראש העיר הרב ניסים מלכה ציין בדבריו את הירתמותו של מנטבר למשימת חיזוקה של העיר בדיוק בתחומים בהם היא משוועת לעזרה "היום אתה הופך באופן רשמי לאזרח מן המניין של קריית שמונה ואזרח כמוך הוא זכות גדולה לי באופן אישי ולעיר הנהדרת שלנו. ארגון הג'וינט צעד עם העיר קריית שמונה לאורך שנים רבות ובמיוחד לאחר מלחמת לבנון השנייה.

לפני כשנתיים ולאחר שתקציבי החירום הסתיימו נפגשנו במשרדו של ארנון בירושלים במטרה להעצים את הקשר בין הג'וינט לקריית שמונה.

זכורה לי הבטחתך כי הג'וינט ימשיך לצעוד עם קריית שמונה וכי קריית שמונה חשובה מאוד לארגון ולך באופן אישי. מנגד, הבטחתי אנוכי כי הרשות תהיה שותפת אמת ותהיה מעורבת פעילה בכל התהליכים.

אני שמח ששנתיים אחרי הדיבורים, ההבטחות הפכו למעשים והשותפות בינינו התעצמה והפכה לשותפות אמת. שותפות של חברים.

ג'וינט ישראל משקיע במספר פרויקטים מרכזיים, הנותנים מענה הולם לכלל גווני ורובדי האוכלוסייה".

לאחר שסיים ראש העיר את דבריו, הזמין כפיר מעוז המתכלל העירוני, שהנחה את הטקס, את אמנון מנטבר לקבל את האות מידי ראש העיר, סגניו וחברי המועצה.

מנטבר, בדברי התודה אמר: "אני מודה לכם על ההחלטה. אני מודה לראש העיר שמוביל את העיר בתחומים רבים ונהנה לראות את חדוות היצירה בעיר. קריית שמונה התקדמה בשנתיים האחרונות רבות בזכות הנהגת העיר והעומד בראשה. הנהגה שמשדרת חוזק וחדוות עשייה. אני מתחייב להמשיך ולסייע לקריית שמונה", הוא אמר לקול מחיאות הכפיים של הנוכחים.

 

מתוך כתב התעודה:

 

"אות יקיר העיר מוענק למנכ"ל הג'וינט על תרומתו והשקעתו היוצאת דופן לקידום החינוך, החברה וביצור וחיזוק הביטחון האישי והקהילתי בקריית שמונה. ג'וינט ישראל הינו ארגון שמגייס ומשקיע עשרות מיליוני דולרים בפיתוח וקידום פרויקטים רבים לטובתם ולרווחתם של תושבי מדינת ישראל בכלל וקריית שמונה בפרט.

ג'וינט ישראל משקיע  במספר פרויקטים מרכזיים, הנותנים מענה הולם לכלל גווני ורבדי האוכלוסייה. חלק מהפרויקטים הינם בשיתוף ארגונים רבים הפועלים בעיר. אין ספק שההשקעה והראייה המקצועית והמערכתית משפיעים ומשפרים את איכות החיים בקריית שמונה.

בעיר מורגשת תנופת עשייה וחדוות יצירה במערכות מרכזיות לרווחת ולטובת תושבי העיר. תושבי קריית שמונה, ילדים, נוער, מבוגרים, קשישים ואוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, יחד עם קברניטי העיר, רואים חשיבות רבה בשמירת הקשר עם ארגון חשוב זה, ששם למטרה נעלה לשדרג את איכות החיים בקריית שמונה".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad