היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אזור תעשייה ללכלוך ולהרס

לפני מספר שבועות פנה אל המערכת יצחק סבג, מוותיקי קריית שמונה, המנהל את מוסך חרמון באזור התעשייה הדרומי ובפיו סיפור מעט מוזר "העירייה שלחה לנו מכתבים ובהם היא מודיעה שהיא תפנה את המכולות ואנחנו בעלי העסקים נצטרך לדאוג למכולות ולפינוין. בהתחלה, היה קשה לנו להאמין, אבל כאשר הפיקוח הביא לנו מכתב חתום, הבנו שהעירייה רצינית", הוא אומר בשיחה ל"חדשות הגליל".

תושבי העיר ובעלי העסקים משלמים אלפי שקלים ארנונה בשנה עבור פעולות בסיסיות ומחייבות של העירייה כלפי התושבים ובעלי העסקים. אחת מן החובות הבסיסיות היא פינוי אשפה.

סבג: "אנחנו לא מבינים עבור מה אנחנו משלמים אלפי שקלים בחודש ארנונה? אזור התעשייה מוזנח שנים, יש לכלוך בכל פינה, הכבישים הרוסים ומלאי בורות. אז מה עם החובה של העירייה כלפינו?. אנחנו על חשבוננו הבאנו 'מיקסר' בטון כדי לסתום את הבורות בכניסה למתחם שלנו. כל שנה בחורף כל האזור מוצף במי גשמים רגילים, כאשר יש כמות גדולה של גשמים, בכלל אין מה לדבר, המקום הופך לונציה", מספר יצחק סבג בשמם של עשרות מחבריו שחתמו על מכתב פניה לעירייה ולא זכו למענה.

כאן המקום לציין שעיריית קריית שמונה החלה, על פי הודעתה מלפני מספר שבועות את עבודות התשתית באזור התעשייה הדרומי.

היקף העבודות, כפי שנמסר הוא כמיליון שקלים, שספק אם יהיה בו די לעמוד במגוון המשימות בשטח.

כדי להיות מפרגנים וחיוביים, אנו מצרפים לכתבה מספר תמונות מייצגות של אזור התעשייה הדרומי מהיום, כדי שיהיה למה להשוות בגמר העבודות…

 

מיני אזור התעשייה – שוק הדוכנים

מכאן, פנינו ועלינו במעלה הכביש בשדרות תל חי אל מיני אזור התעשייה הממוקם מערבית לכביש במקום בו נמצאים מוסכים, פנצ'רייה ועוד מספר עסקים בתחום החשמל והרכב.

האזור הזה מזכיר מוגלה באחד המקומות המרכזיים ובעלי פוטנציאל הפיתוח הגדולים בעיר.

המקום המרכזי יכול להפוך בנקלה למתחם נד"לני אטרקטיבי, במובן החיובי של המילה וניתן להפיק ממנו תשואות לערך המוסף של התעשייה והעסקים לעיר.

אבל, המקום תקוע, ולצורך הכתבה נקרא למקום "אזור התעשייה הנשכח".

מסיור מצולם שערכנו במקום יחד עם הצלמת מיכל מימון, עולה תמונה עגומה של הזנחה ולכלוך אין סופיים.

הגיע הזמן לעשות משהו עם המקום הזה.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "חובתם של בעלי מלאכה לפנות אשפה, מקורו בחוק העזר. חשוב להבהיר כי עוד בטרם חויבו בעלי העסקים לפנות את האשפה, העירייה קיימה ישיבה מסודרת עם ועד הסוחרים והדבר הוסכם על ידם. בימים הקרובים תתקיים ישיבה נוספת עם בעלי עסקים לאור בקשתם להיפגש בנושא עם ראש העיר".

 

באשר לעבודות באזור התעשייה הדרומי נמסרו הדברים הבאים: "עבודות השיקום של אזור התעשייה הדרומי החלו לפני כשבועיים.

במסגרת העבודות יבוצעו שיקום כבישים, הסדרת מערכת התאורה וטיפול במפגעי בטיחות. הפרויקט בסך כמיליון שקלים ממומן על ידי עיריית קריית שמונה ומשרד התמ"ת. במהלך העבודות לא יסגרו כבישים כדי למנוע פגיעה בעסקים, אך יבוצעו הסדרי תנועה זמניים. אנו מבקשים מבעלי העסקים באזור התעשייה לקבל זאת בהבנה. העבודות אומנם כרוכות באי נוחות זמנית אך הן חיוניות להמשך פיתוחה וקידומה של קריית שמונה ולמען שיפור הבטיחות ואיכות החיים בעיר".

מהעירייה נמסר עוד כי לאחר סיום השלב הנוכחי בעבודות יחלו ההכנות לביצוע שלב ב' במסגרתו ישודרג כל אזור התעשייה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad