היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אז מי אזרח מדינת ישראל?!

טראמפ ממשיך להפתיע

האמת, היות ומדובר בשני מנהיגים לא צפויים, כנשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ והנשיא הצפון קוראני קים ג'ונג-און, רצוי להיות חכם בדיעבד ולא נביא למפרע.

ובכל זאת, מילה על הנשיא טראמפ. האיש עושה בית ספר לעולם החופשי, המערבי, למדינות שהציוויליזציה קבעה את משכנה בהן לפני שנים. אותה ציוויליזציה שיודעת הכל, כולל הכל, אותה לא צריך ללמד על: צדק, צביעות, אכזריות, טבח, השמדה, שימוש בחומרים כימיים ודיקטטורת עריצות ואכזריות.

עולם שעד לפני מספר חודשים הנהיג אותה הנשיא של אותה מעצמה, ברק חוסין אובמה, כאילו והוא הקפטן של ה'טיטאניק', בהבדל אחד. למזלו של העולם, ברגע האחרון הקפטן הוחלף וההתנגשות בקרחון נמנעה והעולם ניצל.

היום מסתבר שהעולם החופשי היה חייב מנהיג מהפרופיל של טראמפ. מנהיג שמתכוון למה שהוא אומר (העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים), הולך למשא ומתן עם מנהיג צפון קוראיה ומשלם במזומן כדי להוכיח שפיו וליבו שווים (דוחה/מבטל את התמרון הצבאי עם דרום קוריאה)ועוד מהלכים המגובים ביישום ההבטחות, אם הצד השני ממלא את חלקו.

מסתבר, שהתרגלנו, העולם התרגל, לסוג של מנהיגים המדברים בלשון כפולה, שלא לומר במוסר כפול. הדוגמאות הכי נוקבות נמצאות באו"ם ובמוסדותיו הצבועים.

באשר לנו, נראה שהעולם בטוח יותר כאשר נמצאים ליד ההגה מנהיג בעל שיעור קומה כשל טראמפ ולידו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

 

 

"כאן" יעקב אייכלר – "כאן" יגאל גואטה

בפינת התקשורת, הפעם מחמאות לשניים שהכניסו רוח רעננה ואפילו חיזקו את רמת האמון בכתבים שדרים.

השניים, במקרה או שלא באים מתאגיד השידור הציבורי "כאן".

הראשון הוא העיתונאי יעקב אייכלר שפרץ לתודעה הציבורית הכללית מערוץ הכנסת. לפני מספר חודשים הוא עבר/נרכש על ידי "כאן". תחילה שידר ברשת ב' תוכנית אקטואליה ובה הוא הביא סגנון אישי, לא מוכר, אבל עם המון אמינות, רעננות ופריצת גדרות מוסכמות בעיתונות ובפרט בשידור הציבורי.

יש את לאייכלר. הוא סוג העיתונאים/מגישים שיש להם את 'האני העיתונאי שלהם' או במילים אחרות יש להם 'צבע' וטביעת אצבע.

אייכלר מביא אקטואליה, אבל תוך הדגשה של זוויות שבדרך כלל העיתונות הכללית מזניחה או לא מתייחסת אליהן. אייכלר מגיש את יומן הלילה בשעה 23:00 ב'כאן' ב'.

זה מרענן. זה מעניין. נכון, הוא גם חותם את השידור ב'בע"ה', ואף אחד לא חזר בתשובה…

השני, צבעוני, הפתעה לטובה בכל רמה: ניסן יגאל גוּאטה, שהיה בעבר בשורה של תפקידים פוליטיים בהם חבר מועצת בני ברק, מזכ"ל התנועה וכמובן חבר כנסת מטעם ש"ס.

החל מינואר השנה מגיש תוכנית רדיו אישית מדי יום שישי ב"כאן ב", ואת יומן הערב מדי יום יחד עם רן בנימיני באותה התחנה.

כאייכלר, גם גואטה מביא סגנון אישי מרענן, עולם מושגים שהודר מהתקשורת משך שנים. צריך להאזין לתוכניות שהוא מגיש: יומן הערב ב17:00 ותוכנית אישי בימי שישי ברשת ב'.

סוף-סוף יש ביטוי למגוון הצבעים, הדעות והאמונות בחברה הישראלית, גם ברדיו הציבורי.

 

 

מושחתים בחסות הכנסת

כאשר פוליטיקאי עושה מעשה שיכול להתפרש כ'מושחת' החגיגות והריקוד על הדם בעיצומם, וזאת לא חוכמה.

אבל כאשר נציג מערכת המשפט, יועץ משפטי של הכנסת מושך בחוטים ומביא את הפוליטיקאים לחוקק חוק מושחת ויקר, הדממה משתלטת על כל הערוצים (כמעט).

היועץ המשפטי של הכנסת, וצריך לומר זאת בברור, מושחת, לכאורה. משחק ההיתממות שלו כאילו ו'אני לא בקשתי שיתנו לי מיליוני שקלים', לא עובד, לפחות עליי ועל רבים המכירים את העבודה הציבורית.

עכשיו, אחרי שהכנסת אישרה חבילת זהב לקראת פרישתו של היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון, צריך לומר לפחות שכאשר פוליטיקאי עושה מעשה המתפרש כמושחת, מתנפלים עליו, נצמדים לעורק שלו ומאלצים אותו לפרוש או לפחות לשלם מחיר אישי כבד.

ומה עושים כאשר היועץ המשפטי של הכנסת הוא האדם היחיד שייהנה מחוק אישי שנתפר עבורו על ידי פוליטיקאים? כלום. מקסימום יעשו לעצמם חיים קלים ויתקפו את …הפוליטיקאים.

לא יודע מה איתכם, אבל בעיני יש מושחת אחד ויחידי, לכאורה, והוא היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון.

ואם תשאלו, זה גרוע יותר מפוליטיקאי מושחת, כי הוא חשוד מועד…

 

 

 

גשם נגד עפיפונים

פעם ראשונה שאני שמח שהגשם לא ירד אצלנו וירד דווקא בדרום.

מדוע?! העפיפונים. מישהו שם לב שאין עצה ואין תושייה בהתמודדות עם הטרור האכזר נגד היצירה האלוקית החפה מכל אשם: עצים, חיטה, בעלי חיים, בעלי כנף וזוחלים חסרי ישע, והוא, בכבודו ובעצמו יצא לגונן עליהם ולהצילם.

דבר כזה לא נראה במקומותינו. גשם זלעפות באמצע חודש יוני, בראש חודש תמוז. מדהים…

 

 

יש צוללות, אין שחיתות (של נתניהו)

רגע, רגע. אז מה?! אין כלום כי לא היה כלום, היה סיסמה?!

לא, לא מאמין…

עכשיו ברצינות. לא שמנו לב אבל, התפתחה תרבות חדשה בה אנשים ונשים שאינם רוצים/אוהבים/סולדים מ-/שונאים את מי שנמצא בעמדה שלטונית לגיטימית, ראש ממשלה, מייצרים מציאות הפוכה מהמציאות הבלתי תלויה.

חודשים שחבורה, שממילא לא הצביעו ולא יצביעו בעד בנימין נתניהו לראשות הממשלה וגם לא לוועד הבית, יוצאים בסיסמאות על שחיתות. לא הם המושחתים, האחרים, האחר נתניהו.

והכי מאכזב זה יו"ר 'יש עתיד' הדיקטטור יאיר לפיד. בעקבות בקשת ההתנצלות, יצאה לפיד ביוטיוב ואמר שהוא לא מוכן להתנצל, כי נתניהו אכן נחקר…

מר לפיד. נתניהו נחקר? בטוח?

בוא אעזור לך. נתניהו זומן לתת עדות. עדות, מר לפיד. יש הבדל מהותי בין 'להיחקר' ובין 'לתת עדות', אתה הרי מכיר את הפרוצדורה… העדת נגד נתניהו בגלל שאתה 'אזרח שומר חוק'…

אגב, אם בכל זאת אינך מבחין בין המושגים, אתה מוזמן לשאול את נתינך ל

אולי יעניין אותך

Bottom ad