היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אחרי עשרות שנים שינויים בקווי אגד

 

החוויות הראשונות שלי כילד קטן בנסיעה בתחבורה הציבורית (אגד, אלא מה?), היו מיוחדות. נסיעה לסבתא צהלה בטבריה בחופשות, ומצד שני יש לי זיכרונות מרים מהתקופה בה הייתי סטודנט.

הדרך לאוניברסיטת חיפה הייתה סיוט מתמשך. אוטובוס מפוצץ בנוסעים, נוסע באיטיות מרגיזה. נכנס לחצור, לצפת, מג'דל כרום, כרמיאל ועוד איזה כפר ושניים שכרגע לא זכורים. בקיצור, מתקן נייד של השב"כ לטלטולים. את הנשמה הקאנו גם בגלל עשן הסיגריות שעישנו. מזגנים, לא היו והחלון היה סוג של מפלט מציל.

חלפו השנים, ובזמנו של שר השיכון דוד לוי סללו את עוקף צפת ועוקף טבריה. נולדנו מחדש.

עכשיו אחרי עשרות שנים, אפשר לומר שבזכות השינויים שמשרד התחבורה ואגד עשו, הנוסעים בקווים יחושו עוד יותר טוב.

השורה התחתונה של השינויים הללו: משך הנסיעה יתקצר משמעותית ויהיה נעים יותר.

כזכור, שר התחבורה ישראל כץ (סוג של בולדוזר אנושי) הבטיח לא פעם שהשינויים בוא יבואו, בארץ בכלל ובאזור שלנו בפרט, וצריך לומר שהשר עומד בהבטחותיו.      

במסגרת התוכנית של משרד התחבורה, יבוצעו שינויים ושיפורים בקווי האוטובוסים, העירוניים והבינעירוניים בחיפה רבתי, בעפולה ובגליל. יתוגברו קווים קיימים ותשופר התדירות באזורים רבים תוך ייעול משמעותי של קווי השירות באזור כולו.

 

השר כץ: "מדובר במהפכה של ממש המקרבת את הצפון למרכז. אין לי ספק כי ההפעלה המוצלחת של המטרונית במטרופולין חיפה והשיפורים הצפויים, בקווי האוטובוסים בצפון, יביאו לשינוי המציאות התחבורתית בצפון ויעודדו מעבר לתחבורה ציבורית".

מדובר בתוספת של למעלה מ-2,000 נסיעות שבועיות, תגבור קווים ישירים ומהירים, קיצור והתייעלות של קווים מאספים, שיפור תדירות של קווים, במטרה לתת מענה הולם גם בשעות השיא, שיפור מערך הקווים הבינעירוניים, המשמשים חיילים ומשרתים בצפון והרחבת מגוון היעדים של הקווים הבינעירוניים. 

 

חלק מהקווים לצפון ישודרגו. התחנה המרכזית בעפולה תשמש כתחנת מעבר ממנה יצאו קווים בתדירות גבוהה ליעדים רבים בארץ. באגד בצפון, יתווספו שלושה קווים חדשים, ישונו מסלולים של שישה קווים, תוגבר התדירות של שישה קווים נוספים ויבוטלו תשעה קווים ישנים.

 

 

שינויים בקווי אוטובוס בגליל: החל מהיום (שישי) יועברו קווים של אגד באשכול שפרעם וצפת להפעלה של חברת "נתיב אקספרס". 40 קווי אוטובוס, מתוכם 28 קווים רגילים ו-12 קווי תלמידים יועברו להפעלה של 'נתיב אקספרס'. חמישה קווים במרחב צפת, תשעה קווים במרחב שפרעם ו-13 קווים ארוכים המחברים בין צפת ומרכז הארץ. בחודש ינואר האחרון תוגברו והתווספו קווי אוטובוס חדשים של 'נתיב אקספרס' בשלומי, מעלות ונהריה.

מנהל תנועה צפון באגד, יקי כהן: "חברת אגד נערכה באופן נרחב ומקצועי לכלל השינויים בקווי האוטובוס במטרופולין חיפה ובצפון הארץ. השינויים בקווים תוכננו בתיאום מלא מול חברת אגד, שתרמה מניסיונה הרב באזור. אנו שואפים לספק את רמת השירות הגבוהה ביותר לנוסעינו." הוסיף כהן.

 

הנה מספר דוגמאות לשינויים ולשיפורים בקווי אגד.

 

קווים חדשים

 541 קריית שמונה – עפולה והפוך (דרך טבריה).

542 קריית שמונה – עפולה והפוך (דרך קדרים).

 

שינויים בקווים

840 קריית שמונה – תל אביב והפוך (עפולה כביש החוף)                     נסיעות לילה בלבד.

963 קריית שמונה – ירושלים והפוך (דרך כביש 6 עין תות).

964 חצור – ירושלים והפוך (דרך כביש 6 עין תות).

 

קווים שמספר האוטובוסים ותדירות הנסיעה תתוגבר

845 קריית שמונה – תל אביב והפוך (דרך כביש החוף).

 

קווים שבוטלו

841 ו-842

 

מידע נוסף על השיפורים והשינויים בקווים אלה יכלול דיילי הסברה בתחנות המוצא והיעדים הבינעירוניים, עלונים שישלחו לבתי התושבים בדיוור ישיר ושיחולקו על גבי האוטובוסים ובתחנות, מודעות בעיתונות המקומית ועדכונים במוקד כל-קו 8787*.

 

מידע מפורט ניתן לקבל באמצעי המידע של אגד – מרכז המידע 2800*, בשירות SMS2800 ואתר האינטרנט www.egged.co.il. כמו כן, ניתן להתעדכן בדף הפייסבוק של המטרונית.

אולי יעניין אותך

Bottom ad