היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אחרי 60 שנה: חצור הגלילית תהפוך לעיר-קהילתית מרכזית בגליל העליון

בכנס חגיגי שנערך אתמול בחצור בנוכחות ראש הממשלה, ברך ראש המועצה שמעון סוויסה על ההחלטה ואמר: "מדובר בחלום שהופך למציאות בו חצור תהווה מוקד משיכה לאוכלוסיה ותעסוקה ותהפוך לעיר מרכזית צומחת ומתחדשת בגליל העליון"

 

בישיבת ממשלה שנערכה אתמול בצפת, התקבלה החלטה היסטורית שעתידה לחזק את הפריפריה בגליל ובנגב: הממשלה אישרה ביצוע פיילוט להעצמה חברתית וכלכלית של המועצה המקומית חצור הגלילית (יחד עם ירוחם בנגב), במטרה להפוך אותה לעיר מרכזית צומחת ומתחדשת בגליל העליון. הממשלה תקצה לצורך כך תקציבים להשקעה בפרויקטים מניעי צמיחה והתפתחות, ליצירת שכונות מגורים חדשות, לשיפור איכות החיים ולהגוונת מקורות התעסוקה. התוכנית שתגובש תשים גם דגש על שיפור התשתית העירונית, על כלים ודרכים להגדלת הפעילות הכלכלית ועל יצירת מקורות הכנסה מנכסי מדינה. כל זאת, על-מנת להבטיח פיתוח כלכלי בר קיימא וקיום עיר מאוזנת תקציבית.

צוות שרי הממשלה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר קיים ישיבה חגיגית מיוחדת בעיר צפת לרגל פתיחת האוניברסיטה לרפואה, אישר את ההחלטה וקבע "לבצע פיילוט להעצמה חברתית וכלכלית של מועצות מקומיות בפריפריה, במגמה להעצים את החברה והכלכלה המקומית".

צוות היגוי שנבחר להוביל את הפרויקט, בשיתוף חברת הייעוץ שפירא-גבעון שגיבשה תוכנית אסטרטגית, יעבוד בשיתוף פעולה עם נציגי משרד ראש הממשלה ומשרדי הפנים, האוצר והתמ"ת ליישום התוכנית.

כיום קיימות במדינת ישראל 125 מועצות מקומיות אשר מפאת מספר התושבים בהן טרם הגיעו למעמד של עיר. למספר התושבים יש השפעה ישירה על יכולת הרשות המקומית לספק שירותים ביעילות לאור יתרונות הגודל. חוסר היעילות בקיום רשויות מקומיות קטנות פוגע הן בתושבי אותה הרשות המקומית, והן בשאר תושבי המדינה, לאור הצורך בסיוע מוגבר מצד המדינה לשמור על איזונן התקציבי.

על פי נתוני הלמ"ס גרים בחצור כ 10,000 תושבים והיא נמצאת בדירוג חברתי-כלכלי 4. בחצור הנמצאת בתנופת שינוי, גובר כיום הביקוש למגרשי בנה ביתך בשכונות החדשות 'בוסתן' ו'כרמים', כמו גם לדירות החדשות בבנייה הרוויה המיועדות לזוגות צעירים. אחוזי ההצלחה בבגרויות טיפסו ל-70%, שלוחת ההנדסאים של חיל האוויר הורחבה והיישוב מסיים בהצלחה תוכנית הבראה כלכלית. נתונים מעודדים אלו ועוד, הם אשר הנחו את הממשלה לבחור בחצור הגלילית כמשתתפת ראשונה ומובילה בפיילוט.

בכנס חגיגי שנערך אתמול בחצור אירח ראש המועצה, מר שמעון סויסה, את ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו אליו הצטרפו גם השרים בוגי יעלון, גדעון סער, משה כחלון, ישראל כץ, יוסי פלד, גלעד ארדן וכ-10 חברי כנסת. בכנס החגיגי בהיכל התרבות, אמר סויסה: "ההחלטה לקדם את חצור מעיירת פיתוח לעיר מפותחת היא החלטה היסטורית. זו הזדמנות לבצע הלכה למעשה צדק חברתי לחלוקה מחדש של גבולות ושטחים, צדק חברתי לחלוקת הכנסות ארנונה מנכסי המדינה, להקצאת תקציבי פיתוח, לבניית בתים לזוגות צעירים ולהחזרת תכנית שיקום שכונות כפי שהייתה בעבר. צעדים אלו ונוספים יעמידו את מפעל ההתיישבות בערי המתחדשות והמתפתחות כיעד מרכזי".

אולי יעניין אותך

Bottom ad