היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

איבדנו את צלם אדם

 

מה רצתה המשטרה להוכיח בהשפלתם של אותם אנשים נורמטיבים אלה, אזוקים ידיים ורגליים והובלתם בחוצות העיר לעיני כל? אני יודע שלשוטרים יש טראומה מבריחת עציר או אסיר, הדבר נחשב לפאשלה רצינית, אבל לא להגזים. כשהתנדבתי במשטרה ונאלצתי לעתים לאזוק עבריינים, לא היה לי נעים, והרגשתי מאוד לא נוח עם זה. הרי אתה נוטל את חירותו של אדם, דבר לא כל כך מובן מאליו, אף שעל פי חוק, הוא פשע…אבל קודם כל הוא בנאדם.

  

סוף-סוף מעט צדק

משום מה, דרכו של העולם דווקא מעוותת. אני עדיין לא קולט מדוע עובד ניקיון, שירותים וכו' צריך להתפרנס פחות מלבלר פשוט לדוגמה. לעתים, שניהם בעלי אותה השכלה, אבל, אחד עובד עבודה פיזית מיגעת, והשני עם קפה הפוך על שולחנו. אני זוכר כשהייתי עולה חדש, עבדתי במחלקת המים של המועצה המקומית ואף אחראי עליה. אני עם תעודת בגרות מחו"ל ובעל מקצוע, הרווחתי כמאה וחמישים לירות ישראליות של אז, והפקידות, רווקות שלא סיימו בית ספר יסודי, קיבלו מאה ושמונים לירות ותנאים משופרים בעבודה משרדית. כבר אז, הבנתי שיש עיוות משווע בין המעמדות.

השבוע, שמחתי לקרוא ב"ידיעות אחרונות", שעובדי הניקיון שעבדו במשך שנים בשכר מחפיר וללא תנאים סוציאליים, עומדים לקבל העלאה משמעותית בשכרם, וכל התנאים הנלווים המגיעים להם כמו כל עובד אחר במשק. למרות הכל, אני שואל, למה חיכו כל שרי הכלכלה והאוצר הקודמים כל כך הרבה שנים להגיע למסקנה זו? הרי אותם שרים רואים יום-יום, את העובדים הנחמדים, שבלעדיהם הכל היה נראה זוועה, משרדים, שירותים ופרוזדורים, האם לא חשבו לפחות לשאול אותם כמה הם מרוויחים ובאלו תנאים? אבל ככה זה שמסתכלים מלמעלה.

 

מחיר הדירות בארץ

סוף, סוף נתפשו עם הידיים בכיסינו, מי? שרינו ומנכ"לינו באוצר, בטלוויזיה, "בתכנית חיסכון" בערוץ 2 ובתחקיר כתביו, מתברר שהמחיר הגבוה מאוד של הדירות לרכישה, נובע

בעיקרו, ממדיניות הממשלה והאוצר, שמטרתם לגזול מכספם, של אותם זוגות צעירים ואחרים, שכל רצונם ומאווים, להקים משפחה בישראל. שימו לב, הם לא אויבי ישראל, הם צעירים ששירתו בצה"ל ונלחמו למען המולדת. פעם, יצחק רבין ז"ל, קרא ליורדים בשם "נפולת של נמושות", אבל במה שקורה היום, הייתי קורא להם "ניצולים", כי כל מי שבורח מן הארץ הזו הוא ניצל. ושלא יבלבלו לי את המח עם "הציונות" לציונות אין כל קשר עם השלטון הפיאודאלי בו אנו חיים. אין שום סיכוי שאחד מנכדיי יזכה אי פעם מדירה משלו. זוהי מדינה של עשׁירה, ולא של כל תושביה. אם באירופה ובארצות הברית, צריך 60 חודשים של משכורת ממוצעת כדי לרכוש דירה, כאן בארץ, צריך 140 חודשים. זה נורמאלי? ישנם זוגות צעירים, שמשכורתם יחד, לא מגיעה לממוצע המדובר. הידעת שעל דירה שאתה רוכש בתל אביב המדינה גוזלת ממך מיליון ומאתיים אלף שקלים. היא נמנעת במתכוון מלשחרר אדמות לבניה, וכשהיא משחררת, היא גובה מחיר מופקע. פשוט מאוד היא לא מוכנה לוותר על הכנסה גדולה כזאת מהווסלים שלה.

שימו לב להרכבי הממשלות השונות, כל שריה מבוססים כלכלית ואף מעבר לזה, מה אכפת להם אם אתם כנשואים, לעתים עם ילדים, גרים אצל ההורים שלכם, או בשכירות המגיעה לשחקים. זוהי מדיניות עגומה שאנחנו חיים בה עד שהשם יציל אותנו ממנה. אני שוב מדגיש שאני לא ימני ולא שמאלני, אני פשוט מציאותי.                                                                                     

מקבלי הצל"שים השבוע הם שלוש הנשמות הטובות של מכון הרנטגן והאולטרה סאונד של הכללית: ציונה פישר, דוד בר וזהר פרץ. ישר כוח.                                                                                    יוסי פרטוק  

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad