היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אירוח חגיגי ב"טעם התמר"

במרכז היה שולחן ערוך ומעוצב להפליא בכלים פריטים ופרחים. הנשים למדו כיצד לארח ולהיות יצירתיות ולהפוך את האירוח להנאה ולאומנות באמצעות חומרים פשוטים, הנמצאים בכל בית. תמר הדגימה כיצד בהשקעה מינימלית אפשר להגיע לתוצאה מכסימלית של שולחן חגיגי וקלאסי. הנשים הקשיבו לכל מילה והתפעלו מאוד מהתוצרים והטיפים.

"עוד בהיותי קטנטנה אהבתי יופי ואסתטיקה" מספרת תמר:  "כתלמידה תמיד היו מחברותי מסודרות ומקושטות ויפות להפליא. כילדה אהבתי לפנק את משפחתי, לערוך את השולחן ולקפל מפיות לכבוד ארוחת הערב בשישי. אמי נהגה להכין מטעמים, וריח התבשילים והעוגות מילאו את הבית. תמיד הרגשתי משהו מיוחד בישיבה המשפחתית סביב השולחן, קידשנו, ברכנו, אכלנו, שרנו ושיתפנו בשיחה האחד את השני. הישיבה יחדיו סביב שולחן יפה ומעוצב העניקה לי תמיד הרגשה מיוחדת ונפלאה. זהו זיכרון ילדות מתוק.

חלפו השנים… גדלתי התבגרתי והפכתי לאימא… גם היום כאימא לחמישה אני רואה חשיבות מרובה בישיבה יחדיו לארוחה משפחתית סביב השולחן, זוהי הזדמנות נפלאה לחיבור וגיבוש בין בני הבית.

לכן, כל יום שישי אני נוהגת לערוך יחד עם ילדי שולחן מרשים מלא ביופי וצבע, הנותן הרגשה של משפחתיות ושותפות. כל ילדי שותפים בעיצוב, דבר שמקנה להם ערך חשוב לישיבה סביב השולחן. את הרגשה זו אני מעבירה בסדנא: "לדעת לארח בטוב טעם ובקלי קלות" בשילוב יצירתיות, יופי וצבע בעריכת השולחן ובשזירת פרחים. הסדנא  חשובה ונדרשת לכל אחת שהמשפחתיות חשובה עבורה ורוצה ללמוד כיצד לארח ביצירתיות ולהפוך את האירוח להנאה ולאומנות. בסדנא   הדגמות והמון רעיונות בעיצוב אותם כל אחת יכולה ליישם בקלי קלות תוך כדי שימוש באביזרים ופריטים הזמינים לכולם, כך שכל אחת תוכל להפתיע ולפנק את בני משפחתה וחבריה".

 

לאחר הסדנה נערכה מכירת מתנות לחג. אלה היו מוצרים מיוחדים, עבודות יד של נשים יוצרות מקריית שמונה והסביבה. בדוכן של גלינה חנוכייב היה מבחר עשיר של תכשיטים, רוני דורי מכפר גלעדי הציגה קולקציית מסגרות מעוצבות למשקפיים מעשה ידיה, היו גם שגית ביטון מ"עדידוש" אופנה צעירה לנשים, סימה קפלן מרמות נפתלי הציגה עבודות עץ מקסימות, סימה עמר נרות דקורטיבים, יונה עטיה, יונה'לה מקדמת צבי הציגה עבודות ייחודיות מטלאים ובדים.

"שמחתי להעצים ולתת במה לכל אחת ואחת לספר על עצמה ויצירותיה", ממשיכה ומספרת תמר "זה היה חלק חשוב מאוד בתכנית, כי העצמת נשים  ופרגון הדדי חשוב לנו ליצירת חברה בריאה ואוהבת.

אני רואה חשיבות עליונה לאפשר לנשים שחיות באורח חיים עמוס וקדחתני, לקחת פסק זמן משגרת החיים ולעשות הפוגה קלה שיש בה תרבות, ערך וחוויה למען עצמן ואיכות חייהן, כי מגיע לכל אחת ואחת מאתנו.

לכן יזמתי את הרעיון: 'נפגשים אצל תמר', ערבי נשים המתקיימים בחצר ביתי, בשכונת הוורדים. כל מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת מאוד לארח להשקיע לפנק ולהפתיע לכן חשבתי לעצמי למה לא להפוך את האהבה הזו לעבודה של חוויה. לכן, אני ממשיכה במסורת של אירוח ביתי באווירה נעימה ומכבדת וסביבה מטופחת שעתיים וחצי של חוויה תוכן ותרבות, בכל מפגש מוזמן מרצה אורח בנושא מעניין הנוגע לחיי כל אחת ואחת מאתנו. כיף לי לשמוע תגובות נפלאות  של נשים המשתתפות בסדנאות, בנוסף אני משקיעה בקינוחים ומתוקים מעשי ידי, והכל  נעשה באהבה וכשבעלי עופר צופה מן הצד תמיד ואומר: "איזה כיף לראות אישה שנהנית כל כך מעבודתה".

יש משהו מאוד מיוחד ועוצמתי בהתכנסות חבורת נשים יחדיו. קשה מאוד להסביר זאת למי שעדיין לא חוותה ולקחה חלק בערב כזה. זו ההזדמנות לצאת לבילוי, לחוות פעילות מרגשת ומעצימה ובעלת ערך מוסף אישי וקבוצתי. אז אם עדיין לא השתתפת הצטרפי גם את למועדון הנשים של טעם התמר 'ערבי נשים' פינוק ואירוח.

www.taam-hatamar.co.il

גם היום כאשר אני נושקת לגיל 50, בכל פעילות וחגיגת יום הולדת אני שמחה ומתרגשת מחדש. תמיד השקעתי בחינוך ובתרבות לילדי ובעבודתי. כאשת חינוך ובעלת תואר ראשון בחינוך ובספרות אני משקיעה את כל כולי על מנת לגרום להם לחייך ולהיות מאושרים ולקבל ערך מוסף בכל פעילות. "תמרולדת" קסם של הפעלות וימי הולדת. כל אירוע הופך לחגיגה של פעילות חינוכית מגוונת ועשירה. אני משקיעה הרבה מחשבה ויצירתיות בבחירת המשחקים התפאורה והתלבושות לילדים והילדים נהנים ומחייכים וכל המשפחה משתתפת בחגיגה. המידע המלא על הפעילות לילדים ניתן למצוא באתר:

www.tamarhuledet.co.il

שולחן ערוך

אשמח מאוד אם תבקרו בדפי בפייסבוק: טעם התמר, תמרולדת.

מברכת את כולנו בברכת חג פסח שמח חגיגי ומפתיע בשולחן מעוצב. שלכם, תמר.

שני טיפים לעיצוב שולחן:

טיפ 1:

ארזו מספר מצות בצלופן שקוף.

את המארז  קשרו בצורת מתנה.

רצוי להכין 2-3 מארזים ולהניח במרכז השולחן.

אפשר להוסיף אגוזים בתפזורת. (קשור לתמונה עם המצות)

 

טיפ 2:

קחו ספוג סקוטצ' לשטיפת כלים בצבע כסף/שחור.

גזרו את שני צידי הספוג. הוציאו את הספוג הלבן הפנימי.

ארזו כוס זכוכית פשוטה במעטפת הכסופה.

תקבלו תוצאה מנצנצת ומרהיבה. (קשור לתמונה בשם "לדעת לארח").

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad