היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"איתמר נסע פעם ראשונה לכינרת, ובגלל רשלנות הרשויות זו הייתה הפעם האחרונה"

הטרגדיה של משפחת אוחנה אשר איבדה את בנה איתמר ז"ל בטביעה בכינרת בחול המועד פסח יחד עם שני חבריו, מגיעה לערכאות. משפחות שלושת הקורבנות החליטו לתבוע את מי שלדעתן אחראי, במידה זו או אחרת למחדל שתרם לטביעתם של יקיריהם.

נציג משפחת אוחנה, מכלוף, אמר אתמול (חמישי) בשיחה עם "חדשות הגליל" שהמשפחה רוצה לקיים את הצוואה שהשאיר איתמר ז"ל עם לכתו "אנשים לא יודעים, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שאיתמר ז"ל נסע לכינרת לבד. תמיד הוא יצא עם ההורים שלו והמשפחה", מספר מכלוף ומוסיף "אני הייתי הראשון שהגיע לחוף. חשכו עיניי ממה שראיתי ושמעתי. רעש מחריש אוזניים של רמקולים, כאילו שעושים תחרות מי עושה את הרעש החזק יותר. הרעש היה כל-כך חזק שלא שמעתי את השוטר והוא לא שמע אותי. ילדים, ממש ילדים צעירים מאוד משתוללים ושותים אלכוהול חופשי בלי שום פיקוח. עיניי חשכו", מספר מכלוף על התמונות והקולות שנתקל בהם מיד עם הגיעו לחוף.

מכלוף "במהלך החיפושים, ביקשתי ממפקד המחוז ניצב אלון אסור שנתמקד בחיפוש אחר הנערים, ומיד אחרי שנמצא אותם, שתקום וועדת בדיקה שתבדוק את הרשויות ואת תפקודן. לא יכול להיות שכל קיץ נאבד צעירים בגלל רשלנות ואי תפקוד. איפה נשמע שלא מודיעים ולא מזהירים שמזג האוויר יהיה סוער ויהיו רוחות מזרחיות חזקות?! מדוע היה מציל אחד על כל ההמון שהיה בחוף?!מה עם אופנועי ים וציוד הצלה? מה עם השתוללות האלכוהול וההפקרות שכל ילד עושה מה שהוא רוצה?

הרצל, מה שאנחנו רוצים זה לקיים את הצוואה של איתמר ז"ל שלא יהיו עוד מקרים כאלה. הכאב של המשפחות הוא גדול, אנחנו רוצים למנוע את הטביעה הבאה. אנחנו רוצים לעצור את שיטת 'מצליח' בו נוקטות הרשויות. חיי ילדינו אינו הפקר", אומר מכלוף.

ביחס לייצוג המשפחה על ידי עורכי הדין מנע, אומר מכלוף, שאחרי התייעצות הם החליטו שהם ייצגו אותם.

עורכי הדין דוד וחיה מנע, המייצגים את משפחת אוחנה מסרו בעקבות ההערכות לקראת הגשת התביעה כנגד הרשויות בכינרת: "מה שהתרחש בכינרת באותם ימים זאת רשלנות מוחלטת של הרשויות האחראיות על החופים. לא רק שהתעלמו מאזהרת מזג האוויר שהתקבלה יממה לפני כן, אלא גם ניסו להסתיר שמדובר בחוף מוכרז כדי להסיר אחריות. לא היו במקום כלי הצלה ראויים ומספיקים ויתכן מאד כי אם היום כאלו, איתמר אוחנה ז"ל, ושני הצעירים האחרים שהלכו לעולמם בטרם עת, היו איתנו היום", אמרו השניים בהודעה שהוציאו לתקשורת.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad