היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אלימות גברים כלפי נשים במכללה האקדמית תל חי

זו השנה החמישית שבה מתקיים כנס בנושא אלימות כלפי נשים בהובלת קרן ילי שבראשה עומדת ציפקה פארן, אחותה של לאה כהן ז"ל. מנהלת המחלקה לקידום מעמד האישה במועצה אזורית הגליל העליון, דפנה אברהמס ציינה כי "הבשורה הטובה היא שכנראה יותר ויותר נשים וגברים מתלוננים במשטרה ובמרכזי הסיוע וזה גורם לעליה משמעותית במודעות החברתית לנושא. באמצעות הכנס אנו מעלות שוב את הנושא לסדר היום הציבורי, ומנסות לבחון את כל הזוויות, הפתולוגיות, הפסיכולוגיות והטיפוליות ואת הדרכים בהם ניתן לטפל ולהעלות לסדר היום הלאומי את המצב הקריטי שבו חיות נשים רבות במדינה תחת אלימות קשה. הגורם לרצח נשים בידי בני זוגן היא תפיסת עולם של מי שרואים בנשים משהו שמותר להחזיר למקום כשהן לא מתנהגות לטעמו. בדיון על רצח נשים בידי בני זוגן שהתקיים בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, עלתה סוגיית החשיבה של 'איך הגבר נתפס בעיני גברים אחרים', בבחינת "תראו מה אני אעשה לה עכשיו" זה שאני לא שותק לה, זה משדר כביכול שאני גבר".  

בכנס השתתפו עשרות נשים וגברים שהגיעו לחלוק כבוד ולהציג עמדה ברורה נגד אלימות. ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: "אין התנהגות טובה או רעה. לכל אחד מאתנו קיימת האפשרות לבחור איך להתנהג, אחרי שמבינים את המשמעות ומקבלים עליה אחריות. במדינת ישראל מתאפשרת אלימות על צורותיה השונות, כי המסר שעובר בתקשורת, בבתי המשפט, באולמות ובמגרשי הספורט, הוא שאין הכרח לקבל את האחריות ולעיתים אפילו "נותנים כבוד" להתנהגות אלימה. אנחנו חייבים, כל אחד בחלקת אלוהים הקטנה שלו, לייצר סביבה שאינה מאפשרת אלימות. עלינו להגיב על כל אירוע שאליו אנחנו נחשפים גם כשאינו נוגע בנו באופן ישיר".

 

היום הופק על ידי מועצה אזורית הגליל העליון בשיתוף עם כלל הרשויות באזור: מבואות החרמון, קריית שמונה, קצרין, גולן וראש פינה ועם מרכז חרוב והמכללה האקדמית תל חי. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad