היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אם צריך לתקוף, תקוף!

 כל השמאל ואחותו נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. זה מה שמשתמע ממסע ההפקרות המלוּוה במטענים כבדים של תסכול על כך שעם ישראל לא רוצה, לא מוכן ולא מעוניין לאמץ את סדר היום של השמאל כמתווה בו תצעד מדינת ישראל בנושא הביטחון. החבורה הזאת מוגדרת כ'חבורה', כי מספרם קבוע, פחות או יותר, אלא שהם משנים מצבי צבירה כהרף עין. היום הם בהפגנה נגד גירוש מסתננים, מחר בעד מתן אזרחות ישראלית לבני זוג שאחד מהם הוא פלסטינאי ושלשום נציגיהם הלשינו ממחסומי צה"ל. הבמה שהם מקבלים היא חסרת תקדים ומצביעה על שיתוף פעולה, כפשוטו, מצד התקשורת. לא דיווח, ממש שת"פ. יותר מאשר התקשורת ממלאת את תפקידה העיתונאי היא הפכה לחלק מהשחקנים על המגרש הפוליטי ומי שמוביל ללא בושה הם 'מעריב', ו'ידיעות', שישרו קו עם ה'ארץ'.

השבוע, צדה את עיני כותרת ב'מעריב' בה נכתב "עצומה חדשה: "טייסים סרבו פקודה!", (סימן הקריאה במקור). בכותרת המשנה נכתב "למעלה מ-400 איש, בהם אנשי אקדמיה בולטים, חתמו עד כה על עצומה המופצת באינטרנט הקוראת לטייסי חיל האוויר לסרב פקודה". סיקרן אותי לדעת מי הם 'אנשי אקדמיה בולטים שאריק בנדר הכתב ציין במיוחד?'. נו, נחשו מי הם? ד"ר ישי מנוחין, דובר 'יש גבול' השמאלנית הקיצונית, פרופסור ענת בילצקי, פעילת שמאל רדיקלי, כיהנה כיושבת ראש ארגון "בצלם" בין השנים 2006-2001 ועוד שמאלנים הנושאים תארים אקדמיים כקרדום חפירה וחתירה לעבר כיסאו של ראש הממשלה, ללא שום רלבנטיות לנושא המדובר. במילים אחרות, חתימתם של נושאי ה'תארים' האקדמיים על עצומה זו או אחרת, אינה מעלה או מורידה מחתימתו של בוזגלו או בבר בעל תואר 'בוגר אוניברסיטת החיים', כי בדמוקרטיה משקלו של פרופסור או 'סתם' אזרח בקלפי, זהה. יותר, מכך, מספרם של החותמים על העצומה קטן ממספר הטוקבקיסטים שלא מסכימים איתם. אז אתם מבינים? אותה חבורה נודדת מאירוע לאירוע ובתקשורת היא מוצגת בתארים בומבסטיים.

הפעם, בשונה מפעמים קודמות בהן לא הצליחה החבורה השמאלנית להשית את דעותיה ורצונותיה על הרוב (השפוי) במדינת ישראל, היא פועלת בנושא האיראני מתוך תסכול, חוסר אונים ופאניקה. זוהי דיאגנוזה שכל תלמיד במערכת החינוך יוכל לזהות בקלות, במיוחד אחרי שקרא את ספרי האזרחות שאישר המפקח המפוטר לאזרחות אדר כהן, יקירה של החבורה.

הפרדוקס הוא שחבורת השמאלנים משרתת דווקא את ראש הממשלה שנוא נפשם בנימין נתניהו. מדוע? כי מי שמקשיב להם ברצינות אלה דווקא ה…איראנים. לא רק שהם מקשיבים להם, הם מאמצים את 'המלצותיהם' ברצינות תהומית ובטוחים שידיהם של תושבי מדינת ישראל נרפים וליבם פג. נו, ואם זאת המסקנה, האיראנים יהיו אלה שימצמצו ראשונים וילחצו על ההדק, ומה שניסתה חבורת השמאלנים למנוע, בא לה בהפוך על הפוך ובנימין נתניהו, לא רק שלא יחלש, אלא יהיה עוד גיבור ישראל שהציל את הבית השלישי…, רחמנא לִצלן (בעיני החבורה, כמובן).

…נחזור למציאות. איני יודע אם ישראל תתקוף או לא, ואם כן מתי, ואם לא, עד מתי. לא יודע.

אבל מה שכן אני יודע, זה שכמוכם, גם אני רוצה לחיות בביטחון ובשלווה במדינה היחידה שיש לנו. אני לא רוצה לפגוע במי שלא מתכוון לפגוע בי, ואני מוכן לחלוק את הלחם והמים שלי עם כל אדם שלא הזיק, לא מזיק ולא יזיק לי. באותה נשימה, אפגע במי שמתכוון לפגוע בי, או להזיק לי.

מי שאמור במדינה דמוקרטית להגיע למסקנות הללו הם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הממשלה וכנסת ישראל. אם למשל, ידוע להם שמשטרו של אחמדיניג'אד עומד לתקוף אותנו, אני תובע מנתניהו להקדים ולפגוע בו ובמשטרו כדי שלא נחזור על הטעות שנעשתה ערב מלחמת יום הכיפורים ב-73', טעות כזו אסור שתחזור. ראש הממשלה אז, גולדה מאיר ז"ל, לא הקדימה מכת מנע נגדית מאלף ואחת סיבות, מכה שהייתה משנה את פני ההיסטוריה של ישראל וחוסכת הרבה דם, דמעות ודמים. והיתר היסטוריה.


נתניהו ומחיר הלחם


פעם שנייה ביבי. אחרון המנהיגים בעולם שצריך לקנא בו בימים אלה הוא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

כל-כך הרבה נושאים נמצאים לפתחו, וכל נושא כבד מחברו, ובכולם הוא חייב לטפל.

אבל לפני. יש לנו מדינה נפלאה. השפע קיים בכל, רגע עם המחאה החברתית, בכל יום צץ כאן משהו חדש עוד כביש, עוד בית עוד פרח. לחשוב שלא הייתה לנו מדינה, פעם רק לפני שבעים שנה, וכמעט גם לא היה לנו עם. השריפה הגדולה על אדמת אירופה כילתה משפחות ודורות רבים של יהודים, רק בשל היותם יהודים.

היום, יש לנו מדינה ויש לנו גם צרות של מדינה, ובהן צריך לטפל. לטפל כן, אבל לבכות ולהיות כפויי טובה על כל הטוּב הזה? זה לא!

התקשורת הקדימה ופרסמה את הערכותיו של משרד החקלאות, שמחיר החלב יעלה בין 6%-13%, הביצים יתייקרו ב-8%-17%, ומחיר מוצרי העוף יעלו ב-6%-14%, זאת בנוסף לעליית מחיר הלחם מהשבוע. עוד מבשרים לנו שבחודש הבא מחיר הדלק יחצה את רף שמונה השקלים. הקטסטרופה בדרך.

כן, גם מחירי הפירות, הירקות, הבשר והדגים יעלו ממש לפני החג. חלק (גדול) מתאוות בצע כסף וניצול ציני של החגים להעלאת מחירים, וחלק מתנודות של הכלכלה המקומית והעולמית. היום יש לנו גם צבא, גם ממשלה ריבונית וגם ראש ממשלה שצריכים לדאוג לכך שלכל אזרח יהיה לחם, מים וביצים במחירים סבירים, ואפילו נמוכים. הציפייה אצל האזרח היא שראש הממשלה בנימין נתניהו יעשה את מה שהוא חייב לעשות למען האזרחים שלו וינקוט במהלך בה המדינה תספוג חלק מהעליות הצפויות במחירי מוצרי היסוד, אם בסבסוד מוצרי היסוד ואם בשימוש בכלים כלכליים כמו מע"מ שונה על המוצרים הללו, ותאפשר לאלה שאין להם להחזיק את הראש מעל המים.

כי כדי לתקוף, צריך לפעמים ללכת אחורה. פעולה יזומה של נתניהו תמנע מהחזירים לחגוג, ובסופה להגיש את החשבון לתשלום לנתניהו.

 

 

מישהו להתגאות בו – יוסי דמרי

במוצאי השבת האחרונה קרתה טרגדיה למשפחת דמרי, ביתה על כל מה שהיה בו עלה באש. בני המשפחה ששבו הביתה ראו להבות ענקיות בִּמקום בית מטופח ויפה שעמד על תילו לתפארת. מאז מוצאי שבת חשתי עצב עמוק והזדהות עם כאבה של משפחת דמרי. …לאבד בית עם כל המשתמע, ברגע אחד…

אתמול (חמישי), אחרי התלבטויות קשות הרמתי טלפון ליוסי דמרי כדי לומר לו מילות עידוד, ושאלתי אותו אם הוא צריך עזרה ומעוניין שאביא את סיפורו בעיתון "מה פתאום", הוא אמר "אני מודה לשם שרק זה מה שקרה, ולא תאונה או משהו חמור יותר. תודה לאל כולנו בריאים". השתתקתי לרגע, ומיד שאלתי "הבית היה מבוטח?". "לא, איזה מבוטח" ומיד הוסיף "גם זה שהבית לא היה מבוטח, יצא טוב. התחלתי בעבודה לפינוי ההריסות. תאר לך שהיה לי ביטוח, לא הייתי יכול לעבוד על הבית עד שהשמאי יגיע, ויצלמו, ויחקרו, ועוד הם עלולים היו לחשוד בי ששרפתי את הבית בשביל הביטוח…", הוא אמר, תוך שברקע נשמעים קולות הטרקטור המפנים את ההריסות.

יוסי סירב בנימוס לכל הצעת עזרה ואמר שלמרות שהמכה קשה מאוד וכואבת, הוא ובני משפחתו יתמודדו איתה "ברוך השם שאנחנו בריאים", הוא חזר ואמר.

'…תודה לאל שיש לנו אנשים כמו יוסי דמרי', אמרתי בליבי, וסיימתי את השיחה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad