היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אמשיך את צוואתו של הרצל ז"ל

לכתו בטרם עת של ראש מועצת מטולה הרצל בוקר ז"ל, תפסה את הישוב לא ערוך להחלפת משמרות. אבי נדיב, ממלא מקומו של ראש המועצה מצא עצמו בעין ההתמודדות, ואף על פי שעדיין לא החליט אם להתמודד, הוא מדבר כאחד ההולך למלא אחר צוואתו של ראש המועצה הרצל בוקר.

אבי נדיב, בן 47 נשוי למירב דור 8 בארץ נצר למשפחת גנון וסגל שהחלו את דרכם ב 1886 במטולה, מורה ומחנכת במשרד החינוך. הורים לעפרי בת 18 חיילת בצה"ל, נעם בת 15 תלמידה בהר וגיא, צחי בן 10 תלמיד בבית הספר הנדיב במטולה.

   אבי נולד בקריית שמונה, למד במצודות ובדנציגר. הוריו, יצחק ז"ל ואימו דבורה שתבלד"א עלו לארץ מפרס ועיראק בשנת 1950 לחלסה. האם דבורה מתגוררת עד היום בקריית שמונה. יצחק נדיב ז"ל האח הבכור למשפחת סקיאן.

 

אבי נדיב, איש נעים הליכות, איש שיחה ודעת, הבין מיד שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. אבי הלך עם הרצל מאז הבחירות ועמד לצידו, בדרך כלל רחוק מהזרקורים, השאיר את הבמה לראש, אבל הבין וידע שהוא משרת את מטולה בדרך הזאת, בלי מריבות ובלי משחקי אגו.

…ואז נפטר הרצל ואבי מצא את עצמו בנעליו הגדולות.

 

       למעשה אתה משמש היום כראש המועצה בפועל של מטולה. איך ההרגשה?

   להיות ראש מועצה במטולה זו שליחות מיוחדת מאוד.     הרגשה נפלאה לשרת את הציבור המיוחד והמדהים שיש במטולה. מטולה הוא ישוב גדר עם שלושה כיווני גבול אשר מונה ארבע מאות חמישים בתי אב עם צרכים ייחודים מאוד שלא הרבה אנשים ופוליטיקאים מבינים זאת וגם מתפקידו של ראש המועצה להתמודד עם אתגרים ביטחוניים וכלכלים לא פשוטים. המושבה הצפונית ביותר היא אחד הישובים היפים ביותר בארץ וזו גאווה לעמוד בראשה. בימים אלו אני פועל במלא במרץ לסיים פרויקטים גדולים שהרצל ז"ל התחיל, זו צוואה שעלי למלא וחובתי אליו.

 

       בסוף החודש הבא ייערכו הבחירות. האם תתמודד?

יש להכריז על מועמדות לראשות המועצה עד ה-25/6/15. יש הרבה תושבים שרוצים ורואים בי כמועמד ראוי ומתאים לתפקיד, במקביל למשימה העיקרית שלי לשרת את הציבור במטולה, אני בוחן את ההתמודדות שלי. בזמן שהמתמודדים הנוספים כנראה עשו פוליטיקה והתכוננו למערכת הבחירות, אני דאגתי לשמור על שלמות הקואליציה ולסייע להרצל ז"ל לפתח את מטולה. הייתי כל כולי רתום למשימת העשייה לתושבי הישוב.

 

       היית ממלא מקומו של ראש המועצה הרצל בוקר ז"ל. איזה מן ראש מועצה הוא היה?

הרצל ז"ל היה ראש מועצה שהקדיש את כל כולו למטולה! אהב מאוד את המושבה ואת התושבים והצליח בכיתות רגליים להביא תב"רים לפיתוחה של המושבה. הרצל ז"ל נהג לסייר בישוב ברגל, לטפח ולשמור עליו, הכיר כל ס"מ בישוב, דאג לשמור על קשר עם כל תושב ותושב ולא משנה גילו, היה חדור מוטיבציה ועמד בהצלחה בכול האתגרים שעמדו מולו. את חלקי תרמתי בעשייה הברוכה של הרצל, כפי שביקש.

 

       אם תחליט להתמודד בסופו של דבר, כיצד תציג את עצמך? מה יהיה הקו שתציג בפני הבוחרים?

אם אחליט להתמודד אציג את עצמי כאדם הגון וישר שטובת הישוב והתושבים לנגד עיניו, בעל ניסיון ויכולות להוביל את מטולה קדימה, אשמור על צביונה והייחודיות שלה, חזות המושבה. החינוך, הפורמלי והבלתי פורמלי, הם הדברים הראשונים שאתמודד איתם. אפעל בכול הכוח לסיים את הקמת השכונה החדשה ולהביא בסיוע המדינה והדרג המדיני משפחות צעירות וחדשות למטולה. אפעל לאיחוד הקהילה, אחזיר את מטולה לקידמת הבמה בנושא התיירות ואשמור על מטולה כישוב עצמאי. הניסיון שרכשתי, יעמוד לזכותי ולטובת התושבים, אני מאמין.

 

לא נותר זמן להתלבטות, ההחלטה חייבת ליפול מיד, ואם תהיה חיובית, מצפה לאבי נדיב עבודה רבה וקשה, כי מטולה זה משהו אחר…

אולי יעניין אותך

Bottom ad