היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אנחנו מעדיפים את המקור, לא את הפסל

טרם נרגענו ממופע האימים של מתנגדי דונאלד טראמפ, ואנחנו במופע אימים מקומי. לא ידעתי אם לבכות, לצחוק או למרוט את מעט השערות שנותרו על ראשי.

אז החלטתי לכתוב. אם למישהו היה ספק במגפת השנאה שאחזה בחלקים מהאומנים ואנשי התקשורת בישראל כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בא אומן אחד השבוע והציב פסל צבוע זהב של נתניהו בכיכר רבין.

האומן, או איך שלא תקראו להפרעה, תירץ את מעשהו בסקרנות אומנותית, לבדיקת גבולות חופש הביטוי בישראל, שלדעתו נפגע קשות בימי שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

התמימות בה ניסה לצייר האומן את מעשהו התפוגגה כאשר נחשפו עדרי הצלמים, העיתונאים וה…פוליטיקאים מהשמאל, שממש במקרה עברו בכיכר רבין ונתקלו בפסל.

…האמת, שלא מפריע לי שמנסים לעבוד עלי. מאז שיח"צנים השתלטו על המרחב שבין האמת לשקר, זה לא מפתיע, ואפילו צפוי.

היום יכול כל בעל מאה לשכור את שירותיו של יחצ"ן ולהפקיד בידיו את מלאכת ההלבנה על כל מעשה, פשע או מעידה תמימה.

נחזור לכיכר רבין, לאומן, לפסל של נתניהו ולנתניהו האמיתי.

גם אחרי התעלול הנמוך לא השתנה דבר ביחס של רוב העם כלפי המנהיג שעומד בראש המדינה ומנווט אותה במים הסוערים והעכורים אליי חוף מבטחים. רק מדהים לגלות את פרצופם של מי שהיושרה היא תנאי הכרחי לעיסוקם, העיתונאים. על פי הסיקור שלהם אתה משוכנע שמדובר בדובר של זהבה גלאון או אחמד טיבי. זכותם של גלאון וטיבי להביע את דעתם ואפילו להילחם עליה. זה תפקידם ולשם כך הם נבחרו. אבל, עיתונאי חדשות המתלהמים מול המיקרופון או המצלמה בסיקורם את האירוע הזה ואירועים אחרים?! ממש טירוף.

והכי מרגיז, כשאתה מעיר את הדברים, אתה הופך להיות לסותם פיות, מגביל את חופש העיתונות ועוד כהנה וכהנה אמירות ההופכות את הקערה על פיה ואתה מתחיל להתגונן על מה שאתה לא.

ולכן, לא עוד. הזכות להביע דעה תהיה שמורה לשני הצדדים. המגרש בו תובע הדעה, יהיה אותו מגרש. ומעל הכל, המילים והביטויים יהיו לגיטימיים באותה מידה גם כאשר יצאו מפיו של בעל דעה העומדת מול דעתם של מי תוקפים ומעלילים על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

 

דו"ח הבריאות: הכתובת היא שר הבריאות ליצמן

שר הבריאות ממשיך להסתלבט עלינו ומסביר לנו את מצבנו החמור & מר ליצמן, אתה שר הבריאות, לא שר ההסברה

שוב אנחנו מזדעזעים לנוכח פרסום דו"ח הבריאות (נכון יותר, חולי) בו מספרים לנו עד כמה מצבנו חמור, עד כמה המדינה דופקת אותנו בנושא הבריאות, עד כמה תינוקות נפטרים, ובכלל, שתוחלת החיים קצרה במספר שנים ביחס למי שנמצא במדינת תל אביב.

נו, אז סיפרתם לנו. אז מה עושים עכשיו? בעצם, מה עושה שר הבריאות שזה בתחום אחריותו?

במקום שנניח את הראש אחד על כתפו של האחר ונבכה על מר גורלנו, הגיע הזמן לחפש את מי שצריך לספק לנו את האמצעים והשירותים בתחומי הבריאות, משרד הבריאות והעומד בראשו יעקב ליצמן.

במהלך יום אתמול (חמישי) אחרי פרסום הממצאים הקשים, יצא לי לשמוע את השר המתראיין, ולהפתעתי, אילו לא הייתה לי ידיעה מוקדמת שהוא-הוא שר הבריאות, היה יכול להבין מדבריו שהוא שר ההסברה.

אדוני שר הבריאות השר יעקב ליצמן. אנחנו לא זקוקים לעוד מישהו שיספר לנו כמה מצבנו רע, מסוכן ודורש טיפול מידי, בעיקר במימוש תוכניות בהרחבת השירותים הרפואיים כאן בגליל ויעמיד את התקציבים הדרושים כדי לפתוח את חדר המיון הקדמי בקריית שמונה, לדוגמא.

די נמאס לנו מהסיפורים ומהמילים היפות שאתה וחבריך במשרד מורחים אותנו. אין במילים שלך כדי לעודד או להפיח תקווה שהבעיות הללו עומדות בפני פתרון.

אדוני השר. תרמת ואתה ממשיך לתרום ל'מלחמת אחים' בין ראשי הרשויות באזור באשר לחובתם להפריש כספים מתקציבי הרשויות לטובת פתיחת חדר המיון הקדמי. אחרי שנים של ליווי ההתנהלות הזאת המסקנה היא אחת. זול לך ולחבריך 'להשקיע' בטיפוח הסכסוכים והמריבות בין המנהיגים המקומיים לבין עצמם, מאשר להפריש מיד תקציב צבוע לטובת מילוי הדרישות בתחומי הרפואה הציבורית.

מזלך הגדול הוא שמי שנפגע מהמחדל המתמשך שלך ושל חבריך השרים לאורך השנים במשרד, שהאוכלוסייה הנפגעת הכי הרבה הם החלשים, אלה שאין ידם משגת לרכוש רפואה מיטבית היכן שירצו. האוכלוסייה החלשה הזאת גם אין בכוחה לצאת למאבק בלתי מתפשר מולך ומול המשרד שאתה עומד בראשו.

אסיים, כמו כל יהודי מאמין, בתפילה שבורא עולם, בעל הבית שלך ושלנו נתינך חסרי הישע בגליל, יתן לך את התבונה והיושרה לסייע למי שזקוק לרחמי שמיים, ולא רק למי שנהנה מחסדי שמיים.

 

 

 

 

 

כנסת נכבדה חברים יקרים

אתמול (חמישי) זכתה קריית שמונה ושכנותיה צפת וקצרין לבליץ של חברי הכנסת. ראשית, אנחנו מקבלים במידת הכנסת אורחים ראויה ומכובדת את האורחים הנכבדים.

אבל… חברי כנסת נכבדים, עם יד על הלב. כחברי כנסת, באתם לקריית שמונה והאזור מתוך כוונה אמיתית לעזור לנו בפתרון הבעיות האקוטיות מהן סובלים התושבים בתחומי: התעסוקה, בריחת צעירים, מחסור חמור בשירותי רפואה ובעוד המון-המון בעיות?!.

אתם שואלים 'מה הקשר?'. פשוט מאוד. אתם חברי הכנסת שבהרמת יד או בהימנעות מהרמת היד, חורצים גורלות של אלפים ומאות בכל התחומים המוזכרים לעיל.

אתם חברי הכנסת שיכולתם למנוע צער וכאב מרבים מתושבי קריית שמונה והאזור שחלו או נפצעו, ולא קיבלו טיפול רפואי נאות בחדר המיון כי שר הבריאות סגר אותו.

אתם חברים וחברות יקרים יכולים להפוך את חיי התושבים כאן בפריפריה לטובים יותר, זולים יותר ושמחים יותר, אם רק תבצעו את המוטל עליכם בהרמת יד. ואחר כך, כאשר יהיה כאן טוב יותר, נקבל אתכם באהבה ובשמחה, על מה שעשיתם ולא על מסע יחסי ציבור נטו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad