היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אנחנו נמצאים במלחמת אחים מילולית, בינתיים

הניסיון להימנע מלהתייחס לפרשת החייל אלאור אזריה, לא מצליח לי. מודה, לא יכול להתאפק יותר.

קטונתי מלחלק ציוני בגרות ונאמנות לשריי הביטחון, יעלון וליברמן, ואיני עומד במקומו של הרמטכ"ל אייזנקוט שאף אחד לא יעשה לו הנחות אם צה"ל לא יהיה מוכן לעימות הבא.

אבל כן, אני עומד במקום שכל אזרח שפוי, ותרשו לי להוסיף יהודי-ציוני עומד משתאה לנוכח הניסיון המוצלח של פלסטיני-אויב עם מצלמה ומטריה אווירית של 'בצלם' להצית מלחמת אחים, מילולית בינתיים, בתוכנו.

כבר נכתב כאן בעבר שהמוניטין שיצא לחוכמה היהודית אינו עומד בימים אלה במבחן המציאות, ובמקום לנטרל את המצלמות שהפכו לנשק קטלני במלחמה, מקבלים חוות דעת משפטיות המכניסות את הצלמים והמצלמות לקטגוריה סטרילית של החברה להגנת הטבע. ממש כך.

מי שגדל והתבגר במדינה הזאת, אינו נאיבי לחשוב שבצה"ל אין תקלות, לעיתים חמורות. אולם, עד לעידן ההפקרות בחסות בתי המשפט והגיס החמישי במדינת ישראל, התקלות טופלו באופן אחראי בידי צה"ל, ואם מישהו ניסה למרוח או להעלים, אזי בתי המשפט נכנסו לתמונה, ובצדק.

ומה קורה היום?! שולחים נערים לובשי מדים להתעמת מול מחבלים באלף ואחת תחפושות, כולל ביהודים הלוקים בשנאה עצמית פתולוגית המסייעים להם.

הצידוק למעשיהם, לכאורה הוא "הכיבוש" והפגיעה בדמוקרטיה הישראלית.

נעצור כאן לרגע להשוואה קטנה עם מעצמה 'דמוקרטית' באזור, טורקיה ועריצה ארדואן. מה אתם אומרים על המהלכים האחרונים שלו?! עשרות אלפי עצורים מקרב הצבא, האקדמיה, העיתונות, הטלוויזיה והרדיו. סגר שישה עשר ערוצי טלוויזיה וארבעים וחמישה עיתונאים. סגר אלף (1000) בתי ספר, חברות, מפעלים… אוף, אני לא מאמין שאני כותב על מעשים הנפשעים ארדואן כאן ועכשיו, והעולם נוחר.

נחזור אלינו. אז אנחנו מרשים לכמה עשרות או מאות פעילי 'זכויות מחבלים' להפוך את המאבק במחבלים הפלסטינאים לבדיחה. אינני תומך בפגיעה בחפים מפשע, אבל לא מוכן לסבול את המשך הבדיחה בה הילדים שלנו נמצאים בנקודות חיכוך עם מחבלים ומצלמה פלסטינית יורה את התמונות לאוויר, ומשם מתגלגל כדור שלג הרומס בדרכו קציני וחיילי צה"ל, מפרק בתים ומלבה מלחמת אחים. והכל ממצלמה ותמונות שמצלם פלסטינאי החייל בצבאו של האויב. לא יתכן שהפארסה הזאת תימשך ללא תגובה ראויה של ישראל.

התגובה היחידה במקרה זה, לאסור על צלמים לצלם בשטח שבו יש עימות בין פלסטינאים/מחבלים בפוטנציה ובין חיילי צה"ל.

וכדי שלא ישתמע שאני תומך במתן רשות לעשות מעשים לא חוקיים, צה"ל יציב חייל מדובר צה"ל עם מצלמה שיתעד אירועים מעין אלה. ולזכור, התקרית הייתה בחברון ולא באיזו סמטה חשוכה.

אנחנו במלחמה, למי שלא שם לב, ובמלחמה החושים צריכים להיות דרוכים יותר ורגישים יותר, לכל הכיוונים.

 

 

אובמה הכתיר את הילארי ליורשתו

הנשיא הכושל ביותר בתולדות ארצות הברית החדשה, ברק חוסין אובמה, מבין שהוא לא יספיק להרוס את העולם הישן עד תום הקדנציה, ונלחם שהילארי קלינטון תעשה זאת & פעם ראשונה בתולדות האנושות שנשיא מעצמה האחראי לכל כך הרבה מלחמות והרס מדינות וקהילות, מסיים את תפקידו כחתן פרס נובל ל…שלום & העולם השתגע

מי שהייתה פעם, בעבר הרחוק 'השוטר של הכדור', מעוז הדמוקרטיה והשלום בעולם, הפכה בשנות נשיאותו של ברק אובמה לבדיחה עצובה שאת מחירה שילמו וממשיכים לשלם תושבי סוריה, לוב, עיראק, אפגניסטן ו…ישראל. כל מדינה, בנקודת התורפה שלה.

לדבר על ממשל אובמה כבשורה לשלום העולמי זה כמו לומר שציאניד מרפא כל חולים…

…עכשיו אנחנו עלולים לעבור לפרק ב', המסוכן יותר מפרק א' של אובמה, בחירתה של הילארי קילנטון לנשיאה. בואו נשתחרר לרגע מהאינטרסים וההעדפות האישיים והמגדריים של כל אחד מאיתנו, והמנסים לשכנע אותנו שמדובר ב'בשורה' ואור חדש עומד לעלות על העולם. גם העובדה שמדובר באישה, לא צריכה להסיט אותנו מהסכנה האמיתית שבבחירתה של קלינטון, בגלל שאם תיבחר, היא הולכת להמשיך את 'מורשתו' של ברק אובמה. במילים אחרות, את מה שאובמה לא הספיק להרוס, היא מבטיחה להרוס.

והשיא הוא באמירה של ברק אובמה "הילארי טובה וראויה ממני לנשיאות".

לצחוק? לבכות? לרעוד? או להיכנס לכוננות גדולה יותר?

הציניות והצביעות. האם אובמה חושב כך באמת על הילארי? ממש לא. כי אם כן, היו לו שתי הזדמנויות להוכיח זאת, ב-2008 וב-2012 כשהתמודד מולה לנשיאות. אז, הוא דרס ומחק אותה…

ציניות וצביעות אמרנו. ושיא התחכום הוא ביחסי הציבור המשומנים. צילום תקריב של סיכת דש על הז'קט של ביל קלינטון ועליו כתובה המילה 'הילארי' בעברית. וואו. איזו מקריות שצלם אחד חד עין הבחין בנס הבלתי יאמן…

חברים, הכל מתוכנן, מתואם ומתוזמן כדי להגיע לקולות של הבוחרים היהודים שקרוב לוודאי יכריעו את הבחירות הצמודות. אז הילארי, יש מוכרים, אבל אין קונים.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad