היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"אנחנו נערכים להתרחשויות בגבול הצפוני בתאום עם צה"ל"

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, הניצבים והסגל הבכיר של משטרת ישראל, הגיעו השבוע ליום סיור ולימוד בגליל, אותו החלו במכללה האקדמית תל-חי. המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומנכ"לית המשרד אורנה הוזמן בכור, שיזמו את הביקור במכללה ובישובים נוספים לקראת ועידת הגליל האמורה להתקיים בקרוב, ליוו את השוטרים לאורך כל היום.

צמרת המשטרה נפגשה עם הנהלת המכללה: הנשיא פרופ' יונה חן, סגן הנשיא פרופ' חיים גורן, המנכ"ל יוסי מלכה, הסמנכ"ל מוטי כהן ואנשי סגל נוספים. אדריכל קמפוס מזרח במכללה, חיים קהט, ערך סיור ברחבי הקמפוס, במהלכו הביעו מפכ"ל המשטרה והניצבים התלהבות רבה מממנה הקמפוס ומהנוף המרהיב הנשקף מכל פינה.

מפכ"ל המשטרה אמר כי המשטרה נערכת להתרחשויות בגבול הצפון בתיאום מלא עם צה"ל והוסיף כי ישנם שינויים רבים המתוכננים להיעשות בצפון: הקמת תחנות חדשות גדולות ותגבור מסיבי של כוחות משטרה, בעיקר באזורים בהם אין נוכחות משטרתית נדרשת. תוכנית זו הוצגה לפני כשבוע לראש הממשלה והוא סמך את ידיו על התוכנית. אנו ממתינים כרגע לקבלת התקציבים".

מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל הוזמן-בכור הציעה למפכ"ל להקים שכונה לשוטרים בצפת: "בואו נקים ביחד שכונה לשוטרים בצפת". המפכ"ל לא דחה את ההזמנה על הסף.

נשיא המכללה יונה חן בירך את צמרת משטרת ישראל והציג בפניה את המכללה האקדמית, את החוגים ותוכניות הלימוד השונות וכן את מעורבותה הענפה בקהילה.

מנכ"ל המכללה יוסי מלכה הציג את הפערים הגדולים בין העשירונים במדינה, דיבר על שיעורי העוני ועל ההשכלה הגבוה במדינה. הוא הציג בפני הנוכחים את צמיחתם של המכללות האקדמיות ואת  תרומתן לאקדמיה בארץ ודיבר על תפקידה של המכללה בהנגשת השכלה גבוהה לתושבי האזור. "אנחנו מאתרים קבוצות, אשר מסיבות שונות לא הצליחו להגיע ללימודים באקדמיה ומאפשרים להם להשתלב וללמוד לתואר ראשון. דוגמא לכך היא התוכנית המיוחדת שלנו  לאימהות חד הוריות, בה משולבות כ-50 אימהות המקבלות מעטפת שלמה המסייעת להם להשתלב בצורה טובה ומוצלחת בלימודים אקדמאים".

מנכ"ל מכון המחקר מיג"ל, צביקה רובינשטיין, הציג את מכון המחקר ופעילותו, דיבר על  הקשר החשוב בין המכון ובין המכללה. לאחר מכן, הציגו שני חוקרים בכירים ממיג"ל, שהם גם מרצים בפקולטה למדעים במכללה, מחקרים בהם הם עסוקים בימים אלה: פרופ' דני ברקוביץ הציג מחקר העוסק במיפוי הגנום האנושי ופרופ' יעקב פיטקובסקי הציג מחקר חדש בתחום טיפולים ביולוגים במחלת הסרטן.

מהמכללה המשיכה צמרת המשטרה לסיור  בכפר "איילים" בקריית שמונה, שם מנכ"ל איילים, מתן דהן, נתן הסבר מקיף על פעילות העמותה ותרומתה האדירה לשכונה בפרט ולעיר בכלל. מכפר איילים המשיכו השוטרים ל"חבל הכרמים" בפארק דלתון ואחר כך ערכו סיור בפקולטה לרפואה בצפת.

אולי יעניין אותך

Bottom ad