היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אנטנה סלולארית במרכז עסקים ומגורים

לאחר תקופה ארוכה יחסית של שקט בחזית האנטנות הסלולאריות, שוב עולה הנושא לכותרות.

דורון אפרים, תושב העיר המתגורר עם משפחתו בבית קרקע מאחורי קניון ניסימיאן שמע בוקר אחד שהוא וחבריו לרחוב עומדים להיות שכניה של אנטנה סלולארית. על פי השמועה, שעד מהרה הסתבר שאינה שמועה, אחת מחברות הסלולר קיבלה היתר להציב אנטנה על גגו של קניון ניסימיאן.

מספר דורון "לפני מספר ימים נודע לנו משמועה שעברה מפה לאוזן שהולכים להציב אנטנה על הגג של הקניון. בהתחלה לא האמנו, כי איך יכול להיות שככה ביום בהיר, בלי שום הודעה מציבים אנטנה מול הבתים שלנו. היות והשמועה הייתה חזקה ואנשים אמרו שזה רציני, התחלנו לברר בעירייה האם זה נכון. בעירייה אמרו לנו שזה נכון ושהם פרסמו במקומון ידיעה על הכוונה והזמינו תושבים להגיש התנגדויות. היינו המומים בגלל שאנחנו קוראים את המקומונים ולא נתקלו בהודעה כזאת", מספר דורון. אולם מסתבר שעל פי החוק אכן פורסמה מודעה. דורון "היינו עוד יותר המומים כאשר הראו לנו את המודעה. מודעה כתובה באותיות קטנות-קטנות שאפילו בן אדם עם עיני נץ לא יכול לקרוא מה כתוב בה. נראה לנו שאת המודעה פרסמו לא כדי שנוכל לקרוא ולהגיב אלא למלא אחרי החובה שלהם לפרסם", אומר דורון.

בעקבות כך התארגנו תושבי הרחוב ובעלי עסקים תוך מספר ימים והגישו ערער לעירייה.

אם אכן האנטנה תוצב במקום בסופו של דבר, היא תצטרף לאנטנות המוצבות זה שנים מעל הקניונים, בית החייל, תחנת אגד וגגות נוספים בעיר.

דורון אפרים אסף יחד עם חבריו את הדיירים ואת בעלי העסקים והם עומדים לצאת במאבק חסר פשרות כדי שהאנטנה לא תוצב בקרבת בתיהם והעסקים הסמוכים.

דורון "אנחנו נלחם בכל האמצעים החוקים העומדים לרשותנו נגד המחטף הזה. בעוד ובכל העולם מרחיקים את האנטנות מקרבת בני אדם, בקריית שמונה מקימים אנטנה בלב העיר במקום בו שיש גם תושבים וגם עסקים. כבר פנינו באמצעות מכתב וביקשנו מהעירייה להקפיא את ההליכים. במקביל תצא פניה ייצוגית של כולנו באמצעות עורך דין ואנחנו כבר בתוך המאבק הזה".

במכתב שנשלח אל ראש העיר שהוא גם יו"ר ועדת בנין ערים כותבים התושבים: "התנגדות בדבר הקמת אנטנה סלולארית על מבנה קיים (קניון בנק מזרחי). בתאריך 9.12.11 פורסמה הודעה בשם הועדה המקומית לתכנון ובניה בקריית שמונה בדבר הקמת אנטנה סלולארית על מבנה קיים מעל קניון בנק מזרחי. אנו תושבי השכונות והעסקים הנמצאים בשכנות קרובה מאוד למבנה הקיים מתנגדים באופן נחרץ להקמת אנטנה בסמיכות למקום מגורינו בשל מספר סיבות ולא רק בשל היותו מפגע בריאותי. בימים הקרובים תוגש לך בקשת ערעור מנומקת ומפורטת  ע"י עו"ד בעלת אופי ייצוגי של כל תושבי השכונות והעסקים הנמצאים בשכנות למבנה המדובר.

אנו מבקשים להקפיא כל החלטה ואו אישור בדבר הקמת המפגע הנ"ל עד לקבלת התנגדותנו המפורטת והמנומקת בכתב בימים הקרובים.

בברכה, אפרים דורון, רחוב דן דיין 24 קריית שמונה.

בשמי ובשם תושבי השכונות והעסקים הסמוכים".

– דורון מדוע אתם מתנגדים להציב אנטנה על גג הקניון?

דורון: "יש מספר סיבות, אבל שתי סיבות הן העיקריות: הראשונה, זאת הסכנה הבריאותית שבעצם הקרינה מהאנטנה. השנייה, פגיעה אנושה בערך הדירות והנכסים שלנו. אנחנו לא מוכנים שבשביל רווח כספי של חברת הסלולר והמשכירים, אנחנו נשלם בבריאות של ילדינו ושלנו וערך הבתים שלנו ירד".

 

משה ניסימיאן מנהל הקניון אומר שהכל נעשה על פי החוק ובאישור משרד לאיכות הסביבה. "נראה למישהו שהייתי לוקח סיכון כלשהו אם זה לא היה בטוח. המשרד שלי נמצא בבמקום ואני יושב שם". 

אולי יעניין אותך

Bottom ad