היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אני לא קוסם

חבר מועצת העיר גבי חסין הממונה על אגף שפ"ע (שיפור פני העיר), הגיש מכתב התפטרות מהתפקיד לראש העיר ביום ראשון השבוע.

חסין, פשוט התייאש מהיחס של העירייה לנושא עליו הוא מופקד בכל הקשור להעברת תקציבים ומתן כלים כדי להתמודד עם נושא חזות העיר, הנמצאת במצב קשה.

אנחנו לא מגלים שום סוד כמוס, ומלבד העובדה שחסין עשה מהלך אמיץ, שמעט פוליטיקאים עושים והתפטר, אין לנו ולוּ דבר נגד ההתפטרות.

על אף שהמכתב הוגש בתחילת השבוע סרב חסין להתבטא בנושא אלא לאחר שהוא ישוחח עם ראש העיר, לבקשתו.

במוצאי יום כיפור נאות גבי חסין לומר מספר דברים על המהלך הלא שגרתי.

גבי: "אני הולך המון זמן עם הרגשה כבדה שאיני יכול למלא את התפקיד בצורה טובה. ארבע שנים אומרים לי כל שנה לפני התקציב 'אל תדאג, יהיה בסדר'. לא היה בסדר כל הארבע שנים ואני לא רואה איך יהיה עכשיו בסדר", אומר גבי בתחילת דבריו.

ב"חדשות הגליל" ליווינו ואנחנו ממשיכים ומלווים את נושא חזות העיר שנים ומשתדלים לדווח ולסקר את הליקויים והנושאים הטעונים שיפור. גבי חסין ברוב הגינותו, ניסה לעשות מעל ומעבר ולא פעם הוא נקלע למצב שהיה עליו לגונן על אוזלת ידה של העירייה, אבל גם זה נגמר השבוע, הוא אומר בשיחה.

 

– מה היה הקש ששבר את גב הגמל?, שאלתי את גבי כדי להיות שההחלטה אינה תוצאה של כעס רגעי.

גבי: "הקש ששבר את גב הגמל היו הדברים של ראש העיר השבוע בהם הוא הודיע על העברת חלק מהנושאים שבתחום אחריות אגף שפ"ע לחברה הכלכלית. הדברים נתנו תחושה שההעברה באה כתוצאה מכישלון, ולא מכך שבעצם אני נמצא בתפקיד על תקן של קוסם", אומר גבי.

 

– אתה מוכן לפרט יותר?

גבי: "כן. ארבע שנים אני עובד בהתנדבות מלאה. על מאה שקלים עבור הנייד אני מוסיף עוד מאה מאתיים שקלים מכיסי. הפכתי את החנות שלי בקניון למוקד 106, בכל שעות העבודה וההפסקות, אני יוצא עם הרכב שלי למכל מקום שמזעיקים אותי כדי לטפל בבעיות, ובנוסף לזה נמאס לומר לתושבים שפונים אליי 'יהיה בסדר' במשך ארבע שנים. שלא תבין לא נכון. איני מתלונן על הכספים והזמן שאני משקיע, אני עושה את זה בהתנדבות מלאה וברצון. אבל, במשך ארבע שנים העירייה לא מתקצבת את האגף לא בעובדים, לא בכסף לפעילות שוטפת ולא בהחלפת וחידוש ציוד. זה לא יכול להימשך ככה", אומר גבי.

 

– יכול להיות שהעברת הטיפול לחברה הכלכלית דווקא נכונה, לא?

גבי: "יכול להיות. אני בכל אופן מדבר על ארבע שנים בתפקיד שבהם לא נתנו לנו תקציב וכלים לפעול. אם ההעברה לחכ"ל לא תלווה בתקציב, התוצאה של העבודה שלהם תהיה דומה. אני בכל אופן לא מוכן להמשיך ולתת תשובות לא רציניות עוד לתושבים".

 

התפטרותו של גבי חסין מתפקיד הממונה על אגף השפ"ע מעמידה את התבטאויותיו של ראש העיר הרב ניסים מלכה באור לא הכי חיובי. מחד, תושבי קריית שמונה זועקים זה ארבע שנים על הלכלוך שמציף כל פינה בעיר ועל העדר השקעה מינימאלית בשיפור חזות העיר, והממונה על התיק גבי חסין מאשר זאת בפה מלאה ומגיש גם את התפטרותו מהתפקיד. אז מה קורה כאן?! שואלים התושבים, בצדק.

 

לסיום אני מבקש מגבי חסין לומר מה הם שלושת הנושאים שלדעתו עומדים בראש סדר הטיפול של העירייה באגף השפ"ע?

גבי חסין הממונה המתפטר מאגף שפ"ע אומר: "תראה, יש המון נושאים, כמעט כל נושא באגף זקוק לתקציב ולטיפול. שלושת הנושאים מבחינתי הם: הוספת ימי פינוי אשפה על הימים הקיימים. זה נושא רגיש ופוטנציאל הפגיעה בתושבים גדול. גם לא נעים (ריח רע) וגם מקור למחלות וריבוי מזיקים. טיפול חזק בנושא הניקיון. זאת בעיה קשה שהעירייה חייבת לטפל בה תוך שהיא מתגברת את העובדים (המנקים) ומעמידה כלים מתאימים בידי עובדי האגף. שלישית. טיפול דחוף בגינות ובמגרשי המשחקים. העיר חייבת גנים ו'ירוק' לא רק ממה שהבורא נתן לנו. גני המשחקים צריכים לקבל טיפול דחוף כדי שלאימהות ולילדים יהיה איפה לבלות אחר הצהרים. יש עוד נושאים, אבל ביקשת שלושה".

הלוואי שההתפטרות של גבי חסין מאגף השחר תביא את השינוי. גבי, לדעתי, היה ממונה טוב שחיי את השטח והקדיש מזמנו ומכספו בהתנדבות. אם נושא חזות העיר לא יתוקצב, ובהרבה כסף, ראש העיר יכול להעביר את האחריות גם לברק אובמה, הלכלוך ימשיך להשתולל.   

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad