היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אסתר המלכה

אסתר מלכה ז"ל נולדה במרוקו, ועלתה ארצה בשנת 56 עם משפחתה הענפה ושבעת ילדיה.

מתוקף הנסיבות, האכלת פיות רבים ובתוספת כישרון בישול, אסתר הייתה טבחית מעולה, ואם זה היה היום, לבטח הייתה זוכה ב'מסטר שף'. במשך שנים נהנו מתבשיליה המיוחדים אולמות השמחה בעיר, מפעל רמים, קיבוצים, ובבתים פרטים.

שמעה של אסתר על כישוריה ושמחת החיים שלה הגיעו עד צרפת, לשם הוזמנה כדי לארגן כיבוד לחתונה ובר מצווה.

כל אירוע שאסתר לקחה על אחריותה ניכרו בו השקעה, נדיבות, מיטב הכישרון, והיצירתיות ובעיקר אהבה גדולה, לאדם ולמזון שהוא אוכל.

במהלך שנותיה הבוגרות, אסתר אימצה את 'מרכז יום לקשיש' בקריית שמונה והרעיפה מאהבתה, חיבקה וליטפה קשישים בחמימות, עודדה בשיחה ובהומור, וכולם זכו לטעום ממטעמיה הרבים.

לימים הייתה מבאות הבית החם והנעים. כל חג מחגי ישראל, אסתר הייתה מתקשרת למנהלת הבית חני בן שבת שתגיע לקחת אותה יחד עם המטעמים שהכינה עבור הקשישים ובאי המרכז, וזאת למעלה מעשור.

לא רק מטעמים לכבוד חגי ישראל, מסיבות וטיולים, בכל אירוע לכבוד שבוע הקשיש, אסתר פתחה את ביתה והחדר הגדוש במיטב הכפתנים, כלים מסורתיים, שטיחים אומנותיים ותכשיטים, וכל זאת על מנת שאירועי הפולקלור יקבלו גוון אותנטי, והקשישים יזכו לחוות טעימה מנוסטלגיה אמתית ואותנטית.

גם כשהעירו לאסתר שתרומתה היא מעל ומעבר ושאולי תיאות לקבל תמורה כספית כלשהי, אסתר לא הסכימה לשמוע על כך, ואמרה שנתינה היא קבלה, והיא מקבלת המון משמחת הקשישים. "זה שהזקנים שמחים, שווה לי הכל", הייתה אומרת.

לאסתר היה כישרון משחק בלתי נדלה מהול בשמחת חיים והיא לקחה חלק בפעילויות השונות בהן השתתפה כשחקנית בהצגה "חתונה מרוקאית" שביים מיכאל אוחיון, במסגרת חוג אומנות, והוסיפה נופך הומוריסטי ואנרגיות שסחפו את כולם.

הפתיחות ושמחת החיים, לצד הביוגרפיה שלה, הביאו לעשיית סרט במסגרת פרויקט תיעוד סיפורי חיים של סטודנטים ממכללת תל-חי. אסתר נבחרה להציג ולספר את סיפורה, לשמחת הסטודנטים והמעורבים בהכנת הסרט.

על פעילויותיה הרבות, המגוונות והממושכות, אסתר זכתה לתעודות הוקרה.

השבוע במהל ה'שבעה' סיפרו ילדיה על אישה ואֵם מיוחדת שסיסמתה הייתה "תן, כי בעצם אתה מקבל". אסתר תרמה בסתר ובשקט למשפחות שידן לא השיגה, על אף שגם לאסתר לא היה קל.

העושר הלשוני בשפה המרוקאית, שמחת החיים והרצון הבלתי נשלט להעניק, הפכו אותה לאהובתם של כל מי שהכיר או שמע עליה.

השבוע, אחרי שנים של סבל, השיבה אסתר מלכה ז"ל את נשמתה לבורא וכמו שאנחנו מכירים אותה, היא כבר צוותה ללהקת הווי ופינוק בגן עדן.

יהי זכרה ברוך

(תודה מיוחדת לחני בן שבת על עזרה באסיפת החומרים)

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad