היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"אקדמיה בכיכר" ברקים ורעמים

פרויקט "אקדמיה בכיכר" של המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל, בהובלתן של ד"ר איילת שביט ויעל סילבר פתח את שנתו החמישית באירוע תוסס שהתקיים באשכולות פייס בקריית שמונה. איילת שביט ציינה כי "אקדמיה בכיכר" בנתה בחמש שנות פעילותה קהילה לומדת וביקורתית, שלוקחת על עצמה את האחריות ופועלת במרץ רב לשינוי המציאות בגליל למען עתיד טוב יותר לנו ולילדינו.

מנכ"ל המכללה אלי כהן ברך את משתתפי האירוע ואמר: "הסיפור האמתי מאחורי הפרויקט המקסים הזה של "אקדמיה בכיכר" הם האנשים. כי רעיונות טובים יש בלי סוף, אבל אנשים עם הרבה להט, אשר הופכים את הרעיון לממשי ומקדמים אותו קדימה, זה לא כל כך שכיח. אל הפרויקט של "אקדמיה בכיכר" חברו שתי נשים נפלאות: אילת שביט ויעל סילבר שהצליחו לרתום אנשי מחקר ואקדמיה מתל-חי וממיגל, אשר מקדישים מזמנם הפנוי ומתגייסים בהתנדבות מלאה. אליהם מצטרפים לקורסים השונים והמגוונים  אנשי הקהילה מכל האזור: עיירות, מושבות, מושבים וקיבוצים וביחד בונים כאן קהילה לומדת ומלמדת, סקרנית וצמאה לידע, המנהלת שיח טוב ונכון שמצמיח פרויקט מדהים".

עידן ריף, נציג אגודת הסטודנטים בתל-חי הציג את הצלחתו של המאבק בנושא התחבורה הציבורית. עידן תיאר את השתלשלות האירועים ואת הגורמים שחברו יחד למטרה משותפת: אגודת הסטודנטים, שינוי כיוון וחברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון ופעלו בתיאום עד להשגת המטרה.

ח"כ יפעת שאשא ביטון תיארה אף היא את הצלחת המאבק על התחבורה הציבורית והתייחסה לתוכנית הצפון: "הנושא של תכנית הצפון מאוד חשוב לי כי אני בת הגליל ותפקידי לדאוג לגליל. תכנית הצפון המקורית לא כללה בתוכה את האזור שלנו והתמקדה באזור נצרת ועפולה. דחפתי לרקום תכנית גליל מזרחי-מערבי. השר כחלון נרתם לטובת הנושא והתקבלה החלטה להקים ועדת מנכ"לים שתתקצב את תכנית הצפון וביחד עם התוכנית שגיבשו ראשי הרשויות תיצור תכנית מקיפה שתהיה טובה לגליל. בינתיים קמה מחאה חברתית, חשובה, לגיטימית, אך חשוב לנהל אותה ממקום של שיח מכובד. חשוב לזכור שהפוליטיקאים הם אלו שצריכים לחתום על התכנית ולכן לא נכון להציג אותם כשקרנים וגנבים. התכנית שמתגבשת טובה לגליל, היא עוסקת גם בפיתוח מנועי צמיחה ותעסוקה, באקדמיה, מחקר ועוד. יש לנו כאן הרבה חוזקות בצפון וחשוב להדגיש אותם ולייצר שיח מכבד.

פרופ' דורון לביא, מהחוג לכלכלה וניהול בתל-חי ומומחה לפריפריה הציג נתונים מהעשור האחרון, אשר מראים כי  הפערים בין המרכז והצפון לא רק שלא הצטמצמו בעשור האחרון הם אף הלכו והחמירו. עם סיום דבריו התנהל דיון תוסס על מאבק הצפון, על המסרים שלו ואיך נכון להציג אותם ולנהל את המאבק. בדיון לקחו חלק נציגי "שינוי כיוון, אגודת הסטודנטים וסטודנטים נוספים מתל-חי וחברי קהילת אקדמיה בכיכר שהגיעו מכל רחבי הגליל.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad