היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"אקדמיה בכיכר" חוזרת בגדול

הרב צפניה דרורי יעביר ביחד עם פרופ' יזהר בן שלמה קורס בנושא אחדות והגות יהודית, קורס נוסף בהנחיית ד"ר חגי שמש, ד"ר איילת שביט  וד"ר ירון דקל בנושא "אבולוציה: בין אדם לחברו ומקורו" יבחן את האבולוציה בעיני הדת והמדע. בקורס "קיר בכיכר- ציורי קיר מאז ועד היום, סדנא תיאורטית ומעשית" נלמד על ציורי קיר ממערות האדם הקדמון ועד לחומת ברלין היום ונתנסה בציור קיר קבוצתי על קיר התחנה המרכזית. קורס בנושא הורות יתמקד בשאלה כיצד ניתן לתת לילדינו משוב אשר יקדם אותם? איך להסתכל על התהליך במקום רק על התוצאה? והוא יועבר ע"י ד"ר ענת רביב. ד"ר אמיר גולדשטיין ימשיך וילמד גם השנה, זו השנה השלישית(!) את הקורס החשוב בנושא ההיסטוריה של קריית שמונה, בשיתוף פעולה עם המוזיאון העירוני המתחדש.

קורס של ד"ר תמר הגר לא משנה מה אני עושה אני תמיד מרגישה אשמה: אמהות כפיקוח חברתי יצא לדרך ונמצא לקראת סיום. הקורס של פרופ' גיורא ריטבו יעסוק בנושא חדש-ישן: "כמה דברים שאנחנו לא יודעים על מים".

אחרון חביב הוא קורס בנושא ניטור מים מדעי-קהילתי, שיועבר ע"י איריס אשד יחד עם ארגון "שומרי הנחל" והמרכז אקדמי לנוער, ויתקיים במקביל בחמישה בתי ספר בקריית שמונה ובקיבוצים, במסגרתו ילמדו הילדים והמבוגרים לערוך בדיקות מים משוכללות ולנתח את השלכותיהם על איכות המים באזור. 

לדברי יעל סילבר: "החידוש השנה הוא שבמקביל לקורסים המתקיימים לקהל הבוגר, אנו עורכים, באותו הנושא ובאותו הזמן והמקום, גם קורסים לילדים. מדובר בקורסים כיפים ומלמדים כאחד, בהדרכת סטודנטים מצטיינים, אשר יאפשרו להורים הצעירים להתפנות ללימודים ולילדים ליהנות מתכנים המותאמים לרמתם ויכולותיהם. קורסי הילדים כבר החלו, ובהצלחה רבה, בזמן שד"ר תמר הגר העבירה את הקורס "לא משנה מה אני עושה, בסוף תמיד אני מרגישה אשמה" הילדים עברו קורס שנקרא "אני והמשפחה".

כזכור, פרויקט "אקדמיה בכיכר" צמח בעקבות המחאה החברתית בקיץ 2011. בתוך המאהל התוסס והפעיל שהוקם בקריית שמונה על ידי תושבים וסטודנטים התקיימו הרצאות שונות לקהל הרחב. הצמא לידע חדש בתחומים שונים נטע בקרב ד"ר איילת שביט, מרצה בתל-חי, יעל סילבר בוגרת המכללה ומרצים נוספים, את ההבנה של התרומה האדירה שיכולה להיות לתושבי האזור עם פתיחת קורסים אקדמיים שילמדו ברחבי העיר והאזור.  בהתלהבותן הרבה הן מצליחות לגייס את מיטב המרצים והמומחים, זו השנה השלישית ברציפות, אשר הסכימו בשמחה ובהתנדבות מלאה לצאת ממגדל השן האקדמי ולחלוק את הידע שלהם עם הציבור הרחב ולא פחות חשוב, ללמוד ממשתתפי הקורס. הקורסים מתקיימים במקומות שונים בעיר ומחוצה לה.

 

המכללה מזמינה את תושבי האזור לקחת חלק פעיל בקורסים. לפרטים והרשמה נתין לפנות ליעל סילבר 0542-455582, עלות ההשתתפות בקורסים היא סמלית: 20 שקלים בלבד לקורס שלם.

אולי יעניין אותך

Bottom ad