היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אקדמיה בכיכר

"אקדמיה בכיכר" מתבססת על מרצים מצטיינים ומתנדבים, שיעבירו קורסים בעלות סמלית (20 שקלים לקורס מלא בן ארבעה עד שישה מפגשים), באתרים שונים בעיר, עם כיבוד קל, תכנים הרלוונטיים לחיינו והנגשה של מחקר עדכני. המשתתפים יקבלו 'תעודת סיום קורס' חתומה על ידי המכללה האקדמית תל חי, כל עוד יעמדו, יחד עם המרצה, בדרישות הקורס ובמטלת הסיום. במחזור הראשון כל המרצים מגיעים מן המכללה ומיג"ל אך בעתיד אנו מקווים שהמרצים יגיעו מכל שכבות הציבור והדעת (ובלבד שיהיו מצטיינים בתחומם ויבנו קורס מקצועי ורציני שיעמוד גם בביקורת עמיתים). 

ההרשמה לקורסים תחל ב"ליל המדענים" ולכן כה חשוב שכמה שיותר אנשים יגיעו לשמוע את הרצאות המבוא הקצרצרות בין 19:00 ל 21:00 באודיטוריום של ביה"ס דנציגר במסגרת ליל המדענים. להלן פירוט הקורסים שאנו מקווים לפתוח בתשע"ג (תלוי במספר הנרשמים):

                                  

– דר' אמיר גולדשטיין, תושב העיר ועד לפני זמן קצר מנהל בית הספר דנציגר, ירצה בנושא: "ההיסטוריה של קריית שמונה". לצערנו יש מעט מאד מחקר בתחום חשוב זה, משמע באי הקורס כנראה יזכו לעמוד בחזית הידע בארץ ובעולם. 

דר' מירב חן, תלמד על "אינטליגנציה רגשית בחינוך". מירב היא מרצה בכירה ולשעבר ראש החוג לחינוך, המתמחה בחקר האמפטיה. 

– פרופ' גיורא ריטבו ידבר "על המהפכות שבפיסיקה המודרנית: גוף שחור, אנרגיה גרעינית ואי-הודאות של  החתול…" ולמרות שמדובר בנושאים תיאורטיים ומורכבים תכני הקורס ינתנו באופן נגיש ואף רלוונטי לחיי היומיום של כל אחד מאיתנו.

– דר' אילה כהן, פעילה חברתית ומרצה בכירה בחוג לעבודה סוציאלית תעסוק בשאלה "מדינת הרווחה: עבר, הווה והאם יש עתיד?" וכל מי שעסוק, אפילו קצת, בשאלות של צדק חברתי חייב לעצמו תשובה לשאלה כאובה הזו.

– דר' אביגיל מור, ראש המקבץ ללימודי מגדר, מרצה בכירה, פסיכולוגית קלינית ומתנדבת במרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית בקריית שמונה, תציע קורס בנושא שהוא תמיד עכשווי: "נשיות וגבריות בפסיכולוגיה עכשווית".

– דר' ענת רביב, מומחית בנושא תקשורת, חינוך וקונפליקט תוביל את הקורס "הילד הזה הוא אני: מצפן להורים" ואין צורך להכביר מילים על חשיבותו.

– דר' ליאורה שאלתיאל, ראש המסלול לאקולוגיה בחוג למדעי הסביבה, תיתן מענה מקורי לשאלה: "סביבה וחקלאות: האם עיבוד האדמה שווה לאובדן האדמה?" כל מי שחי כאן נמצא קרוב לשדות, מזיקים ומדבירים, ולכן כדאי שידע על ההתפתחויות האחרונות בנושא הזה בעמק החולה.

לגבי התאריכים, השעות והמיקום הספציפי של כל קורס אתם מוזמנים לבדוק בעמדת ההרשמה ב"ליל המדענים". מי שלא יכול להגיע באותו הערב מוזמן ליצור קשר עם דיקנאט הסטודנטים במכללה האקדמית תל חי או במייל המצורף למטה.

בואו להתרשם ולהירשם. גמר חתימה טובה ובהצלחה לכולנו.

 

דר' אילת שביט, ראש המקבץ לפילוסופיה והחטיבה ללימודי קיימות במכללה האקדמית תל חי.

ashavit@telhai.ac.il

אולי יעניין אותך

Bottom ad