היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בא הביתה

מאז שעמי בשירי הכריז על הקמת קבוצת רכישה בשכונת יובלים הוא הספיק להיפגש בתל אביב עם מאות צעירים אשר עזבו את קריית שמונה בעשרים השנה האחרונות המשותף לכולם אומר עמי "הוא הצורך לחזור הביתה, שנים רבות  חבריי ואני חיכינו להקמת השכונה".

כדי להבין את הכמיהה של עמי וחבריו לבנות בית בקריית שמונה צריך להתחיל בסיבה שלשמה הם עזבו.

"הגעתי לתל-אביב בגיל 20 לתפקיד מטה אחרי שסיימתי תפקיד של קצין כבקר טיסה ולראשונה שכרתי דירה בתל אביב. חלפו שנים רבות אבל מאז ייחלתי כל יום לרגע שבו אוכל לחזור ולבנות בית בקריית שמונה". אומר עמי.

 

עמי בנם של רעיה ואיציק בשירי התגלה כילד מחונן כבר בבית הספר היסודי בקריית שמונה. לא פלא שלאחר שסיים את התיכון בדנציגר הוא זומן למבחני קורס טייס. שנה וחצי הוא שהה בקורס עד שהודח ועבר לתפקיד בקר טיסה תפקיד אשר אותו סיים כרב סרן במילואים.

לאחר השחרור מצה"ל הוא נרשם לאוניברסיטה וסיים תואר שני בכלכלה, ראיית חשבון וניהול. כבן שגדל בעסקי התיווך הוא התמנה  די מהר לסמנכ"ל הכספים בחברת הנדל"ן חנן מור. בשנים האחרונות הוא צבר ניסיון רב בתחום היזמות הבניה והמגורים.

 

– עמי, מה הביא אותך להקים קבוצת רכישה?

הפוטנציאל האדיר של שכונת יובלים וזה שלא בנו בעיר כבר עשור. האפשרות דרך התארגנות של צעירים לקנות ביחד מייצרת הזדמנות אטרקטיבית מאד הן ברמת המחיר  והן מבחינת הקהילה שאנשים בונים ביחד.

 

– תושבים רבים דווקא טוענים שהמחיר הינו מאד גבוה?!

צריך לדעת שבניית שכונה חדשה כרוכה בעלויות גדולות של תשתיות ופיתוח. הייתי שמח אם זה היה מסובסד או יותר זול אך זו המציאות. עדיין בזכות ההתארגנות של קבוצת רכישה אנחנו נצליח לייצר בית לאנשים במחיר הרבה יותר זול מאשר האלטרנטיבה לקנות בית מקבלן.

וגם אל מול האלטרנטיבה של בני ביתך אנחנו נחסוך עלויות.

 

– מה ההיענות בינתיים?

ההיענות נפלאה. יש מאות מתעניינים. אנחנו נפגשים במרכז הארץ עם צעירים רבים תושבי קריית שמונה לשעבר אשר רוצים לחזור הביתה. קברניטי העיר וראש העיר פעלו נמרצות לקידום השכונה וזה אכן הישג מרשים.

 

– אז אתה ומשפחתך חוזרים  הביתה?

חיכיתי שנים רבות לחזור לעיר הולדתי העיר שאני כה אוהב. קריית שמונה היא מקום נפלא, נוף מדהים ואנשים נהדרים. אני שמח שהזדמנות זאת נקרתה בדרכי. אני כל כך מאמין בפרויקט שרתמתי את כל המשפחה לפרויקט כולל אחי טל ועומרי שעוסקים בתיווך דירות. עבורי זה סוג של סגירת מעגל וחלום שמתגשם.

 

 

 

 

 

 

           

אולי יעניין אותך

Bottom ad