היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ב"התנור" החליטו להוריד את תעריפי אגרות המים וההיטלים ב-60% – אז החליטו

הנה גלגולה של ידיעה שפורסמה ב"חדשות הגליל" ובה הבשורה על הפחתת תעריפי ההיטלים והאגרות לבתים פרטים ב"התנור". אנחנו מביאים את הידיעה כלשונה, ולאחר מכן נסביר מדוע.

(כאן תבוא הכתבה, ומיד לאחרה ההמשך).

הפרסום גרם לנחת רוח אצל רבים מתושבי קריית שמונה שאמורים היו ליהנות מהוזלת התעריפים (האסטרונומים) שהיה עליהם לשלם עד לפני ההחלטה. בעוד ותושבי קריית שמונה שילמו (וממשיכים לשלם) תעריפים, תושבי קצרין ומטולה שילמו וממשיכים לשלם תעריפים זולים.

בסוף חודש פברואר השנה (לפני ארבעה חודשים בדיוק) החליטו במועצת המנהלים של חברת התנור על ההפחתה בתעריפים והשוואתם לתעריפים במטולה וקצרין. ראשי התאגיד וראשי הרשויות תפחו על שכמם, הידיעה התפרסמה, ומאז … לא קרה דבר. התעריפים נמצאים אי-שם בשמים.

תושב העיר דוד אליאני פנה לפני מספר ימים כדי לשלם את היטלי המים והביוב ונדהם לקבל את התשובה "עליך לשלם לפי המחיר הישן, (כלומר הגבוה)'. גדולה הייתה הפתעתו כאשר נאמר לו ש'רשות המים עדיין לא אישרה את ההפחתה. העניין נמצא אצל רשות המים'.

אליאני פנה אלינו ובבדיקה שנערכה מול רשות המים התקבלה התשובה המפתיעה הזאת מדובר רשות המים אורי שור, וכך הוא כותב: "הסמכות לעניין ההיטלים הינה של רשות המים. בקשה לשינוי מתבצעת בהגשת תחשיב מסודר המעיד על ישימות והתכוונות כללית. תחשיב זה מצריך את אישור מועצת רשות המים. יודגש: בקשה כפי שמצוין בהודעת קריית שמונה לתקשורת – לא הוגשה. וכך גם לגבי תחשיב. וחשוב לציין: החל מינואר 2013 לעניין זה צפויה שיטת היטלים חדשה". במילים אחרות, חברת התנור בכלל לא הגישה את הבקשה למועצת רשות המים, בעליל.

בתוך כך, השבוע היה אמור להגיע לביקור סמנכ"ל רשות המים, אלא שהוא דחה את הביקור לחודש אוגוסט.

זוהי דוגמא להתנהלות לא אחראית של רשויות ציבוריות ביחס לתושבי קריית שמונה. נזכיר רק שמדובר בתעריפים גבוהים מאוד שעל כל תושב לשלם טרם קבלת היתר בניה או הרחבה של ביתו.

בהמשך לפנייתך מהיום לגבי מכתב מרשות המים נבקש להבהיר כי, הנהלת תאגיד המים והביוב התנור בחרה לבצע את פנייתה לרשות המים באופן ישיר ולא בהתכתבות. התאגיד סבור ומאמין כי לצורך אישור הורדת היטלים נכון יותר להזמין את הגוף המאשר לביקור בשטח ופגישה עם ראשי הרשויות, מאשר בפניה בכתב שדינה להעלם בין ערמות המכתבים המופנים לרשות המים בסוגיות כאלה ואחרות.

אי לכך, הוזמן לסיור מקצועי ומפגש עם ראשי הרשויות השותפות בתאגיד סמנכ"ל הכספים ברשות המים. הסיור תוכנן לתאריך 27.6.12, דהיינו, אתמול ונדחה ע"י רשות המים לתחילת חודש אוגוסט.

דירקטוריון תאגיד התנור בהחלטתו להשוואת תעריפי ההיטלים לבניה חדשה בישובי התאגיד, תיקן עיוות מהותי.

התאגיד ימשיך לפעול מול רשות המים לתיקון עיוות זה בכל דרך". זו תגובת התנור, לאחר שהובאה לידיעתם תגובת רשות המים. ולנו לא נותר אלא לשאול. לְמַה מחכים בתנור? האם הייתה להם נחת רוח גם אם צרכן היה מאחר לשלם את חובו בארבעה חודשים…?

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad