היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בואו להיות מדענים ליום אחד

 

מכון המחקר מיגל, של החברה לפיתוח הגליל מזמין את כל תושבי האזור לאירוע ליל המדענים והמדעניות האירופאי בישראל, שיכלול שפע פעילויות מדעיות ומהנות לכל הגילאים.

השנה יתקיים האירוע בכיכר צה"ל ובהיכל התרבות, ביום חמישי 19/9/19 בין השעות  17:00 – 21:00.. האירוע נערך ביוזמת ובמימון האיחוד האירופאי ובתמיכת משרד המדע והטכנולוגיה ובשיתוף פעולה עם עריית קריית שמונה והמרכז האקדמי לנוער במכללה האקדמית תל-חי.

השנה  יתמקד ליל המדענים והמדעניות בנושא: "מרעיון למציאות" והוא יפתח בהיכל התרבות במופע באבלרון- קוסם בועות הסבון שיקח את הילדים למסע קסום בממלכת בועות הסבון: במקביל תתקיים פעילות ענפה ומרתקת במהלכה יוכלו המשתתפים ללמוד וליהנות מפעילות מדעיות מעשירות כגון: חלבונים זוהרים בחושך, תהליך בקיעת אפרוחים, אנזימים ותהליכים ביולוגיים, משחקי מחשב, תצפיות במיקרוסקופ, רובוטיקה, משחקי מחשב ועוד.

בכיכר צה"ל יתקיימו סדנאות פעילות רבות החל מיצירה המותאמת לגיל הרך, כימיה במטבח, שעשועוני פיזיקה, חקלאות מדייקת, כיצד באמצעות ממשקי מחשב ניתן לשלוט במה שקורה במטע, חקר תהליכי הבשלה בתפוח, דבורי בומבוס ותפקידם בהאבקה. כמו כן יוכלו הילדים ליהנות מסדנת בועות סבון, להשתעשע עם דמויות על קביים, להכין קופסאות בריחה, לאפות עוגות מבצק חגבים ועוד. עמדה מיוחדת של הרשות לבטיחות בדרכים תלמד על זהירות בכביש באמצעות סימולטור אופניים חשמליות ורכב מתהפך.

המרכז האקדמי לנוער במכללה האקדמית תל-חי יציע פעילויות מלמדות נוספות: סדנת טינקרינג, תכנון ובניית כרטיסי ברכה ויצירות אחרות, הכוללות מעגלים חשמליים הנסגרים בדרכים שונות.

סדנת רובוטיקה. התנסות בתכנות רובוטים לביצוע פעולות פשוטות המפתחות את החשיבה האלגוריתמית.

סדנת מנוע הומופולארי . בפעילות זו יזרימו זרם חשמלי בתיל בנוכחות מגנט ויוכלו ללמוד מה יוצר הכח המגנטי.

סדנת אנימציה. יצירת סרטי אנימציה ע"י צילום תמונות בודדות והצגתן במהירות בזו אחר זו.

סדנת יד רובוטית. בניית דגם של יד ולמידה איך ניתן לשלוט עליה חיצונית.

לליל המדענים והמדעניות חברו השנה שותפים פעילים נוספים כמו תנובה, תרמו פישר, שמיר אופטיקה, מוזיאון האדם הקדמון ואחרים.

 

מדע על הבר

בנוסף לכל אלו, הרצאות מרתקות של חוקרי מיגל ומו"פ צפון יוצגו בשלושה ברים במקביל: בקשיו בר תתקיים הרצאת אורח של דן אלתרמן "מכישלונות לניצחונות, ד"ר אביב אשר יציג ממצאים מרתקים על השפעת התאורה המלאכותית המודרנית על האדם והסביבה" ובפאב הפטרייה יציגו פרופ' דן לבנון וד"ר עידן פרמן מחקרים חדשים על פטריות וכמהין טעים, בריא ומשמח ובמתחם אגמונייה, באגמון מרקט ירצה פרופ' יעקב פיטקובסקי על ממצאים חדשים של המלחמה בסרטן, באמצעות מערכת החיסון.

"ליל המדענים" הוא חגיגת מדע המתקיימת מדי שנה במאות נקודות במקביל ברחבי אירופה ובישראל מאז שנת 2007. במסגרת האירוע נפתחים שערי מכוני המחקר והאקדמיה ברחבי הארץ לציבור הרחב, ללא תשלום, והקהל מוזמן ליהנות משלל פעילויות, התנסויות ומפגשים מהנים עם מדענים ומדעניות" אומרת סמנכ"לית התפעול והרכש של מיגל, רותי שושן "זו הזדמנות מצוינת לכל תושבי האזור להיחשף לפעילות מדעית מרתקת ומגוונת המוגשת בגובה העיניים, מתוך כוונה ליצור חיבור של הילדים, הנוער וגם המבוגרים לעולם המדע. באירוע מתאפשר קשר ישיר ובלתי אמצעי עם המדענים, והכרות מקרוב של הפעילות המדעית הענפה, המתרחשת כאן בצפון. אני מזמינה את כל תושבי האזור להגיע בשמחה ולקחת חלק בפעילות המלמדת והמהנה".

אולי יעניין אותך

Bottom ad