היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בוזגלו: עוד לא החלטתי אם אתמודד על ראשות העיר

 

יגאל בוזגלו, 40, נשוי לתמי ואבא לאורי גאייה ונבו, מכהן בתפקיד סגן ראש העיר מתחילת השנה.

יגאל הגיע לקדנציה הנוכחית לאחר שיחד עם חברו אלירן ביטון הקימו את רשימת 'עתיד' בבחירות 2003. כניסתם לזירה הפוליטית הייתה בסערה והם הכניסו שני נציגים למועצת העיר.

השניים הגיעו למועצה רעבים לפעילות ועבודה ציבורית, אולם הם בחרו שלא להיות בצד העושה אלא, באופוזיציה.

יגאל: "הייתה לנו החלטה אסטרטגית לא להיכנס לקואליציה. למעשה, יצגנו צעירים רבים בעיר שהיו להם טענות על מה שקורה. רצינו ללמוד את העבודה הציבורית מהשטח". החלטה זאת תביא בהמשך לחילוקי דעות קשים בין אלירן לבין בוזגלו בהמשך, כפי שמעיד בוזגלו. "אלירן חשב שאנחנו צריכים להיכנס לקואליציה ואני חשבתי שלא. לדעתי זאת לא הייתה הסיטואציה שהתאימה לנו וכוחנו היה בביקורת שהובלנו. צריך לזכור שהמצב היה קטסטרופאלי והדרך שלנו לבקר הייתה במקומה", כאמור חילוקי הדעות בין השניים היו חריפים, ובסופו של דבר דעתו של בוזגלו התקבלה. עד סוף הקדנציה נותרו השניים באופוזיציה ואחת מרגעי השיא מבחינתם הייתה הגשת תלונה על קבלת שוחד בחירות נגד ראש העיר. תלונה שבסופו של דבר הביאה לסיום את כהונתו של ראש העיר.

הדעות לגבי יגאל בוזגלו ס. רה"ע חלוקות. יש מבין תומכיו שילכו אחריו באש ובמים ויש ממבקריו הקוטלים אותו ואומרים שהוא אופורטוניסט.

– יגאל, אחד מהרגעים היותר המביכים הייתה בנושא 'השביעייה'. חברת יחד עם בנצי ואחרים כדי להדיח את סגנית ראש העיר יפעת שאשא, ואחר כך …ירשת את מקומה. חטפת ביקורת חריפה על המהלך.

יגאל: "אני רוצה להזכיר לך ולקוראים שעם היבחרי למועצה הנוכחית הצהרתי בכל לשון שהאסטרטגיה של הסיעה שלנו זה להיות שותפים לעשייה. משיחות רבות שניהלתי עם התומכים שלנו הגעתי למסקנה שזה מה שהם רוצים. החבר'ה רצו לראות אותנו בצד העשייה. יצא באותו זמן שהייתה ביקורת חריפה על התנהלותה המקצועית של הסגנית, וזה מה שחיבר אותנו. העובדה שאחר כך נבחרתי לסגנות לא הייתה חריגה בגלל שאחרי העברתה מהתפקיד נפתח משא ומתן להרכבת הקואליציה. כולם השתתפו במשא ומתן, ושלא יספרו סיפורים. מה שקרה שאני הצלחתי לסגור עם ראש העיר את הכניסה שלנו".

– אתה יודע יגאל, יש גרסה אחרת האומרת שלמעשה הפטרונים שלך ושל ד"ר בוריס בממשלה 'יבשו' את ראש העיר מתוך כוונה לקבל את נציגיהם (יגאל ובוריס) כסגנים.

יגאל: "אני לא יודע כלום, ואני מופתע לשמוע את הטענה הזאת. אני יודע שהיה משא ומתן והגענו להבנות שראש העיר לא הגיע עם האחרים. חוץ מזה מעולם לא מנעתי תקציבים מהעירייה ויותר מכך, היו כאן ביקורים של שרים".

– בכל זאת כועסים עליך וטענים שבמהלך שלך טרפדת אפשרות להיות 'מועצה לעומתית' ולהשיג יותר עבור הקבוצה.

יגאל: "אף אחד לא צריך לכעוס. אם לא הייתי אומר בפרוש ובשקיפות שאני רוצה להיות סגן, אז אולי אתה צודק. אבל, לבוא היום ולומר ש'בגדתי' זה ממש לא רציני.

– אתה אומר במילים אחרות שאם הייתה הזדמנות דומה לאחרים, הם היו נוהגים כמוך.

יגאל: "איזו שאלה. כל חמשת הסיעות ניהלו מגעים. הלוואי שהיו עוד פוליטיקאים שפועלים בשקיפות כמו שאני פועל".

 

– בקדנציה הראשונה הייתם צמד, אלירן ואתה, היום אתם שוב צמד עם יורם ממן, אלא שהפעם אתה בראש. מה ההבדל בין שני הצמדים של אז והיום?

יגאל: "אני רוצה לומר לך שזכיתי בחבר וביו"ר סיעה מיוחד. לאלירן ביטון היה אומץ יוצא דופן והערכתי אותו מאוד. מערכת היחסים שלנו הייתה תקינה ולכל אחד הייתה ודרך שפעלנו לפיהם. אנחנו השלמנו אחד את השני".

– כן, אבל היה גם קרע…

יגאל: "היו לנו שתי תפיסות שונות. אלירן חשב שאנחנו צריכים להצטרף לקואליציה ואני חשבתי שבקדנציה הראשונה אנחנו חייבים להיות באופוזיציה ולהילחם. החברים החליטו בסופו של דבר לתמוך בעמדתי. אבל צריך לזכור שאצלנו הכל נעשה בשקיפות ואין דבר שאנחנו מסתירים מהחברים שלנו לדרך".

– ומה עם יורם…

יגאל: "יורם הוא אדם מיוחד. הוא רציני והוא הביא לשינוי המפה הפוליטית. היום אני מוריד את הכובע על הצעד שהוא עשה, הוא התנתק מהפוליטיקה באופן מוחלט".

– …ואתה מסוגל להינתק…?

יגאל: "יכול להיות שכן. אם אני מחליט משהו, אני הולך עם זה".

– …ויורם?

יגאל: "יורם הוא איש רץ מרתון ובעל עבודה קשה. אנחנו יחד מההתחלה. יורם הוא מהפעילים הראשונים והיא התמיד בכל משימה, אכפתיות, מגיע לישיבות המועצה. בניגוד לאחרים שאחרי הבחירות חוזרים לעסוקים שלהם, בצדק. יורם לא מתלהם, הוא מוכן ללמוד, וזה לזכותו. יורם לא מתלהם, הוא שקול ומדבר לעניין".

– בעניין הגזבר הוא לא איתך.

יגאל: "אהה הוא רצה להימנע עם הסיבות שלו, וזה בסדר".

 

– יגאל, עוד פרשיה מביכה הייתה הענקת אות הוקרה לראש הממשלה. מהי גרסתך? buzaglo___Bibi_337905221.jpg

יגאל: "אני לא יודע למה עשו סיפור מכל העניין. אותי חינכו מאז שהייתי ילד שמי שנותן לך משהו אתה אומר לו תודה. ראש הממשלה בנימין נתניהו עזר לעיר והציל את חיי התרבות בהעברת כספים להיכל התרבות, לספרייה ולמתנ"סים. מה שקרה שהכנתי 'מגן' והענקתי לו אותו. לא היו עיתונאים ורק אחרי המון זמן זה יצא לתקשורת".

– ומה היה כתוב על המגן?

יגאל: "לכבוד ראש הממשלה בנימין נתניהו בהוקרה מיגאל בוזגלו סגן ראש העיר ותושבי העיר".

– הנה, זאת בדיוק הייתה הבעיה, "מתושבי העיר", זה מה שקומם את ראש העיר ואחרים.

יגאל: "לא היית לי כוונה לפגוע או ל'קחת' תפקיד לא לי. זה נעשה בתמימות, ובכל מקרה הייתה לנו שיחה, ראש העיר ולי, וליבנו את הסוגיה והדברים עכשיו ברורים".

 

– על מה אתה אחראי?

יגאל: "תחום האחריות שלי זה תשתיות ופיתוח ותחבורה".

– בתחום התשתיות, מצב הכבישים והמדרכות בכי רע. מה אתה עושה?

יגאל: "נכון, זה תוצאה של הזנחה של עשרות שנים. למרות זאת, מאז שנכנסתי לתפקיד אני לא מפסיק לטפל בנושא. שלא תהיה אי הבנה, הנושא כבד, אבל אני מנסה, בהובלת ראש העיר לעשות כל מה שאפשר כדי לקדם פיתרונות. אני כבר יכול לומר לך שבנושא התחבורה אנחנו מובילים פיתרון לכניסה הראשית לשכונת הוורדים מכיוון דרום. הנושא הזה התגלגל המון שנים אצל המון ראשי ערים ולא מצא את פתרונו. המצב היה קטסטרופה, והנה אני יכול לבשר שיחד עם ראש העיר בעוד מספר חודשים יתקבלו האישורים, התכנון והתקציב והעניין יוסדר", אומר בוזגלו, ולא שוכח להדגיש 'כל מה שאני עושה, ראש העיר שותף ומוביל', לקח מאירועים קודמים..

 

– תחום התשתיות שאתה ממונה עליו, כבישים ומדרכות, המצב קשה ביותר. מה אתה מתכוון לעשות?

יגאל: "אתה מעלה נושא קשה שלא נוצר היום או מהיום שנכנסתי לתפקיד. מצב הכבישים והמדרכות באמת לא טוב, אבל מה שאני יכול לומר, שהטיפול שלי ושל ראש העיר הוא ללא הפסקה. דרושים כאן תקציבים גדולים ואנחנו פועלים להשיג אותם. מנגד, אני יכול לומר שבדרכים המרכזיות נעשים שיפורים ועכשיו נכנסים לשכונת האצ"ל ועל הפרק עוד תוכניות. אנחנו פועלים בנושא".

– יגאל, איזה ההישגים היו לך מאז שאתה בתפקיד?

יגאל: "לפני הכל, אני רוצה לציין שכל דבר הוא קודם כל בהובלה של ראש העיר, ואני מסייע ועושה לפי היכולת והקשרים שיש לי. הבריכה האולימפית שודרגה בשלושה מיליון שקלים. נושא 'יובלים' עומד בפני יציאה לשיווק, כביש הורדים שחמש עשרה שנה לא טופל, כמו שאמרתי לך קודם, הדברים רצים, המון-המון עבודה, אבל בסוף יהיה כביש לעניין, כי הוא עומד בכל הקריטריונים.

אנחנו, ראש העיר, אני והמשטרה בוחנים להפוך רחובות לחד-סטריים. זה עדיין בתכנון".

– ומה עם התושבים? אתם לא מערבים אותם בנושא כה חשוב?

יגאל: "אנחנו נערב את התושבים, כרגע זה בתכנון, וכאשר נגיע לשלב שיהיה לנו מה להציג, נציג בפני התושבים. אנחנו לא פועלים בשליפות".

– בקיצור, לגבי הכבישים והמדרכות לא יהיה שינוי בזמן הקרוב. buzaglo_324854285.jpg

יגאל: "בוא נזכור שאני נמצא בתפקיד רק שבעה חודשים. לא ראיתי אף נבחר ציבור באף מסגרת שאמור לצמצם פערים כאלה בזמן קצר. מיותר לומר לי על הבעיות, אפשר להוסיף. יחד עם גבי חסין נפעל גם בשיפור הניקיון. ככל שנשתף פעולה, ההצלחה תהיה גדולה". 

 

– נעבור לפוליטיקה. אתה וראש העיר משתייכים לליכוד. האם תתמודד על הראשות הרשימה או תתמוך בהמשך כהונתו של ראש העיר הרב ניסים מלכה?

דומה, שאלו מסוג השאלות שלא נהוג לשאול פוליטיקאים בסיטואציה בה נמצאים השניים. תנועות הגוף משדרות חוסר נוחות, אבל מה לעשות, אלה השאלות שצריכות להישאל היום, שנתיים לפני הבחירות.

יגאל: "אני חושב שהדרך עוד ארוכה. יש עוד שנתיים לבחירות. אני שוקל את הצעדים שלי. מבחינתי כל האופציות פתוחות. יש אפשרות שאתמודד על ראשות העיר. יש אפשרות אשלב כוחות עם אחרים. הכל פתוח. היום אני לא יכול לומר מה אעשה בעוד שנה או שנתיים. מה שכן, הליכוד זה משפחה. גם ראש העיר וגם אני, גורמים המשפיעים היום בליכוד. להיפך, זה טוב זה יכול לעזור לעיר. בכל מקרה, מוקדם להתייחס היום. זה לא עומד על הפרק".

 

– לסיום יגאל. איפה נראה אותך עוד עשר שנים?

יגאל מעט נבוך מהשאלה, כאשר הוא יודע שהדרך מביתו לבניין העירייה זרועה מוקשים וכל בוקר שהוא מגיע לעירייה מבלי שדרך על מוקש, זה נחשב לנס. הוא יודע גם שבשבילי הפוליטיקה צפוף וכדי להתקיים ולתת לאחרים להתקיים, הוא חייב לאפשר את הליכתם באותו שביל.

השאלה מה יעשו הוא וחבריו כאשר השיירה תגיע לצומת שיש בו שתי פניות, לשמאל או ימין בלבד, המחשבה מעבירה בדרך כלל זיעה קרה אצל כל מי שהיה במגרש הפוליטי ויודע שהכל זמני, והחיבורים הם למרחקים קצרים.

יגאל: "אני מסמן לי בדרך כלל מטרות שאליהן אני שואף להגיע. כרגע מוקדם להצהיר הצהרות ואני שוקל את צעדיי. כמו שהודעתי בזמנו שאני רוצה להיות סגן וכולם ידעו, כך גם בעתיד, כשאחליט מה היעד הבא שלי, אני אומר זאת בגלוי, כמו תמיד. עד אז אהיה זמין לכל תושב ואעשה את עבודתי".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad