היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בונים קואליציה: חילוקי דעות עם ש"ס, מסתמן: הבית היהודי בדרך לקואליציה

חריקות לא צפויות במו"מ בין ראש העיר לבין סיעת ש"ס שתמכה בניסים מלכה ללא הסכם קואליציוני בסיבוב הראשון והשני. על מרבית הדברים שני הצדדים הגיעו לסיכום אך סלע המחלוקת התגלה שבכך שבש"ס דרשו את תיק החברה הכלכלית ומנגד ראש העיר לא היה מוכן לוותר על תיק זה.

עופר אדר מש"ס: "נפגשנו השבוע אני ויהודה חיים ביחד עם ראש העיר וצוותו והתגלו חילוקי דעות מהותיים", אומר עופר אדר חבר מועצת העיר מטעם ש"ס ומוסיף: "כרגע לא הגענו להסכם על הצטרפותנו לקואליציה אך אמורה להיערך פגישה נוספת במהלך השבוע עם ראש העיר ואנו מקווים שבפגישה ניישר את ההדורים ונגיע לסיכום עם ראש העיר על הצטרפותנו לקואליציה".

 

– מה התנאי שלכם להצטרפות לקואליציה?

"ביקשנו חברות בוועדת מכרזים, חברות בוועדת כספים וקיבלנו מראש העיר, בנוסף קיבלנו את יו"ר המתנ"סים ואת תיק המנהל תורני וסגנות בתואר (ללא שכר). דרשנו לקבל את תיק החברה הכלכלית ושמה נתגלו חילוקי הדעות שאנו מקווים שייפתרו בקרוב ועל הצד הטוב ביותר על מנת שנצטרף לקואליציה ונעזור לראש העיר לקדם את קריית שמונה".

 

– האם המועצה דתית מהווה מחלוקת במו"מ בניכם לבין ראש העיר?

"לגבי המועצה דתית אין על מה לדבר כי זה לא רלוונטי לפחות בחצי שנה הקרובה, מה גם שזה לא כל כך תלוי בראש העיר לכן זו לא סלע המחלוקת בינינו לבין ראש העיר".

 

– יש סיכוי שש"ס תשב באופוזיציה?

"אנחנו לא פוסלים כלום, אבל נעשה הכול להצטרף לקואליציה על מנת לשרת את הציבור שבחר בנו ואת כלל העיר בצורה הטובה ביותר".

 

לעומת המחלוקת בין ש"ס וראש העיר, יש התפתחויות מכיוון הבית היהודי. לאחר פגישה שנערכה ברוח טובה בין הצדדים מסתמן שהסיעה תצורף לקואליציה ובשבוע הבא הדברים יחתמו באופן רשמי ככל הנראה, יו"ר הסיעה אשר פיניאן עשוי לכהן כיו"ר ועדת הכספים, תפקיד אותו מילא בקדנציה הקודמות. עם הצטרפות הבית היהודי, הקואליציה תמנה תשעה חברים מול ארבעה חברי אופוזיציה אלא אם כן המו"מ בין ש"ס לבין ראש העיר לא יצלח מה שיגרום לרוב דחוק של שבעה מול שישה לאחר שגם בנצי וגם יורם מלול הודיעו שפניהם לאופוזיציה.

דבר נוסף המסתמן מהמו"מ הקואליציוני שהוא שימונו לראש העיר ארבעה סגנים, שניים בשכר, ד"ר בוריס שיהיה גם מ"מ ראש העיר ויגאל בוזגלו ושניים בתואר, יהודה חיים (תלוי בהתפתחויות במו"מ בין סיעתו לבין ראש העיר) ומספר 2 בסיעת הליכוד, אלי זפרני. מינוי שני הסגנים הנוספים כרוך באישור משרד הפנים היות וע"פ פקודת העיריות ברשות דוגמת קריית שמונה מותר למנות רק סגן אחד בתואר. לכן, ראש העיר יזדקק לאישור מיוחד משר הפנים.

ראש העיר ניסים מלכה מסר בתגובה: "היחסים ביני ובין אנשי סיעת ש"ס מצוינים. אני מאחל לי שיהיו לי יחסים איתנים וטובים כמו שיש לי עם חברי תנועת ש"ס, עם כל חברי מועצת העיר. מטבע הדברים כאשר מנהלים מו"מ קואליציוני יש דרישות לגיטימיות שלחלקן אני משיב בחיוב ולחלקן בשלילה. לא כל בקשה שלא ניתן להיענות לה תיצור משבר. ההידברות בין הצדדים נמשכת ואני יכול לומר כי סיעת ש"ס היא הראשונה שתתמוך בקואליציה שאני מתכוון להקים".

 

יו"ר ש"ס בקריית שמונה וחבר המועצה הנבחר יהודה חיים אמר: "אין ולא היה משבר במו"מ בינינו לבין ראש העיר. אנחנו מתקדמים יפה במו"מ. יש בינינו הידברות טובה והיחסים מצוינים. המגמה שלנו ושל ראש העיר מאוד חיובית ואני מניח שהדברים יסתדרו לשביעות רצון שני הצדדים".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad