היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בחברה למתנסים מתריעים: "היזהרו מקייטנות פסח ללא אישור חוקי"

"לשבוע "נטול הורים" במהלך חופשת הפסח של ילדינו נכנסו קייטנות רבות. ההורים בוחנים היטב את התכנים המועברים, את השעות, והמחיר, אבל בכל הנוגע לאישורים ולביטוח, הם נוטים לסמוך על הבטחה בעל פה של המארגנים. לקייטנות של הרשויות המקומיות והחברה למתנ"סים, יש פוליסת ביטוח קבועה, שאינה תקפה לקייטנות פרטיות", אומרים במתנ"סים..

מאיר אביקר מנהל מחלקת ביטחון ובטיחות בחברה למתנ"סים: "כולנו רוצים שילדינו ייהנו מהשגחה צמודה של מפעילי הקייטנה כשההורים נמצאים בעבודה. זה חשוב לשקט הנפשי שלנו לדעת שילדים נמצאים במקום בטוח. אבל חשוב להבין שמדובר לא פעם בסביבה אתגרית, עתירת סיכונים וחובה לוודא בעת הרישום לקייטנה שהקייטנה חוקית, מאושרת, מפוקחת ומכוסה מבחינה ביטוחית.

חשוב לבדוק ולוודא את קיומו של ביטוח נזקי גוף כיסוי צד ג' לקייטנה, כך שגם הילדים המשתתפים בקייטנה ייהנו מכיסוי בטיחותי וגם הוריהם או מי שנפגע  בעת הפעילות אף אם אינו משתתף.

יש לוודא שההסעות הניתנות לקייטנה מופעלות בהתאם להנחיות משרד החינוך ולהן כיסוי ביטוחי הולם.

יש לוודא שנותני השירות לפעילויות אתגר או פעילויות מיוחדות (רכיבה על סוסים וכד') יש את האישורים הנדרשים כחוק (הסמכה מתאימה, אישור תקינות לציוד ואביזרים, רישוי עסקים וכד') וכיסוי ביטוחי הולם", אומר אביקר.

 

חשוב לדעת שגם אם מציגים בפניכם פוליסת ביטוח, זה עדיין זה לא מספיק. זאת משום שחברת הביטוח  עלולה להתנער מאחריות במקרה של עבירה על חוק הקייטנות (רישוי עסקים ואישור פדגוגי של משרד החינוך). לכן, חשוב לוודא שלקייטנה יש רישוי עסקים כחוק. נציין שקייטנות תנועות הנוער, רשויות מקומיות וגופים עירוניים, וכן החברה למתנ"סים פטורים מרישוי עסקים. עם זאת, גם הם נדרשים להציג אישור פדגוגי ממשרד החינוך לקיום הקייטנה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad