היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ביקורת: המחזמר יוסל'ה קמצן קדוש

כבר כמה שנים שמנסים להפיק מופעי חנוכה לציבור הדתי עם תכנים איכותיים, ערכיים והפקה מיוחדת. החברה הבולטת בתחום היא "ריפס הפקות" שהפיקה בעברת את "מערת החכמולוגים", "שבט אחים", "שומר הסיפורים" ועוד. הבעיה העיקרית היתה שהם לא הצליחו ממש לצאת מגבולות המגזר, ולא הגיעו לפרירפריה הרחוקה. כשהטאלנטים שלהם הם בעיקר כוכבי המגזר (אסי טובל ואבישי שטרית), המנויים של ערוץ מאיר בעיקר מגיעים, והציבור החילוני והחרדי מדירים את רגליהם מהיכלי התרבות בארץ.

הפעם, בצעד חכם השכילו לפרוץ את המחסומים ולגייס את הסטנאדפיסט יעקב כהן, ואת השחקן עודד מנשה (שניהם אגב מתחזקים ברמה כזו או אחרת מבחינה דתית) כדמויות מפתח ולהציג אותם בפרונט, והתוצאה לא איחרה לבוא – גם על הבמה, וגם בכמויות הכסאות התפוסים באולמות, וכן במספר המופעים  (כ-30! תוך 25 ימים) בכל רחבי הארץ. עוד הימור שהצליח הוא התוכן – לא עוד סיפורים דמיוניים על אגדות של טובים ורעים, אלא ספיק יהודי עתיק ומרגש של הרב שלמה קרליבך, בלי שטיקים, בלי עיבודים ועם המון רגש.

הסיפור פשוט – בכפר עני חי אדם עשיר מאוד, אך נתפס ומתנהג כמו קמצן גדול. כל אנשי הכפר מאשימים אותו בכך שאינו עוזר לזולת, אך במקביל חיים בתוך מציאות של ניסים קטנים ולא מובנים. כשיוסל'ה הולך לעולמו, כולם מבינים פתאום מה המקור של כל התרומות והעזרה שקיבלו, ואף מבינים כעת כמה התנהגו גרוע ביחסיהם אליו.

אסי ואבישי שרצים כבר כמה שנים בין הופעות חנוכה רק משתבחים עם השנים, ומשחקים במה גבוהה מאוד, בטח יותר מכל פליט כוכב נולד שמופיע באיזה פסטיגל חדש. מתן צור (מ"אנדרדוס") שעבר מיוטיוב לבמה דילג על השלבים הבתוליים של שחקן צעיר ומביא רוח צעירה ורעננה לסט. עם כל הרזומה של יעקב כהן ועודד מנשה, אין מה להרחיב, הם היו פשוט מעולים

זיהיתי בקהל מספר לא מבוטל של מבוגרים שהגיעו ללא ילדים, כדי להנות והתרפק שוב על הסיפור המקסים הזה, שמלמד מסר חשוב מאוד – אל תשפוט אף אדם, כי אתה לא באמת יודע מה הוא עושה מאחורי הקלעים.

 

ציון: 4.5 כוכבים (מתוך 5)

 

בשורה התחתונה: רוצו מהר, לפני שיגמר!

אולי יעניין אותך

Bottom ad