היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בית "כה לחי" –זה אלי ואנוהו

בית "כה לחי"  בראשות הרב יעיש חנונה מתויג כ"מפעל להפצת תורה וחסד ולקרוב לבבות" כסלוגן ראשי. פעילותו מסתעפת לשני תחומים המרכזים את כל הפעילויות (שיפורטו בהמשך) האחד בית מדרש "חזון עובדיה" ע"ש מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל , ומפעל להפצת תורה ויהדות לעילוי נשמת רפאל אלמליח בר זוהרה.  מי שמכיר את המקום מקרוב יודע שהמילה מפעל מתארת אותה בצורה מדויקת. המקום הזה, שהפך מזמן מכולל  לבית רחב של מצוות, לימוד, חינוך והפצת תורה ויהדות ברוח נעימה ויפה, מרכז סביבו פעילויות רבות לכל מי שרק חפץ גברים, נשים, ילדים, אברכים, דתיים חילונים ובעצם לכולם.

רבים מכירים מכנים אותו "הכולל", אך להבדיל מכולל רגיל שמכיל בתוכו  אברכים, המקום הזה הוא בית גדול לתורה בקרית שמונה, ומכיל בתוכו בין היתר גם את כולל האברכים  בו לומדים אברכים רבים במהלך היום, ומשמש כאמור גם בית כנסת, מקום מרכזי לפעילויות ובית גדול של "בעלי בתים", בו הם מוצאים המפלט מחיי החומר ע"י שלל פעילויות מגוונות ברוח נעימה ומחבקת.

הארגון הוקם בשנת 2000, ע"י יו"ר העמותה, הרב יעיש חנונה. רבים מחברי העמותה הינם חוזרים בתשובה, אשר שמו להם למטרה לפתח מקום בו יוכלו להתחזק רוחנית, ולהתמקד בפעילויות של חסד למען הקהילה. עד היום משמש הכולל כמדרגה ראשונה וכמקפצה לכאלה שרוצים להתחיל דרך חדשה , לכיוון תורני וכמובן שלציבור מכל שכבות הגילאים המבקשים להתקרב לזהות שלהם וללמוד את עיקרי התורה, תושבי קריית שמונה, קיבוצים ומושבים.

והרי עיקר הפעילות

הפעילות הרבה והענפה בכולל כה-לחי כוללת לא רק "מערכת שעות" ענפה ועמוסה, אלא הרבה עשייה יומיומית והפקת מספר אירועים מרכזיים כמו שמחת תורה, הילולת מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, סעודת פורים, אפיית מצות לקראת הפסח ועוד , וכל זה עטוף בהרבה אהבה ורצון לקרב את היהודים ליהדות בחום, שמחה ומאור פנים ולא פחות חשוב אחדות מדהימה. במהלך השנה מתקיימים במקום פעילויות לתלמידים ונערים, כולל אברכים, שיעורי לילה, פעילות ושיעורים לנוער חוזרים בתשובה, שיעורים והרצאות למבוגרים, שיעורים והרצאות לנשים, שיעורים לילדים  עזרה למשפחות נזקקות, עריכת אזכרות, הכנת חתנים, בדיקת מזוזות ותפילין, בנוסף לזה מתקיימים שיערי גמרא, ולימודים בקבוצות. הכנה לגיל המצוות והכנה ליום הבר-מצווה, כולל קריאה בתורה וטעמיה, הכנה לקריאת ההפטרה, טלית וציצית.

במקום מתקיימים בכל ימות השבוע שיעורי תורה, פרשת השבוע ומוסר לקהל המתעניין בזהות היהודית אליה הוא שייך, חלק מהשיעורים אינם פורמלים ומתנהלים באופן חופשי, נוח ונעים. אחת מגולות הכותרת והציר המרכזי במקום הוא ההשקעה בדור ההמשך. בבית "כה-לחי" משקיעים מאמצים ומשאבים רבים לטיפוח דור ההמשך החל מקטנות ועד ליווי צמוד ואישי בבגרות. בבתי כנסת רבים בעיר ניתן למצוא את בוגרי "כה לחי" בתפקידי שליח ציבור, קוראים בתורה וגו'.

 

הכולל – לכל מי שרוצה

הרב יעיש שליט"א ראה צורך גדול לאפשר לבני העיר החוזרים בתשובה למצוא מקום אוהב ומחבק, המסייע להתמודד עם האתגר של התשובה, מקום הפתוח כל היום והלילה ומי שחפץ ללמוד תורה ולהעמיק בהלכות. משראה הרב את הצימאון הגדול של הציבור החליט הרב ותלמידיו לפתוח כולל לחוזרים בתשובה. בשנת תשס"ה הצטרף הרב בצלאל עמוס שליט"א לכולל האברכים וקיבל על עצמו את נטל ההוראה לאברכים הלומדים בבוקר, הרב יסד את המסלול ללימודי רבנות וגמרא. הכולל מאפשר לכל אברך ללא תלות ברמת ידיעותיו או גילו להשתתף וזאת בתנאי שייקח עליו את הכללים אותם עיצב הרב לרוצים לקחת חלק בכולל. האברכים מצידם יושבים ושוקדים בעיון רב בלימוד הגמרות הנוגעים להלכה עם כל הראשונים ורק לאחר מכן עוברים ללימוד הלכה. האברכים עוברים מבחנים מדי חודש, והנם במסלול שבסופו ייגשו למבחני רבנות ויעברו בס"ד בהצלחה רבה. ( כעת האברכים עומדים בפני מבחן רבנות על נושא הלכות נידה) בנוסף לומדים את שאר חלקי התורה: מוסר, מחשבת ישראל, תנ"ך ועוד.

אברך המתקבל לכולל מתחייב ללימוד של שעות רבות ביום החל משעות הנץ ועד הצהריים, 05:00-15:00, ולהשתתף בכל המבחנים. אגב, המלגות לאברכים ולרבנים תלויות בהכנסות מתרומות חודש בחודשו (הציבור מוזמן לתמוך) .

לו"ז גדוש בתורה מתוקה

כאמור, במשך כל היום הכולל עובד בתצורות יעילות שפונות לכלל הציבור. ישנו כולל צהרים בו הלימודים נעשים בשעות הצהרים, במשך כל ימות השבוע ע"י הרב יפתח סופר שליט"א (מחבר הספר "ובחרת בחיים") המגיע מצפת. השיעור מתנהל מהשעה 17:30-14:30 אליו נאספים תושבים שלרוב אינם עובדים או נמצאים בתקופות מעבר ולומדים בשקידה מוסר והלכות, פרשת השבוע, חינוך יהודי ועוד, השיעור מתקיים כ-10 שנים וסוחף אליו תושבים רבים ונחשב להצלחה גדולה. אח"כ מתחיל כולל ערב  ע"י הרב יעיש חנונה  שליט"א, ומתנהל משעה 19:00-20:30. אל השיעור מגיעים עשרות מבעלי הבתים העובדים לפרנסתם במשך היום ולעת ערב מתכנסים ללימוד תורה, מוסר, פרשת השבוע, גמרא, הלכה, והבית היהודי. בימי ראשון ב-21:30 מתקיים שיעור בספר תומר דבורה לעילוי נשמת הרב ישי ברלב זצ"ל את השיעור מוסר הרב בצלאל עמוס שליט"א . ימי שישי מתקיימת פעילות "כולל שישי" 10:00-11:30 עם הר יעיש בנושא פרשת שבוע, הרב קוק, וחינוך –אש קודש. וכמובן גם לנשים יש את המקום שלהם, כשפעמיים בשבוע נערכים שיעורי נשים ע"י רבנים ורבניות מבני העיר ומחוצה לה, שיעורים מרגשים בעיקר בנושאי חינוך ילדים ושלום בית.

אחרי המבוגרים הגיע תורם של הילדים, מידי יום ראשון מתקיים שיעור לבנים עם הרב יעיש משננים את ספרי הנביא בטעמי המקרא, והילדים רוכשים בקיאות עצומה.

מידי יום שלישי מתקיים שיעור לבנות באגדות חז"ל מוסר ומידות.

בשבתות מתקיימים חוגי תהילים לבנים עם הרב חיים זגורי ולבנות עם תמי חנונה.

מידי מוצ"ש מתקיים לימוד מרתק במיוחד שנקרא "לימוד אבות ובנים". זהו לימוד משותף של אב עם בנו , במשך שעה בכולל, שמסביב השולחנות מלאים בהורים וילדיהם שלומדים ביחד בשקיקה, כל אחד לפי גילו, עניינו ורמתו. הכולל עצמו מציע ספריה רחבה של ספרים המתאימים לילדים, ולכן כל ילד יכול לבחור את חומר הלימוד שלו. בנוסף לחוויה המיוחדת, ישנו ערך מוסף של אחווה, אחדות וקדושה במקום. כשילד רואה מסביבו מציאות כזאת, הוא מפנים אותה ורוצה להיות חלק ממנה. תמצאו שם לא רק "דתיים מובהקים", אלא גם כאלה שרוצים להשתתף בחוויה היהודית המיוחדת הזאת שמספק הכולל. וכיאה לכל פעילות לילדים בסוף ישנה הגרלה עם פרסים בין כל הילדים, וכל ילד יוצא משם עם שי קטן וצנוע. מומלץ בחום!

 

הגיע הזמן להתרחב ולשפר את המבנה

ברוך השם, אנשי העיר מצביעים ברגליים ופעמים רבות אנו רואים את המקום תפוס עד 0 מקום, ולעיתים אף נמצאים בדוחק. בתפילות שבת, המצב ברוך ה' עד כדי כך שאפילו שלעיתים כמעט ולא ניתן למצוא כיסאות, ב"ה.

לשם כך, מתכננים בהנהלה שיפוץ שיכלול את הרחבת החלק האחורי של בית הכנסת והזזת היכל הקודש, ריצוף המבנה, ריצוף רחבת הכניסה, חיזוק המבנה שמאוד ישן וחיזוק ותיקון תשתיות, שיפוץ השירותים והמטבח, שיפוץ חדר הסעודות לשמחות ואזכרות. טיח לאורך חזות המבנה.
עלות השיפוץ כ-200,000 ₪ .

חברי הכולל פונים לציבור לקחת חלק במפעל הענק של בית "כה לחי" ולהשתתף בעלות השיפוץ הגבוהה, זכות גדולה לעיר שהמקום שמהווה פנינה מרכזית בעיר ופתוח לכולם יורחב וימתח את פניו וימשיך להוות בית פתוח חם ואוהב לכל דורש.

ניתן לתרום בכרטיס אשראי, צ'קים ,הוראות קבע, העברה בנקאית. ומזומן במשרד/בתיבת התרומות הנמצאת בכניסה. כל תרומה תתקבל בברכה.

למעוניינים לתרום: ניתן להתקשר למשרד- 04-6817362, יפה- 054-480-1877 (ניתן להשאיר הודעה) מייל: kolhay8@gmail.com

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad