היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בן מובחר: מסכם בסיפוק

בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בן 55 נשוי למיכל ואב לשיר שי ויובל.

לפני כניסתו לחיים הציבוריים התעסק בניהול מערכי שיווק בחברות בולטות. בתפקידו האחרון היה מנהל מערך שיווק ארצי של אחת מחברות הרכב הגדולות בארץ.

 

– בני, כיצד היית מגדיר את מערכת היחסים שלך עם ראשי הרשויות בקריית שמונה ומועצה אזורית הגליל העליון?

בני: "מערכת היחסים שלי עם ראשי הרשויות השכנות קריית שמונה והגליל העליון הוא מצוין ויותר מכך. זה בא לידי ביטוי בשיתוף פעולה ואיגום משאבים בהיקפים ונושאים רבים עם המועצה האזורית הגליל העליון. ולאחרונה כיו"ר פארקי התעשייה המאוחדים אנחנו עושים מאמץ כביר לאחד את הפארקים צח"ר, דלתון וקריית שמונה למנהלת משותפת".

 

 

– ברשותך, המצב הביטחוני אינו מן היציבים. כיצד אתם ערוכים בישובים ובמועצה?

בני: "מבואות החרמון ערוכה לכל תרחיש של אירוע חירום ברמה הגבוהה ביותר. ביישובים ישנן כיתות כוננות והצוותים מתורגלים באופן קבוע ושוטף. קרוב ל-10 שנים קיים נאמן ביטחון שמתחזק את כיתות החירום. בנוסף ישנו צוות חילוץ והצלה המונה כ-60 מתנדבים ביניהם קצינים ורופא. הצוות מיומן בטיפול ברעידת אדמה, חילוץ והצלה מהריסות. ברשותו ציוד במאות אלפי שקלים. עם סיומה של מלחמת לבנון השנייה ביקש מבקר המדינה היוצא, מיכה לינדנשטראוס, להגיע לביקור ולא לביקורת ובתום הביקור ציין לשבח את פעילות המועצה בשעת חירום. אגב בזכותו של המבקר נבנה חמ"ל מורחב מהמשוכללים שיש ברמתו בהשקעה של מעל מליון שקלים".

 

 

– האם מערכת הבחירות נפתחה בשטח?

בני: "אני לא מחכה לבחירות כל חמש שנים. אני מעמיד את עצמי לבחירה מדי יום. יחד עם עובדי המועצה והנהגות היישובים אנחנו עסוקים בתכנון ועשייה במשך כל הקדנציה. בתחום החינוך אנחנו זוכים לשבחים ופרסים על הפעילות המבורכת שהמערכת משקיעה. היישובים משגשגים ופורחים מכרכום בדרום ועד יובל בצפון. המועצה קיבלה בחודש ספטמבר 2011 את פרס הניהול התקין משר הפנים והוכרזה בחודש ינואר 2012 כרשות איתנה. תקציבים גדולים שהשגתי מושקעים בכל היישובים, אין לכך אח ורע. הצלחתי עם שותפי למתג את המועצה כמקום טוב שכדאי לגור בו ולהשקיע בו. באופן אישי מחובר לתושבים, אני עם הרגליים על הקרקע, שום עניין לא יסיח את דעתי, גם לא הצעה שקיבלתי להשתלב במקום ריאלי בבחירות לכנסת".

 

 – לאיזו מפלגה היית משייך את עצמך?

בני: "אני לא איש ציבור או פוליטיקאי הפועל ברמה הארצית אז השאלה לא רלוונטית. אבל בשביל התשובה אני משתייך למפלגת הגליל".

 

 

– יש כבר מועמדים אשר הצהירו על כוונתם להתמודד…

בני: "שמעתי על כוונות כאלה. אני מאחל הצלחה לכל מי שחושב שיוכל להוביל את המערכת המורכבת הזאת ואני בטוח שכוונותיהם של המתמודדים, מי שלא יהיה, הן כוונות טובות. צריך רק לזכור שאין די בכוונות טובות. צריך להצטייד בידע רב והבנת מערכות השלטון על רובדיהן המרובים. כמובן שלא יזיקו ניסיון מצטבר וקשרים בממשל המרכזי. אני מעודד שיתוף פעולה בין המועצה לבין תושבים בקהילה בהחלטות לפיתוח היישוב. הדבר יוצר מעורבות ואחריות ציבורית. עם זאת, התמודדות היא דבר חיובי כשלעצמו. אני רגיל להתמודדויות והכי חשוב זה שנשמור על מערכת בחירות נקייה".

 

– שרי החינוך, הרווחה והתקשורת ביקרו אצלך בתקופה האחרונה במוסדות החינוך ובמועצה איך אתה מסכם את הביקורים?

בני: "שר החינוך גדעון סער אמר בסיום הביקור שלו אצלנו, "זכיתי להכיר מערכת חינוך מתקדמת ואיכותית. השקעת הרשות המקומית בחינוך מורגשת בכל תחומי העשייה".זה הוא אמר, לא אני. השר סייר בבית הספר רמת כורזים, שהינו אחד מ-50 בתי הספר שנבחרו כבתי הספר המובילים בארץ. הוא ביקר במרכז האזורי של המועצה והתרשם ממערך על-אזורי לטיפול באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים שנותן מענה טיפולי לכל תושבי הגליל והגולן. גם שר הרווחה והתקשורת משה כחלון התרשם עמוקות מביקורו במרכז האזורי והבטיח לסייע".

 

– בני, מה גורם לך סיפוק במיוחד?

בני: "תתפלא, דווקא טקס הענקת מלגות שמקיימת המועצה מידי שנה ובה אנו מעניקים ל-250 סטודנטים בגילאים שונים מלגות ובתחומי לימוד שונים. המלגה אמנם צנועה אבל היא מהווה "זריקת עידוד" לדור העתיד. זה מסכם מבחינתי את תהליך הטיפול בילדים וסוגר מעגל מגיל הרך ועד לסטודנטים באקדמיה. זאת תחושה עילאית. זהו סיפוק ממצה".

 

– טוענים נגדך שהארנונה וההיטלים כבדים במועצה שתחת אחריותך?

בני: "הדברים פופוליסטיים, לא נכונים ולא בדוקים. רק אומר שעבור אותם נכסים שאדם היה מחזיק בישוב אחר הוא היה משלם אלפי שקלים נוספים בשנה. על פי סקר שנערך על ידי כלכלני בנק דקסיה ישראל בקרב כלל הרשויות המקומיות (כולל המועצות האזוריות) ואשר מסתמך על הדו"חות הכספיים המבוקרים של הרשויות המקומיות בישראל עלו נתונים שהמועצה שלנו סל ההוצאות לתושב מבטא את עלות השירותים שמעניקה המועצה לתושב ובמבואות החרמון הוא גבוה בכ-10% לתושב מהמקובל במועצות האזוריות האחרות. זאת למרות שמבואות החרמון גובה סכום הנמוך בכ-10% מתושביה, ביחס למועצות האזוריות האחרות".

 

– הדברים אמורים בעיקר לגבי היטל ביוב גבוהים בישובי המועצה?

בני: "הקמת מערכות ביוב חדשות כרוכה בעלויות גבוהות בגלל הימצאותה של המועצה האזורית מבואות החרמון באגן ההיקוות של הכנרת ובגלל פיזורם הגדול של יישוביה. כדי לאפשר את קליטתם של הבנים בישובים, המועצה נאלצה משנת 1995, טרם נכנסתי לתפקיד, לקחת הלוואות שההחזרים שלהן מסתכמים ב-70 מיליון שקלים. בממוצע כ-4 מיליון שקלים בשנה עבור החזר קרן, ריבית והפרשי הצמדה. בפועל המועצה גובה פחות ממיליון וחצי שקלים בשנה מהיטלי הביוב. נלחמתי נגד משרד הפנים שדרש להגדיל את שיעורי ההיטלים כדי שהמועצה לא תיקלע לגירעונות שוטפים. הצלחתי יחד עם שותפיי לעבודה לשמור על איזון כספי במשך עשר השנים האחרונות, למרות ה"בור" העמוק של מערכת הביוב. היטלי הביוב מממנים את החזר ההלוואות ושום דבר מעבר לכך".

 

– בני, הוועד המקומי ברמות נפתלי החליט לעבור למועצה השכנה הגליל העליון. במה מדובר?

בני: "רובם של התושבים ברמות נפתלי הם חבריי ומכריי. רעייתי מיכל היא בת רמות נפתלי. את נעוריי ביליתי במושב רמות נפתלי. בשלב זה נמצאים בביצוע פרויקטים שהמועצה מבצעת, שיקום כבישים פנימיים, ב-3 מיליון שקל, ביצוע תשתיות נוספות במאות אלפי שקלים לא פחות מיתר היישובים במועצה בהם השקענו. אגב לאורך כל הדרך צוות המועצה מנסה להידבר עם חברי הנהלה וגם היום אנחנו מושיטים את ידינו לשיתוף פעולה ובימים הקרובים הם יזומנו על פי בקשתם לשבת מטה מול מטה במועצה. אני מאמין שיהיה בסדר".

 

– לסיום בני, בדצמבר מתקיימות בחירות לראשות המועצה ואתה מסכם קדנציה שנייה. מה תחושותיך?

בני: "אני חש שאני פועל ותורם לעשייה הציבורית בשנים האחרונות באזור, למען שגשוגה ופיתוחה של המועצה ולמען התושבים. מי שפועל מתוך תחושות כאלה לא מסכם קדנציה. אני מרגיש המשכיות והתרוממות רוח של עשייה בתהליכים גדולים שהתחילו עם כניסתי לתפקיד ויימשכו. ישנן משימות נוספות על סדר יומה של המועצה אבל הרוב טוב, לדעתי ולדעת רבים מתושבי המועצה שההחלטה תלויה גם בהם. ישנן תכניות מגירה בתחומים הקהילתיים והדמוגרפיים שאנחנו נפעל להוציאן לפועל.

עלינו לחשוב באופן ריאלי ומציאותי למען הדורות הבאים. אל לנו לשכוח שבשנים האחרונות עלינו על דרך המלך בכל התחומים ואנחנו מקבלים מחמאות משכנינו באזור ומהשלטון המרכזי. אני מעמיד את עצמי לבחירה בפעם השלישית, ומבקש את אמון התושבים".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad