היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בנו חנייה בניגוד לחוק.העירייה לא הרסה. משרד הפנים, כן

בחודש ינואר השנה פנה אביחי שטרן, יו"ר צל"ע (צעירים למען עירנו, לעירייה בשאילתא רשמית ובה כתב: לאחרונה פנו אלינו מס' תושבים המלינים על כך שחניה אשר נבנתה ברחוב הר הצופים בניין 1, קרובה מידי אל צומת הכביש באופן המהווה סכנה ממשית. ולא פעם קרה כי ביציאת הרכב מהחניה כמעט ונגרמה תאונת דרכים. על פי נתונים אשר אנו מחזיקים בידינו, ולאחר התייעצות עם מהנדס תחבורה, עולה כי בשל קירבת החניה אל צומת הכביש והסכנה שטמונה בכך, לא ניתן לקבל היתר/אישור לבניית חניה כאמור, מה גם שמדובר בבניין דירות. אנו פונים אליך בזאת בשאילתא רשמית, על מנת שתבהיר לנו בהקדם המיידי, זאת על פי חוק חופש המידע, מתי הוצא היתר לבניית החניה האמורה, מי הוא דייר זה, וכמו כן נבקשך להמציא לידינו עותק מההיתר האמור.אביחי שטרן, בשם צל"ע".

העתקים מהשאילתא נשלחו אל: מבקר המדינה, מרכז השלטון המקומי בישראל משרד הפנים והמבקר.

לאחר שהעירייה לא המציאה את היתר הבניה (כי לא היה כזה), פנה שטרן שוב אל משרד הפנים על מנת שבמשרד יתייחסו לחשד שמי שבנה את החניה, הוא אדם הקרוב לבכיר (מאוד) בעירייה והחנייה נבנתה בניגוד לחוק.

במענה לפנייתו של אביחי שטרן, כותב פבלו אספינו מרכז פיקוח שטחים אורבניים: "תלונתך בדבר חשד לעבירות בניה. פנייתך מיום 02/02/12 במענה למכתבך שבסימוכין בעניין תלונתך שבנדון, הריני להביא לידיעתך, כי הנושא נבדק ע"י מפקח היחידה הארצית לפיקוח על הבניה מחוז צפון.

להלן תוצאות הבדיקה, בהתאם להתייחסות אשר התקבלה מאת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה קריית שמונה.

הבנייה הבלתי חוקית נהרסה.

לאור האמור לעיל הסתיים הטיפול בפנייתך".

אביחי שטרן אמר השבוע ל"חדשות הגליל" שהוא מקבל בסיפוק את הודעת משרד הפנים, ותוצאות הטיפול בנושאים בהן העירייה אינה ממלאת את חובתה החוקית כלפי הציבור, מעודדים אותו ואת חבריו להמשיך ולעקוב אחר מה שקורה בעיר בתחומים נוספים ולדווח עליהם לגורמי החוק והאכיפה כדי שאלה יבצעו את עבודתם ויכפו על העירייה למלא את חובותיה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad