היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בנט: "הנחה במעונות היום במסגרת מהלך גדול של מיתוג האזור"

רבים ציפו לביקורו של שר הכלכלה והתעשייה נפתלי בנט בקריית שמונה. הציפייה לביקור נבעה מרצונם של ראש העיר הרב ניסים מלכה וקברניטי העיר לקבל מענה מוסמך ואחראי לשורה של נושאים שבתחום אחריות משרדו.

הנושא הראשון היה הנחה לאימהות עובדות במעונות היום.

לפני כארבע שנים הממשלה קיבלה החלטה להחריג את תושבי קריית שמונה ועוטף עזה במתן הנחות לאימהות עובדות שלא לפי טבלת הזכאות הנהוגה בכל הארץ.

מה שעמד מאחורי ההחלטה היה הרצון להקל על האימהות העובדות לצאת לשוק העבודה ולהתחשב במשבר התעסוקה השׂורר בשני חבלי ארץ אלה.

בבסיס ההחלטה נקבע שההנחה במתכונתה המחריגה תהיה בתוקף למשך שלוש שנים, ובהדרגה תיפסק, בחלוף שלוש שנים.

לקראת שנה"ל הנוכחית, תשע"ד הסתיימה ההנחה ובאחת מצאו הנשים העובדות ובני משפחותיהן את עצמן עומדות בפני דילמות קשות. האם לצאת לעבודה כאשר ההפרש בין הכנסתה של האישה (ושל בעלה) ובין המחיר שהיא נדרשת לשלם עבור הילד במעון, כדאי? מה עושות אימהות להן יותר מילד אחד במעון? (ויש רבות כאלה). ומה עושות אימהות העובדות משרה חלקית?

ראש העיר הרב ניסים מלכה הציג בפני השר את הבעייתיות ואת הפגיעה האנושה במרקם האוכלוסייה הנשית העובדת. יהושע אלגלי, אב לחמישה ואחד בדרך, בעזרת השם, פרט לפרוטות את הבעיה והסביר לשר שאישתו עובדת בטבריה והוא עצמו בצפת "פשוט לא משתלם ולא כדאי לשלוח שני ילדים למעון. התשלום שאנחנו נדרשים לשלם הוא גבוה מאוד, אם מעמידים את הכנסתנו מול הטבלה ומול הכנסתו של זוג דומה במרכז, אנחנו מופלים לרעה", אמר אלגלי לשר.

ראויה לציון העובדה שההטבה הייתה נכונה והגיונית ושיקול הדעת שהוביל אליה לקח בחשבון נתון מאוד משמעותי, והוא ההבדל הגדול בהכנסתה של אישה עובדת ואפילו של בני זוג, בקריית שמונה ביחס לזוג דומה ברעננה או תל אביב. המשכורת במרכז גבוהות באחוזים נכרים ממה שמשתכרים כאן בגליל ובקריית שמונה, בד"כ.

ראש העיר אמר לשר בנט: "בשנת הלימודים תשע"ד תם תוקף החלטת הממשלה שהתקבלה לפני כשלוש שנים בדבר סבסוד ההשתתפות במעונות היום לילדים שהוריהם עובדים. משמעות הדבר, פגיעה קשה בזוגות הצעירים בקריית שמונה ובקרב משפחות רבות בעיר שלא מסוגלות לרשום את ילדיהם למעונות היום בשל המחיר הגבוהה בהיעדר סבסוד. התוצאה, אמהות רבות נפלטו ממעגל העבודה בשל אי יכולתן לממן את שהות ילדיהם במעונות. הדבר פוגע קשות בעיר קריית שמונה שמתמודדת עם בעיות תעסוקה קשות והגזירה של ייקור התשלום למעונות היום מונע מהורים רבים לרשום את ילדיהם במעונות".

כאן נזכיר, שבמשך החודשים האחרונים, גם לפני פתיחת שנה"ל וגם לאחר מכן, אנשי ציבור רבים בעיר נלחמו נגד ביטול ההנחה, אבל המחאה לא הגיעה לאוזניו של השר.

השר נפתלי בנט, האזין לדוברים והציע ללכת למהלך גדול ומורכב יותר בו ישותפו גם מועצות הגולן בראשותו של אלי מלכה והגליל העליון גיורא זלץ. "תראו", אמר השר לנוכחים מעמדה שהוא רוצה לעזור "חייבים למתג את המהלך הזה בגדול. צריך לנמק אותו, לא על בסיס ביטחוני, כי הוא כבר לא רלבנטי. אני רוצה להוביל יחד עם ראש הממשלה את המהלך, בדומה למהלך הגדול והמוצלח שאנחנו מובילים בדרום ובו הפכנו את באר שבע לבירת הסייבר הישראלית. חייבים למצוא משהו דומה כאן", אמר השר בנט ונתן לנוכחים להבין שהוא לא ישפוך כסף ללא מחשבה, יעדים ולוח זמנים.

המשתתפים בישיבה העלו נושאים נוספים כמו: התאמת אגרות הפיתוח לתעשייה לרמות נמוכות משהן היום. אגרות שבגלל גובהן הן עוצרות את פיתוח התעשייה בעיר במקום שיאיצו את התהליך.

בדיון שהיה ער השתתפו בנוסף לראש העיר גם הסגנים ד"ר בוריס סידלקובסקי ויגאל בוזגלו וחברי המועצה יורם מלול, אשר פיניאן והרצל בן אשר.

מנהלת מעון חרות בקריית שמונה שרית בן ארצי התלוותה לשר בביקור במעון אותו היא מנהלת, וסיפרה כי בשל ביטול ההנחה הוציאו אמהות רבות את ילדיהן מהמעונות בקריית שמונה דבר שגרר אחריו פיטורי מטפלות ופגיעה קשה במעונות.

 

 

השר נפתלי בנט:

חוק אי חנניה לרוצחים יעבור, למרות התנגדות 'יש עתיד'"

השר נפתלי בנט הוא יו"ר הבית היהודי, ביקר בישיבת ההסדר ונפגש עם ראש הישיבה ורב העיר הרב צפניה דרורי. השר שוחח עם תלמידי הישיבה ותושבים מהעיר. בהתייחסו למשא ומתן המדיני אמר השר: "גיליתי שאין קווים אדומים בעניין המדיני. החלטנו לומר 'עד כאן!'. החוק למניעת מתן חנינה לרוצחים יעבור על אף התנגדות סיעת 'יש עתיד'".

השר העלה על נס את תרומתו של הרב דרורי אשר הקים את הישיבה לפני 37 שנה, ובחר למקם אותה בקריית שמונה, שהייתה מופגזת ומרוחקת מהמרכז, וזאת כי הוא האמין בצורך לחזק את העיר באמצעות תרומתם של תלמידי ישיבות ההסדר אשר הינם עפ"י הגדרת השר 'אנשי גבורה ותורה'.

אל השר נלוו אנשי משרדו וכן מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך ומנהל מרחב הצפון של הבית היהודי סמי לוי.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad