היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בעזרת הרחפן מקדם חקלאות מדויקת וחסכונית – ד"ר משה מירון חוקר במיגל

ד"ר משה מירון (82) מקיבוץ שמיר, המשמש כחוקר במיגל של החברה לפיתוח הגליל, מוביל מחקר חדשני לקידום חקלאות מדויקת ומתקדמת. באמצעות שימוש ברחפן אותו מטיס ד"ר מירון בעצמו, יוצר מירון מפה מפורטת של שטחי הגידול החקלאיים ברחבי הגליל ומאתר אזורים הזקוקים להשקיה מרובה, אזורים בהם יש לצמצם את כמות המים וכן טיפולים רבים נוספים להם נחוצים הגידולים והקרקע.

לדבריו: "כיום יש אין ספור מכשירים שניתן לתכנת, על מנת להשיג תוצאות טובות בגידולים החקלאיים, אך כדי לתכנת בצורה טובה, נכונה ויעילה, עלינו ליצור מיפוי מדויק של השטח. באמצעות הרחפן ניתן לעשות זאת בצורה המהירה ביותר". עוד מוסיף ד"ר מירון, כי הרחפן מעניק תמונת מצב בזמן אמת ומידע המאפשר טיפול מידי ומדויק.

במכון המחקר מיגל עושים כיום שימוש בשלושה רחפנים. משה הטיס לראשונה רחפן כשחגג יום הולדת 80, אז החליט לפנק את עצמו לרגל יום ההולדת ברחפן איכותי, "ברגע שהמחירים ירדו והרחפנים הפכו נגישים יותר, הם כלי יעיל לסיוע במבט עילי, און-ליין ועל מרחבים גדולים במהירות ושליטה מרבית". כיום עושה ד"ר מירון שימוש מחקרי משמעותי ברחפן.

ד"ר מירון מוכיח, כי גם בגילו ניתן להמשיך לעסוק ולהוביל מחקרים חשובים ולעשות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. לסיכום הסביר: "בסופו של דבר אנחנו יוצרים מיפוי מדויק וחלוקה לפי כל עץ, בוחנים את צבע הקרקע, האם האזור צפוף וזקוק להרבה מים או לחילופין מרווח וניתן לצמצם בכמויות המים שמוזרמות. בשורה התחתונה באמצעות הרחפן אנחנו חוסכים במים במקומות שלא צריכים ויודעים לווסט את הכמויות למקסום כמות היבול עבור החקלאים".

צילום: אפי שריר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad