היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בעלי עסקים במרכז: הורסים לנו את הפרנסה

 

בס"ד

 

 

בעלי עסקים במרכז

הורסים לנו את הפרנסה

בעלי עסקים טוענים כנגד העירייה והחברה הכלכלית שכדי לחסוך בהוצאות, הם עובדים ביום ומבריחים את הלקוחות 0 למה שלא יעבדו בלילה? למה לא אחרי הצהרים או בבוקר", הם שואלים את העירייה 0 מינהלת הכיכרות מוכנה להתחשב וללכת לקראתם, על פי תגובתה

הרצל בן אשר

עיריית קריית שמונה והחברה הכלכלית יצאו בתוכנית הכיכרות שבסיומה ישתנו פניו של המרכז המסחרי הישן. התוכנית, עליה כתבנו לא פעם, חיובית ובמקומה. אולם, אליה וקוץ בה.

מרכז מסחרי פעיל לא יכול להיות מושבת מפעילות שעות רבות ברציפות. בניגוד למוסדות ציבור, אצל בעלי העסקים הנוסחה מאוד פשוטה 'לא מכרת – לא הרווחת את לחמך'.

אין הכוונה לצדד באופן גורף וחד צדדי בתביעותיהם של בעלי העסקים במרכז שלא לעבוד כלל, וזו גם לא דרישתם. בסוג כזה של פעילות, כאשר המקום שוקק חיים ויש צורך לבצע עבודות תשתית, חייבת להיות דרך שתשלב בין האינטרס הקיומי לפרנסה של בעלי העסקים ובין האינטרס הציבורי הכללי לבצע את העבודות.

גם כאן יש שתי גישות של המדינה כלפי תושביה. הראשונה, המתחשבת, כלפי 'תושבי מדינת תל אביב' ושלוחותיה והשנייה כלפי קריית שמונה וישובי הפריפריה.

שם, בתל אביב, לא יעזו הרשויות הנוגעות בדבר לעשות דבר מה בלי תיאום והסכמה עם התושבים. הכל יהיה סגור עד הפרט האחרון. כך גם לגבי סלילת כבישים והנחת תשתיות בשטחי שיפוט עירוניים. הכל מתאום ומסודר בהתאם לתושב. לא נחדש לכם אם נאמר שבקריית שמונה אנחנו יכולים לחלום על כך. בואו ניקח לדוגמא את סלילת רחוב הירדן. התמונות והטענות של תושבי השכונה והנהגים עדיין זכורים לכם. ההרס והחורבן הממושכים של הכביש והמדרכות. נכון, ועדיין העבודות ברחוב הירדן המזרחי לא הסתיימו (עוד נחזור לזה). בקיצור, החישובים הכלכליים של הפרויקטים הללו חשובים בעיני מקבלי ההחלטות יותר מביטחונו, בטיחותו ואיכות חייו של תושב קריית שמונה אשר גם למענו המדינה בונה ומשפצת.

…נחזור לעבודה במרכז המסחרי בקריית שמונה.

עבודות התשתית לכיכרות החל ובימים האחרונים נחסמו צירי תנועה אל המרכז המסחרי וממנו, לפרקים.

עבודות תשתית בקריית שמונה, למדנו ממקרים רבים בעבר זה סוג של 'חפש את המטמון או הנפט'. בקרייה, אתה יודע כיצד מתחילות עבודות התשתית, אולם לעולם אינך יודע מתי הן יסתיימו ואיזה סיפורים מסתתרים מתחת לאדמה. בזה נוכחנו לא מזמן גם ברחוב הירדן. ולכן, הנחת העבודה חייבת להתחשב בסיכונים הללו ולתכנן את העבודות, מראש, באופן שהנזק לבעלי העסקים יהיה קטן, סביר ונסבל, במיוחד בימים שהפרנסה קשה על כולם.

השבוע הגענו למתחם בעקבות קריאות אס או אס על התחממות האווירה וסכנה שהדברים יצאו מכלל שליטה. א' בעל עסק לממכר מזון מהיר. "אני לא מבין את העירייה שלנו. איך אפשר לעשות לנו דבר כזה? איך אפשר לסגור לכל כך הרבה זמן את הכביש, לחפור ולהעלות אבק, מבלי להתחשב בנו בעלי העסקים", אומר א' וממשיך חברו מ' בעל עסק דומה "אפשר לחשוב שאנחנו מרוויחים כאן מיליונים. כנראה שבעירייה לא שמו לב שהמצב של העסקים נהיה קשה, וכל קליינט זאת ברכה", הוא אומר.

 

– מה אתם מצפים, שלא יסללו ולא יחפרו תעלות להנחת תשתיות?, אני שואל את השניים.

א' ו-מ' "ההיפך, אנחנו שמחים. אבל, זה לא אומר שאם עושים עבודות תשתית, אז אין דרך אחרת אלא רק על חשבוננו ורק בשעות שהעסקים עובדים. במקומות אחרים עובדים בלילה. למה לא פה? אפשר להתחיל בחמש בבוקר ועד עשר בבוקר, למה לא. אפשר להתחיל בערבע-חמש אחרי הצהרים ולסיים עד אחת עשרה בלילה. בקיצור, יש המון אפשרויות. שהעירייה תתחשב בנו. זה מה שאנחנו מבקשים", אומרים השניים, ומבטאים היגיון בריא ונכון.

להלן תגובת החברה הכלכלית ומנהלת הכיכרות האחריות על ביצוע העבודה: "בשעה טובה ומוצלחת פרויקט מרכז כיכרות יצא לדרך ועבודות ביצוע תשתיות החלו השבוע. בסיומן של העבודות מרכז העיר יהפוך למרכז משודרג ומודרני בעלות של כ-30 מיליון שקל.

מזה מספר חודשים אנו עמלים ומתכננים את הפרויקט בקפידה יחד עם אנשי מקצוע בהובלתו של ראש העיר. ראש העיר הנחה את המינהלת להתחשב בסוחרים ככל שניתן ולהשתדל לבצע את העבודות בלילה לנוחיות התושבים ובעלי העסקים. לא תמיד מתאפשר הדבר. אנו מבקשים מראש את הסבלנות והבנת בעלי העסקים והתושבים ועימכם הסליחה מראש.

אך צריך לזכור כי אנו בונים ומחדשים עיר שזקוקה ל'מתיחת פנים'.

בפגישה שקיים השבוע מנהל המנהלת אורן ירמיהו עם הקבלן הוא הנחה את הקבלן לתת עדיפות לעבודת לילה. עוד סוכם שהעבודות להטמנת כבלי המתח הגבוה יעשו במהירות מרבית ויסתיימו כבר במהלך השבוע הבא".     

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad