היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בקריית שמונה יצעדו 4,601 תלמידים וילדי גנים אל מוסדות החינוך

 

לכיתות א' יעלו  השנה 312 תלמידים. אשתקד עלו לכיתה א' 303 תלמידים.

בחודשים האחרונים שופצו ושודרגו בתי ספר וגנים רבים בעיר. מדובר בשיפוצים נרחבים שכללו בבסיסם תיקוני ליקויי בטיחות, החלפת תאורה, בדיקת מערכות החשמל, שדרוג כיתות וגנים, שיקום חצרות, הכשרת חניות בטוחות לעצירה "נשק וסע" ועוד. כמו כן טופל נושא ההנגשה המחויב ע"פ חוק וחוזקו בתי ספר במסגרת פרויקט חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. בנוסף ניתן השנה דגש לשיפור רמת הבטיחות ביציאה ובכניסה לבתי הספר והעבודות המבוצעות במספר מוסדות חינוך מדברות בעד עצמן.

בחלק מגני הילדים בעיר הותקנו תקרות אקוסטיות, מטבחים, גומי במתקן חצר, חידוש שבילים, הצללות ועוד. בזמן הקרוב יושלמו שיפוצים בגנים ובתי ספר נוספים.

במקביל לעבודות שדרוג הגנים, נצבעו בחופשת הקיץ 14 גנים נוספים. בימים אלה מתבצעות עבודת גינון בגנים רבים ברחבי העיר.

מי שמנצח על עבודות שדרוג מוסדות החינוך בעיר הוא מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון בעזרת מנכ"ל החברה הכלכלית דני קדוש.

בגני הילדים ילמדו השנה 933 ילדים בפריסה של 15 גני חובה, 12 גני טרום חובה, 6 גנים ארוכים ו-6 גנים לחינוך המיוחד. סה"כ בקריית שמונה 39 גנים.

בבתי הספר היסודיים ילמדו בשנת הלימודים הקרובה 1,824 תלמידים. 266 תלמידים יעלו השנה לכיתה ז' בחטיבת הביניים.

בבתי הספר העל יסודיים ילמדו השנה 1,698 תלמידים.

בבית הספר לחינוך מיוחד רננים ילמדו בשנה הקרובה 130 תלמידים ובבית הספר החדש לבעלי צרכים מיוחדים (אוטיסטים) ילמדו השנה 16 תלמידים.

העירייה תמשיך להפעיל את הגנים עד השעה 16:00 כולל יום שלישי, הן בגני החובה והן בגני הטרום חובה, זאת לצד 6 גנים ארוכים שפועלים עד השעה 17:00 ובימי חג ובחופש הגדול.

גם השנה ישולבו פסיכולוגים בגני הטרום חובה (משרד החינוך מקצה תקנים מגני החובה) באמצעות תכנית מעג"ן ובסיוע התכנית הלאומית 360 לילדים ונוער בסיכון ישולבו.

גם השנה תופעל תוכנית קרן קר"ב, חוגים והעשרה לילדי הגנים ותלמידי בתי הספר היסודיים. התוכניות יופעלו כבר בשבוע הראשון של הלימודים, לרווחת הורי וילדי קריית שמונה.

בבתי הספר היסודיים ההזנה תחל כבר בשבוע הראשון של הלימודים ב-4.9.

מאגף החינוך בעירייה נמסר כי הורים המעוניינים להשתתף בפרויקט ההזנה, מוזמנים להסדיר את התשלום כבר בימים הקרובים.

ביום הראשון לשנת הלימודים יבקרו ראש העיר הרב ניסים מלכה, מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון, הממונה על החינוך הרצל בן אשר ומ"מ מנהלת אגף החינוך סיגל כהן בבתי הספר ויחלקו ספר שי לתלמידי כיתות א'.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "ילדי קריית שמונה יכנסו בשבוע הבא למערכת החינוך האיכותית ביותר בצפון.  אני אישית, מכיר, יודע ומאמין בחשיבות העליונה של מערכת חינוך איכותית ולכן, למרות כל הקיצוצים והקשיים, החלטנו בעירייה להמשיך ולהפעיל גם בשנת הלימודים הבאה פרויקטים חינוכיים עשירים שירחיבו את הדעת של כל תלמיד ותלמיד. גם השנה נמשיך במסורת קיומו של יום לימודים ארוך וגם השנה ייהנו ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר היסודיים בעיר מארוחת צהריים חמה".

לסיום ביקש ראש העיר להדגיש כי "אנחנו נעשה כל מאמץ שמי שייכנס השנה לכיתה א' יסיים את לימודיו בקריית שמונה בכיתה י"ב עם תעודת בגרות מלאה שתאפשר לו כניסה לאוניברסיטה. אני מבטיח לתלמידים ולהוריהם שכל עובדי העירייה ומערכת החינוך יעשו הכל כדי לאפשר לתלמידי קריית שמונה את מלוא התנאים לשנת לימודים פורייה ומהנה, שנת הישגים והצלחה".

 

חבר מועצת העיר הרצל בן אשר הממונה על תיק החינוך: "תלמידי קריית שמונה והוריהם מתחילים את השנה עם תקוות גדולות לחינוך לערכים, להקניית מיומנויות וכישורי חיים ושמירה על ביטחונם של הילדים. את מלאכת החינוך יובילו ההורים עצמם, מוסדות החינוך, משרד החינוך ועיריית קריית שמונה. יחד נעשה את המלאכה ונעניק את המיטב והמרב לילדים הנפלאים שלנו".

 

מ"מ מנהלת אגף החינוך סיגל כהן: "אני מאחלת לתלמידים ולהורים שנת לימודים מוצלחת. שנה של פרגון, הצלחות ואהבת חינם. אני מברכת את הצוותים החינוכיים הרבים שלנו שעושים עבודת קודש 24 שעות ביממה כדי להעניק לילדינו את המיטב".

 

 

מועצה אזורית הגליל העליון

מערכת החינוך שבאחריות מועצה אזורית הגליל העליון תפתח שעריה ליותר מ-7000 ילדים ובני נוער נרגשים אשר יגיעו באוטובוסים הצהובים מקיבוצי המועצה ומישובים נוספים הנמצאים בשכנות.

הילדים יגיעו ל-105 פעוטונים, 40 גנים, 11 בתי ספר.

מנהלת אגף החינוך ענת לוי מסרה שנכון לשעת סגירת הגיליון לא צפויות תקלות. בימים אלה עוסקים בשיבוצים אחרונים, בענייני בטיחות ובסידורי הסעות.

ביום הראשון וביום השני יבקר ראש המועצה גיורא זלץ ביחד עם אנשי אגף החינוך בכל בתי הספר ובחלק ממסגרות הגיל הרך, יעמוד על פתיחת המערכת כסדרה, וימסור עציץ פורח עם ברכה לכל מסגרת שבה הוא מבקר.

השנה חידוש- המועצה תעביר תמיכה כספית לקיבוצים אשר יעסיקו מלווים בהסעות לבית הספר ובחזרה הביתה.

גיורא זלץ: אני נרגש עם התלמידים והוריהם לקראת שנת הלימודים. אני מבקש לאחל לצוותי החינוך וההוראה ולאלפי התלמידים שנת לימודים מוצלחת ומהנה, מלאת עניין סיפוק".

 

מועצה אזורית מבואות החרמון

במבואות החרמון כ-1,750 תלמידים בגילאי 3-18,חלקם לומדים בבתי הספר של הרשות וחלקם בבתי ספר של השותפות עם מוא"ז גליל העליון.

שנת הלימודים תיפתח כסדרה והאתגר הגדול של הקיץ היה לסיים מבצע רחב היקף של שיפוצים והתאמות ונגישות ברוב מוסדות החינוך.

בני בן מובחר, ראש המועצה: "בקיץ זה הספקנו לבצע שיפוצים יסודיים ב-3 גני ילדים, התקנת כתה יבילה בשל גידול בית הספר ברמת כורזים, מיזוג כל כתות הלימוד ברשות, קרי  ב-12 גנים ו-3 בתי הספר שלנו, החלפות תקרות אקוסטיות ועוד.

החלטנו לקראת תשע"ז לצאת להשקעה מסיבית, והמועצה העמידה מאות אלפי שקלים מתקציבה השוטף בנוסף למענקי משרד החינוך, וסה"כ ההשקעה הפיזית לקיץ זה נעה סביבות ה- 2,000,000 שקלים.

כמוכן חשוב לי לבשר לאזור שהסתיימו העבודות במרכז ההידרותרפי המחודש כך ששעריו פתוחים לכל האוכלוסיות המיוחדות וזה כולל גם את כל תלמידי החינוך המיוחד, נכי צה"ל, חיילים המופנים לטיפולים ותושבים המגיעים עם הפניית קופות החולים השונות"

 

קרלוס גולדברג, מנהל אגף החינוך רווחה וקהילה: "יש בהחלט מגמות חדשות. בי"ס רמת כורזים גדל הקיץ ב-12% בשל ההרחבות הקהילתיות ובתשע"ז פותחים לראשונה כתה שלישית בשכבת א', כך שלפי הצפי נצטרך להוסיף בניה של 6 כתות נוספות שם.

יש לציין את בית ספר "עגורים" החדש שקוצר הצלחות רבות ולשנה הבאה כל הכתות מ-ז' ועד י"ב בתפוסה מלאה. נציין שבהי"ס קולט תלמידים מ-12 רשויות שונות.

גם בית ספר 'שחפים ' בתפוסה מלאה עם תלמידי מ- 18 רשויות שונות.

גני הילדים בישובים הם תלת גילאיים, הם כפריים ויפים ולהם תפקיד מכריע במרקם החברתי בישובים", אומר קרלוס.

אולי יעניין אותך

Bottom ad