היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בריכה בהפרדה? כן, בערך.

לפני שנתחיל צריך לומר מכל הלב תודה. תודה על ההתחשבות, על הרצון לרצות ועל הדאגה של העוסקים במלאכה והאחראים על כך שישנם ימים ושעות בהן השחייה בבריכה המקומית בהפרדה. תודה גדולה מגיעה גם לראש העיר ולחברה הכלכלית שתיקנו את העוול הגדול מהשנה הקודמת והחזירו את השעות שחייה לגברים לימי שישי בשעות נוחות.
עם זאת, כנראה שבלי ידיעה, הפורמט הזה של בריכה בהפרדה לוקה בחסר. אין ממש הגדרות, אין בדיקות, אין התייחסות לצרכים של הציבור הדתי והכי גרוע, אין עם מי לדבר.
אני בטוח שאף אחד לא עושה זאת מתוך רשעות או זלזול, אך כנראה שהדברים לא הועברו כראוי למקבלי ההחלטות, ולכן זה המקום לציין, לפרט ולעקוב אחרי הדברים.

 

–        גברים/ילדות, נשים/ילדים: ישנו מקום לדיון הלכתי לגבי הגיל בו מותר לשחות עם ילדים מהמין השני. אני בטוח שלרבני העיר תשובות על סמך ההלכה, אך עם מה שבטוח שבנות ובנים מעל כיתה א' הן כבר מחוץ לתחום כשהשחייה מיועדת למין השני. בפעם הקודמת שהיית בבריכה (לפני שבועיים) ראיתי שם כמה בנות שלו רק היה שלט "הכניסה לגברים בלבד" היו יכולות לקרוא ולהבין שזה לא היום שלהן. גם לאבות שרצו בסה"כ שבנותיהם ייהנו איתם לא הובהר בשום צורה מה טווח הגילאים המותר לערבוב. לכן, אולי בהתייעצות עם רבני העירהמועצה הדתית ראוי שמנהלי הבריכה או ראש העיר יחליטו מה גיל הכניסה האפשרי. אחרת, מה הטעם?

–        מצילה לנשים:  בחצור וגם בקיבוצים מסביב ישנה מצילה בשעה שהבריכה מיועדת לנשים בלבד. יש מחלוקת בהלכה אם ובאיזה אופן מותר שיהיה מציל בשעה שהבריכה מיועדת רק לנשים, אך כדי לצאת מהספק, חוסר הנעימות וכדי לאפשר לנשים לשחות וליהנות באמת, צריך לדאוג גם להם (הערה: אם אחד ממקבלי ההחלטות לא מכיר מצילה, הוא מוזמן להתקשר אליי).
בנושא צניעות כבר אין ספקות, ולכן הנשים עצמן אינן יכולות להתלבש בצורה נוחה שמתאימה לבריכה, ומכאן הן מאבדות את הטעם להגיע.

כשדיברתי עם אחד המצילים הסימפטיים בבריכה הוא טען שקשה מאוד לשלוט ולפקח על ציבור הנשים בבריכה, ולכן צריך גבר. כך או כך, בשורה התחתונה 90% מהנשים שמגיעות לא באמת שוחות, אלא דואגות להיות בייבי סיטר, או יותר נכון מצילות לבתיהן הקטנות. חבל.

 

לסיכום, השנה, ובמיוחד השנה רואים שהציבור הדתי מצביע ברגליים ומגיע לבריכה בהמוניו. אני בטוח שאם ישכילו מקבלי ההחלטות לקבל את ההמלצות ולטפל בבעיות שהעליתי הם ייהנו מהכנסות גבוהות יותר, מענה אמיתי ומועיל לצרכים של ציבור שלם, ואולי גם מכמה מצוות. אנחנו נעקוב ונעדכן.

 

לוח מודעות 

– ארגון הנשים "אמונה" שעושה עבודת קודש בקריית שמונה, לא רק בפן התורני, אלא גם בפן החברתי, עורך ערב מקסים לגוף ולנשמה שמיועד לנשות העיר והאזור. הערב יתקיים במלון "הגושרים בטבע", ביום ד', יא' תמוז (19.6) כשהסלוגן הוא: "אמונה מזמינה אותך לבוא להירגע לפני שמתחמם באמת…"
בתוכנית הרצאה מרתקת, ארוחת ערב בשרית ועשירה ורחצה בבריכת המלון.
לפרטים והרשמה (הרשמה מראש-חובה)
:
תהילה חקק
  רכזת "אמונה", קריית שמונה – 054-5956657

 

– ביום ראשון הקרוב 9/6/2013 א' תמוז תתקיים ב"יד עזרא ושולמית" הרצאה מרתקת של מחבר ספר ההוכחות עו"ד ערן בן-עזרא, בה הוא יספר את בסיפורו האישי והמרגש על הנס הפרטי שקרה לו. את הערב מפיקים ארגון "תפארת".
לפרטים נוספים:053-5321213 או
 050-6819190

 

– גיטל ליחאני, אישה פעלתנית ומוכרת התראיינה בעקבות תהליך החזרה בתשובה שלה, ובראיון היא מגוללת את הסיבות, הקשיים בדרך ומספרת על החיים החדשים אחרי הכיסוי ראש. את הראיון ניתן לקרוא באתר האינטרנט של ארגון "למען שמו-נה באהבה" – www.lemaan8.co.il

 

– ארגון "למען שמו-נה באהבה" משיק בקרוב ספרון שירים ומזמורים חדש בפורמט צבעוני, נוח ומושך שיכלול בתוכו זמירות, שירי שבת, פיוטים, ברכות וכו'. כל המעוניין להנציח את שם יקיריו על החוברת או לתרום ובכך להגדיל את התפוצה מוזמן לעשות זאת בפלאפון: 050-6429037

 

– ביום רביעי האחרון נפתחה החנות N&H – הלבשה לנשים דתיות בקו צנוע. החנות ממוקמת בארלוזורוב 17 ליד קופ"ח מכבי, וזה בדיוק הזמן לפרגן ולאחל בהצלחה.

 

– למי שעדיין לא התעדכן זמני הרחצה בהפרדה בבריכה האולימפית הם:
נשים: יום שני משעה 14:00 עד שעה 17:00
גברים: יום שישי משעה 12:30 עד שעה 16:30

 

– מושיקו גבאי מקריית שמונה שחזר בתשובה לפני מספר שנים התארח בתוכנית "אומן באמונה" שבערוץ הידברות וסיפר על קריירת הריקוד שהופסקה בעקבות תהליך החזרה תשובה שלו. ניתן לצפות בשידור החוזר באתר האינטרנט של ארגון הידברות (לצפייה ישירה: http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=16735)

– עדכון מישיבת ההסדר: במשך כל תקופת "זמן קיץ", תפילת ערבית בישיבה מתאחרת לשעה 20:00.

 

תרבות יהודית

ספר: הרב זמיר כהן – אדם ועולמו
אחרי שני חלקי "המהפך", השו"ת "נזר כהן", הספרים "הצופן", "מפתחות לחיים", "מסע אל האמת" והביאור לשיר השירים, כבר מופיע בחנויות הספרים (וגם במוקד הידברות) הספר החדש "אדם ועולמו – שיחות הרב זמיר כהן שליט"א". את הספר ערך הרב יעקב פוזן, שריכז הרצאות רבות של הרב זמיר במשך השנים, העוסקות במגוון נושאים. הספר ערוך בטוב טעם, מחזק מבחינות רבות, ובעיקר, מעניק הדרכה והכוונה בתחומי החיים השונים.

 

דיסק: אריאל זילבר – העטלף והתרנגול
אחד הפספוסים לצרכני המוסיקה הישראלית היה תהליך חזרתו של אריאל זילבר בתשובה. מאז ההתבטאויות שלו תפסו את הכותרות במקום התייחסות ליצירות, המוסיקה שלו הפכה קצת למתריסה או לפחות לכזאת שלא מזכירה ממש את אריאל זילבר הישן מ"ואיך שלא", אך כנראה שהוא חוזר בתשובה שוב אבל הפעם מצד המוזיקה.
" העטלף והתרנגול" האלבום החדש שלו עוסק בשאלת משמעות החיים, המאבק בין אור לחושך, חשבון נפש והשלמה שבין החומר לרוח ופותח את שעריו לכלל הציבור כמו בעבר. מומלץ בחום.

 

 

דיסק: אהרון רזאל – קבעתי את מקומי
משהו כל כך טוב עובר על אהרון רזאל. אחרי שפרץ את גבולות המגזר והרדיו, ממשיך אהרון בעשייה הכל כך מבורכת שלו ומוציא דיסק חדש ומשובח כל כך – קבעתי את מקומי. עשרה שירים, כולם להיטים מאכלסים את יצירת המופת, המתמודדת בקלות על תואר "פסגת היצירה היהודית" של אהרון רזאל. לא מדובר רק באוסף של שירים יפים, כי אם ב"אלבום קונספט" המייצג את הקו האומנותי החדש של אהרון, קו שפועל בסינרגיה מלאה עם המהפך האישי, הרוחני, שחווה אהרון בשנים האחרונות, עת הצטרף כאברך מן המניין לכולל בוקר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad