היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בר מצווה באיחור של …68 שנים

לכבוד המאורע, המרכז התורני לבש חג השולחנות היו ערוכים ומלאים מאכלים מכל הסוגים, שבני הנוער של הישוב עמלו כדי להכין ולשמח את הגמלאים.

לצד ניצולי השואה הוזמנו גם ילדי המועצה המקומית אשר חוגגים השנה בר מצווה משלהם. הילדים סיפרו על המשמעות של הנחת התפילים וטקס הבר מצווה עבורם ובתמורה, ניצולי השואה סיפרו על המשמעות של הנחת תפילים בעיניהם והוסיפו גם סיפורים על הניצחון נגד הגרמנים במלחמת העולם השנייה.

הרב ד"ר דנינו בירך את החוגגים בשם ממשלת ישראל ובשם סגן השר הרב אלי בן דהן, ובדבריו סיפר לנוכחים כי שמע מהשר לפיד על אביו טומי לפיד ז"ל כי בשואה בזמן בר המצווה שלו, לאימו לא היה אמצעים לחגוג לבנה וכי הדבר היחיד שיכלה לשמוח איתו זה בקבוק בושם היחיד שהיה לה. היא ניפצה את הבקבוק כדי שיהיה ריח טוב ביום בר המצווה של בנה. 

לאחר הברכות המשתתפים רקדו ובתום האירוע קיבל כל אחד מהחוגגים סידור תפילה והקדשה מהמועצה הדתית.  

דוד זפרני, יו"ר המועצה הדתית: "הרעיון התחיל לקרום עור וגידים לפני כחודשיים כאשר פנה אלינו נציג ניצולי השואה גרשון קריבושק ואמר שהם מעוניינים לעשות בר מצווה. שמחתי מאוד על היוזמה שהגיעה מצדם ואמרתי לו שנעשה את הכל כדי לקדם את הרעיון ולהפיק להם אירוע מכובד. דברתי עם חברים והם מיד גילו רצון עז לסייע. ברוך השם שזכינו לאנשים כאלה טובים בקהילה שדאגו לכל פרט, כדי שאנשים יקרים אלה יזכו לחגוג גם לאחר כ-65 שנים כמו כל ילד יהודי שעובר שלב חשוב זה בחייו", סיכם זפרני.

 

האירוע התקיים הודות לשיתוף פעולה של המועצה הדתית בקצרין, המועצה המקומית והמתנ"ס. מורה מתנדב הגיע מצפת ולימד אותם את הדרשה, בדיוק כפי שלומדים ילדים צעירים לקראת בר המצווה.                

אולי יעניין אותך

Bottom ad