היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בשורה: תחבורה סדירה וזולה למכללת תל חי

 

יש הסכמות ואישורים כמעט לכל התוכנית ונותר רק עוד עניין שיקבע אם ההחלטה תצליח או תכשל, תעריף הנסיעה. לכך מודעים כל השותפים ובראשם משרד התחבורה ומנהל האזור יוסי אזולאי המאמין ודוחף למציאת הפיתרון האופטימאלי, מחיר אטרקטיבי. 

בשיחה עם עיתון "חדשות הגליל" אומר מנהל האזור יוסי אזולאי: "במהלך החודשים האחרונים, במסגרת פנייה של סגן ראש העיר, יגאל בוזגלו, החל תהליך תכנון שיפור מערך התח"צ העירוני בקרית שמונה.

במסגרת תהליך זה קיימתי פגישות תכנון עם סגן ראש העיר וחברת אגד, וכן השתתפתי בכנס תחבורה ציבורית שיזמה אגודת הסטודנטים של מכללת תל חי בהשתתפות מנכ"ל המועצה האזורית גליל עליון, סגן ראש העיר קרית שמונה, מנכ"ל מכללת תל חי ונציג חברת אגד.

במסגרת הכנס, הזמנתי את הנהלת המכללה והסטודנטים להקים צוות בחינה של צרכי הסטודנטים בעיר אשר יעביר את המלצותיו אלי להמשך תכנון וביצוע. במהלך השבועות האחרונים קיבלתי את המלצות אגודת הסטודנטים והנהלת המכללה אשר שולבו במערך השיפורים המתוכנן בעיר. בהמשך לסיור השר בעיר בשבוע האחרון, הורה השר לבחון את הורדת תעריף הנסיעה. אחד מגורמי המפתח להצלחת התוכנית הינו הורדת מחיר הנסיעה העירוני אשר מהווה נושא משמעותי בקרב אוכלוסיית הסטודנטים. לאור זאת, מתבצעת בימים אלו עבודת בחינה מאומצת בדבר דרכים להוזלת התעריף ושילובו במסגרת תוכנית השיפורים, נושא אשר במידה ולא ישתנה, עלול להכשיל את היוזמה כולה. כולי תקווה כי במהלך הזמן הקרוב ניתן יהיה למצוא את הדרך להורדת התעריף ולהוציא לפועל את תוכנית השיפורים לה זקוקים הסטודנטים המתגוררים בעיר קרית שמונה וסביבותיה", אומר אזולאי.

אביעד רוזנפלד יו"ר אגודת הסטודנטים אומר: "במהלך סמסטר א' פעלנו במרץ עם מגמה ירוקה, הנהלת המכללה והגורמים האזוריים על מנת לקדם את נושא התחבורה הציבורית באזור. התחלנו את השנה כאשר המצב היה אבסורד בו סטודנט במכללה חייב להיות בעל רכב או טרמפיסט בכדי להגיע אל המכללה. אנו מברכים על החלטת משרד התחבורה והירתמותם של הגופים הנוספים למען קידום יצירת 3 קווי תחבורה ציבורית. סטודנט בפריפריה צריך ליהנות מאותם תנאים אשר נהנים מהם סטודנטים בשאר אזורי הארץ. אנו מקווים שזהו תחילתו של תהליך שיהווה קטליזטור לעידוד וקידום התחבורה הציבורית ושאר תשתיות חשובות לרווחת כלל תושבי אצבע הגליל והסטודנטים בפרט", אומר רוזנפלד.

יוסי מלכה, מנכ"ל המכללה האקדמית תל-חי אומר: " הסטודנטים במכללה האקדמית תל-חי, זכאים לתחבורה ציבורית ראויה, זולה ונגישה. המכללה ואגודת הסטודנטים ביחד עם גורמים נוספים באזור וסגן ראש העיר יגאל בוזגלו, פנתה לשר התחבורה ולממונה על התחבורה הציבורית במרחב, יוסי אזולאי וביקשה לשפר באופן משמעותי את התחבורה הציבורית באזור ובפרט את התחבורה המגיעה את המכללה וממנה לאזור כולו. אנו שמחים שכבר בתחילת חודש מרץ הקרוב יחול שינוי משמעותי בתחבורה הציבורית באזור, ואף יוזלו מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. יתווספו שירותים שלא היו עד היום כגון אוטובוס שיצא מהמכללה למרכז הארץ, בכפוף לביקוש ויאסוף בדרך נוסעים מהגליל ובנוסף, ביישובים שבהם, על פי רוב, אוטובוסים לא מגיעים, סטודנטים ותושבי האזור יוכלו להתקשר לאגד ולבקש לשלוח אוטובוס שיסיע אותם. אנו מודים ומעריכים את הירתמותו של שר התחבורה לפתור שורה של סוגיות במרחב ביניהם פתיחת המנהרה המחברת בין שני הקמפוסים ושיפור התחבורה הציבורית באזור".  

ראש העיר: "הקו החדש יאפשר גמישות רבה יותר לסטודנטים לנהל את יומם בצורה טובה, יעילה ורגועה יותר מבלי להילחץ יתר על המידה". ראש עיר קרא לכל הסטודנטים בני העיר להשתמש בקו החדש כדי שהפיילוט יצליח וכדי שמשרד התחבורה וחברת אגד יחליטו באופן סופי להפעיל את הקו החדש באופן קבוע.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad