היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

גדר ההפרדה: הצילו! תרחמו!

. זה גם מה שמבקשים תושבים הגרים ב'גדה' המערבית של גדר ההפרדה החוצה את קריית שמונה וחייבים להגיע ל'גדה' המזרחית לביקור משפחות ותפילה בבית כנסת.

בנימין שמולה, תושב וותיק בקריית שמונה, פנה השבוע בטרוניה על גדר ההפרדה שהציבו מע"צ, העירייה ומשרד התחבורה וחצו את העיר לשניים ללא התחשבות וללא רחמים כלפי התושבים הזקנים, הנכים והמוגבלים ואמר: "מאז שסגרו את הכביש עם הגדר יש לנו בעיות קשות בבית הכנסת. יש כאן שלוש תפילות ביום החל מהשעה חמש בבוקר ועד תפילת ערבית. בבוקר, יש כאן מניין של פועלים המקדימים לבוא ולהתפלל כדי שיספיקו להגיע בזמן לעבודה שלהם. מאז שיש גדר יש לנו בעיות קשות. חלק לא מגיע בגלל שאין לו דרך בטוחה וסבירה להגיע מצד אחד של הכביש לצד השני. חלק גדול מאחר ומפסיד מהתפילה בגלל הגדר. מצד שני, מאז ששמו את הגדר גם אנחנו לא יכולים לעבור לצד השני. הילדים שלנו בנו את הבתים שלהם בצד השני של הכביש ובגלל שאנחנו שומרי שבת, הביקורים נעשים ברגל. ילדים קטנים מסתכנים במעבר מצד לצד ואנחנו לא רגועים. אנשים מבוגרים, בכלל אין מה לדבר עליהם, איך הם יכולים לעבור מעל הגדר?", אומר בנימין שמולה, שהקים בית כנסת לזכר בנו, יואב ז"ל שנפל במלחמת יום כיפור בכיבוש החרמון, והוא אחד מאנשי הועד בבית הכנסת "חלקת יואב".

בנימין ממשיך ושוטח את כאבו במונולוג: "אנחנו אנשים שומרי חוק ומכבדים את הבריות. אנחנו מבינים את הדאגה של מע"צ והעירייה לשלומנו, אבל גם לנו יש צרכים, לחצות כביש בביטחון. אין לנו התנגדות לגדר רק מה שאנחנו מבקשים שידאגו למעבר חצייה בטוח עד שיבנו את המנהרות ואת הגשרים. זאת הבקשה שלנו", אומר שמולה המייצג עשרות רבות של מתפללים ותושבים באזור.

מאז שהשלימו את הצבת הגדר עד אזור באר המים שליד פונדק המעיין, המצב החמיר. אנשי מע"צ, העירייה ומשרד התחבורה בטוחים שההחלטה נכונה, אולם מי שמשלם את המחיר הם התושבים שחייהם נהפכו לבלתי נסבלים ומסוכנים יותר. תושבים לא יוותרו לבקר את בני משפחתם בגלל הגדר, הם יבקרו תוך סיכון גדול יותר לחייהם אילו היה מעבר חצייה במקום. ילדי בתי הספר ממשיכים ללכת באותו נתיב לבית הספר, אלא שהם עושים זאת תוך דילוג מעל הגדר במקום לחצות במעבר חציה מוסדר.

לאורך הגדר נפרצים מעת לעת מעברים זמניים שדרכם חוצים את הכביש תוך סיכון חיים, ודאת מדוע? הנהגים לא מצפים שמישהו ירד לכביש בגלל שיש גדר, ואנשים יורדים ומפתיעים את הנהגים.

רבותי במע"צ בעירייה ובמשרד התחבורה. עדיין אתם יכולים להציל חיים בכך שתסדירו מעבר חציה במקום בו עוברים תושבים ממילא. עדיין לא מאוחר.    

אולי יעניין אותך

Bottom ad