היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

גוג ומגוג, זה פה?

 

אין מישהו שלא שמע את צמד המילים 'גוג ומגוג' בחייו. לרובנו הקונוטציה הראשונה שעולה לנו היא המלחמה האחרונה, שלאחריה יבוא משיח, או משהו כזה. אז מה זה בכלל גוג ומגוג, למה קוראים לה ככה, מתי היא תהיה, ועד כמה אנחנו יכולים להשאר שהיא קרובה.

עוד לפני שנתחיל, נסו לעשות חיפוש בגוגל לצמד המילים הללו. מלבד הסבר ונבואות כאלה ואחרות (רובן לא ממש מבוססות ומדוייקות), נראה שלאורך השנים כל הזמן מספרים לנו בנוסחים שונים, זהו אנחנו ממש בפתחה של המלחמה. אך בגלל שלא קרתה והטיעונים וההשערות התמוססו, סביר להניח שגם הפעם כל הספקולציות למילים שנשפכות על הנושא לא ממש עברו בקרה או אימות.

הרבה ספרים כבר נכתבו על מלחמת גוג ומגוג, מקובלים רבים עסקו בנושא, ולמרות ריבוי הדעות והאמונות, נראה שהיהדות ככללותה מסכימה על דבר אחד, מתישהו (זה יכול להיות מחר או בעוד עשור) תפרוץ מלחמה קשה מאוד, שאחריה יבוא המשיח והאנושות תיכנס לעידן חדש שבו לעם ישראל יהיה מעמד מיוחד. דבר נוסף שכולם מסכימים עליו הוא שעד שהיום הזה יגיע, אי אפשר לדעת מה בדיוק יתרחש בו. עם זאת, אי אפשר להתעלם מזה שכבר היום אנחנו רואים התגשמויות של מה שכתוב בזוהר הקדוש, על כך שבני ישראל עתידים לעורר את כל העולם למלחמה. חלק מהנבואות אומרות שמלך פרס ייצא למלחמה על כל העולם, ואמנם אנחנו רואים שאיראן מתחמשת באופן מהיר מאוד, וגם אם הסכימה בינתיים להסתיר את פעולותיה הגרעיניות, היא מתבססת בצורה גלויה אצל השכנים שלנו מסוריה.

הגאון מווילנה כתב שמלחמת גוג ומגוג תארך 9 שניות. זה היה בהחלט מוזר באותה תקופה, כי הוא כתב את זה בדור שבו נלחמו עם חרבות, מגינים, סוסים וכו'. אבל היום, בעידן הגרעין, ברור שהמלחמה העתידית תהיה מלחמה של כפתורים ותארך שניות. ובכל זאת, הרמב"ם כותב שיש דברים שלא נדע עד שהם יקרו. בפועל הכל יכול לקרות. הכל תלוי איזו גאולה תהיה 'בעיתה' או 'אחישנה'. גאולה בעיתה היא בזמנה, כלומר בזמן שקבע הקב"ה מראש, שזה בסוף האלף השישי. גאולת 'אחישנה' יכולה לקרות קודם.

יש נבואות שטוענות שתהיה גם מלחמה בין אדום וישמעאל, כלומר בין הנצרות והאיסלם. בספר זכריה נאמר 'ואז אספתי את כל הגויים על ירושלים למלחמה'. כלומר, המלחמה הגדולה תתרחש כאשר יבואו עמים רבים, אותם עמים שהצרו לישראל במהלך ההיסטוריה. כתוב בזוהר הקדוש שגוג (המלך) ומגוג (המדינה) הם שמות שישתכחו. רק אחרי שזה יגיע, נבין למי הייתה הכוונה. הקב"ה מכנה אותם רק בשמות האלה.

לפי הזוהר, כל המלכים שהצרו לישראל במהלך ההיסטוריה, כמו סנחריב, נבוכדנצר וכו', יבואו למלחמה בגלגול, עיבור נשמה. כלומר, הנפש שלהם תתעבר בראשי מדינות שיבואו להילחם על ישראל. כולם ירצו לכבוש את ירושלים. בהתחלה זו תהיה מלחמה בין הנצרות לאיסלם, והקב"ה יעשה שעם ישראל לא ישתתף במלחמה זו באופן פעיל, והם יכו אחד את השני. המטרה היא להיפרע מכל אלה שהצרו לעם ישראל במהלך ההיסטוריה.

הרב יצחק פנגר כתב בנושא בעבר: "לכולנו ברור שהעולם הולך ומתקרב למלחמה הרבה יותר עוצמתית מכפי שהכרנו עד היום", אומר הרב. "יש כאלה שרואים במלחמת העולם הראשונה והשנייה את גוג ומגוג, שהתבצעה במספר שלבים. בכל מקרה, החלק הסופי של המלחמה יתרכז במקום היחיד בעולם שכל הדתות הגדולות חפצות בו, ירושלים. הנביא אמר את זה מראש, שהמלחמה תהיה על ירושלים. אי אפשר לדעת בדיוק עד כמה זה קרוב, אבל אם לוקחים בחשבון שנשארו לנו רק עוד 230 שנה עד לסיום האלף השישי, שאז בוודאות יבוא המשיח כל התהליכים של תחיית המתים, ביאת המשיח, בניית בית המקדש וגוג ומגוג אמורים להתרחש בתוך 230 השנים האלה.

החיבור בין הנצרות לאיסלאם מסוכן הן ברמה הגשמית והן ברמה הרוחנית. אותו חיבור התבצע שלוש פעמים בהיסטוריה – כאשר עשו התחתן עם מחלת בת ישמעאל כדי לעקור את יעקב, כאשר המן, שהוא מזרע עשו, התחבר עם אחשוורוש הישמעאלי, וגם כאשר המופתי של ירושלים התחבר עם היטלר בתקופת השואה. החיבור הזה יקרה גם לעתיד לבוא, ויש הטוענים שהוא מתגלם באובמה, שהוא גם נוצרי וגם מוסלמי. באופן כללי זה חיבור בעייתי, שבעצם הולך להוביל את המלחמה האחרונה. חז"ל ממליצים למי שרוצה להינצל לעסוק בשני דברים: בתורה ובגמילות חסדים".

ואם שאלתם את עצמכם מה תפקידה של ישראל בכל הקרנבל הזה, אז מסתבר שעם ישראל לא יילחם, כמו שכתוב 'ה' ילחם לכם ואתם תחרישון', זה יהיה תהליך לקראת ביאת המשיח, כשהקב"ה יגיע ויגלה את מלכותו על ישראל ועל העולם כולו. הנסים במלחמה יהיו גלויים, וגדולים אף יותר מהנסים שליוו את יציאת מצרים.

המלבי"ם אומר שמצפון תיפתח הרעה, ולכאורה יש באזור הזה של המדינה סיכוי גדול יותר שתתחיל כאן מלחמה חלילה.

כן חשוב להאמין ולצפטת לביאת המשיח, אך עם זאת לא כל פעולהכמו מעבר השגרירות של ארה"ב לירושלים היא חלק מהתסריט של גוג ומגוג. הכי חשוב להאמין ולהיות בציפייה אמיתית לבוא המשיח.

 

בשבוע שעבר הקדשנו את המדור לתלמוד תורה חפץ חיים בעיר. השבוע פורסמו נתוני תוצאות מבחני המיצ"ב, ומתברר כי מבתי הספר היסודיים בעיר הוא נמצא במקום השני (אחרי עוזיאל), ואף במקום הראשון (יחד עם עוזיאל) בתוצאות המתמטיקה. בית הספר ששם לעצמו מטרה להצליח הן במקצועות הקודש והן בחול מצליח לעקוף את שאר בתי הספר שבאופן טבעי לומדים יותר מקצועות חול. בהזדמנות זו שווה לתת קרדיט (או במילים אחרות – חזק וברוך) למורה אביאל שמלמד מתמתיקה את כיתה ה' שנבחנה, שאגב מגיע מישיבת ההסדר קריית שמונה. שכוייח (או במילים אחרות – סחטיין).

הרב תומר מיכאל, מנהל התלמוד תורה: "ברוך השם, התוצאות משקפות את ההשקעה והעמל של צוות המורים, ואת ההשקעה והרצינות של התלמידים. אין ספק שאם היינו נבחנים במקצועות הקודש היינו ממוקמים במקומות גבוהים מאוד ברמה הארצית. אני מזמין את כולם לבוא ולהתרשם מהרמה הלימודית והתורנית בבית הספר. אגב, זו לא הפעם הראשונה, שכן גם בשנים הקודמות תוצאות בית הספר היו גבוהות מהממוצע".

אולי יעניין אותך

Bottom ad