היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

גיורא זלץ פועל מול שרים וח"כים בנושא הטבות המס ומחיר הקרקע

הדיונים בין מפלגות הקואליציה על מתווה הטבות המס שגובש אחרונה על ידי יו"ר ועדת הכספים נקלעו למבוי סתום, והמתווה פוצץ. כעת מבקשת הממשלה ארכה מבג"ץ לגיבוש מפה חדשה של הטבות המס. את פרק הזמן הזה מבקש ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ לנצל במטרה לשכנע את מקבלי ההחלטות להחזיר לרשימת היישובים הזכאים להטבות במס הכנסה את הקיבוצים גונן ולהבות הבשן.  

במכתב ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מסביר זלץ עיוות שנוצר ביחס לקיבוצים להבות הבשן וגונן, בכך שיד אחת של המדינה מגדירה אותם 'יישובי קו עימות', ומכלילה אותם תחת אחריות ביטחונית של חטיבה 769, ואף קובעת להם רבש"צ (רכז ביטחון צה"לי). בו בזמן היד השנייה הוציאה אותם להפתעתנו מרשימת היישובים ב'קו עימות', ובכך קטנה זכאותם להטבת מס מ-11% ל-7%". זלץ מציין, ששאר 20 הקיבוצים המוגדרים ב'קו עימות' עלו מ-11% ל-12% הנחה.

במכתב מציין ראש המועצה כי שני הקיבוצים נמצאים בתנופת פיתוח וצמיחה דמוגרפית עם הצטרפותן של עשרות משפחות צעירות. "אני מבקש ממך לבדוק בשנית את השבת שני היישובים לקבוצת יישובי קו העימות הזכאים להטבת מס של 12%" מסיים זלץ מכתבו.

מאמץ השכנוע נמשך במפגש עם שרת המשפטים איילת שקד, אשר ביקרה באזורנו השבוע. בפגישה ביקש זלץ את התערבותה בעניין קיצוץ הטבות המס לשני הקיבוצים, ולסייע בפתרון בעיה עמה מתמודדים קיבוצי דרום המועצה, כששמאי רשות מקרקעי ישראל קבעו מחיר לקרקע לבנייה חדשה הגבוה פי שניים עד פי ארבע בהשוואה לשמאות שניתנה על הקרקע לפני שנתיים. בכך הערימו קושי עצום על זוגות צעירים שהתעתדו לבנות ביתם בקיבוצים. בנושא זה ובאחרים הקשורים לקרקעות הקיבוצים ייפגש בקרוב עם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad