היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

גיורא זלץ קורא לשר הפנים "לאחד את הרשויות המקומיות הקטנות בגליל"

דבריו של ראש המועצה נאמרו השבוע בתגובה לדוח שהוציא מרכז טאוב לחקר מדיניות חברתית-כלכלית בישראל לא מכבר ובו ניתוח המצב במדינת ישראל בכל רובדי החיים החברתיים והכלכליים. יו"ר המועצה זלץ נוקט בצעד ציבורי אמיץ, ומעמיד את טובתם של התושבים בקבלת שירותים מהרשויות המקומיות, מעל האינטרס המקומי והאישי של נבחרי הציבור ועובדי הרשויות.

נקודת המוצא של זלץ במשוואה של סה"כ תקציב מחולק לשירותים או לנבחרי ועובדי הרשויות, היא שככל שהמשאבים הניתנים לרשויות ינוצלו לטובת התושבים במתן מגוון השירותים, כך יהיה צורך פחוּת במשרות ותפקידים ברשויות.   

זלץ: "במצב הנוכחי יש בסביבה הקרובה לנו מספר רשויות קטנות אשר בכולן יחד יש פחות מעשרת אלפי תושבים. מצב זה מחייב דיון רציני, מעמיק, נטול אגו שמטרתו בסוף היום איחוד רשויות. אני מציע לשר הפנים, גדעון סער, לבנות תהליך של בניית אמון בין התושבים והרשויות, יחד עם משרדי הממשלה שבו נבנה תוכנית בשלבים שתוביל ליישום מוצלח של איחוד. ראש פינה, מטולה, יסוד המעלה, מבואות חרמון והגליל העליון כולן רשויות בעלות מאפיינים חברתיים, כלכליים וקהילתיים דומים, שכבר היום משתפות פעולה בתחומי תרבות, ספורט, תברואה, היסעים ועוד. בתחום החינוך בתי הספר של מועצה אזורית הגליל העליון (יסודי ותיכון) מהווים אזור רישום עבור שבע רשויות מקומיות. הנושאים המרכזיים על סדר היום כמו פיתוח כלכלי, תעסוקה, בטחון ומוכנות למצבי חירום משותפים לכולנו ואין לי ספק שההתמודדות עם נושאים אלו תהיה נכונה ומוצלחת יותר כשנפעל יחד".

באופן עקרוני זלץ גורס כי המצב הנוכחי הוא בעייתי , מונע התפתחות במקום לעודד כזו. יש במרחב הגליל העליון מעל עשר רשויות מקומיות שנמצאות אחת בתוך השנייה. אין גבול גיאוגרפי ברור, יש מקומות שאפילו כביש לא מפריד בין הרשויות, או מקומות בהם לכול גדה של הירדן אחראית רשות אחרת.

אני מאמין שהיום יש ממשלה שיכולה להרשות לעצמה להתעסק גם בסוגיות האלו שפוליטיקאים לרוב מעדיפים לדחות ואני מקווה ששר הפנים הנוכחי, גדעון סער, ירים את הכפפה ויורה לאנשי המקצוע במשרדו לקיים בדיקה אמיתית לכדאיות האיחוד.

מבחינת נתונים יש היום במועצה אזורית הגליל העליון כ 18,000 תושבים, במבואות החרמון כ 6,500 תושבים ובשלוש המועצות המקומיות יחד פחות מ 6,000 תושבים. בשלב זה אני לא מתייחס לחצור הגלילית, קריית שמונה ולצפת, שלהן מאפיינים דמוגרפיים מעט שונים.

עתה צריך לחכות לתגובתם של חבריו של גיורא זלץ ברשויות המקומיות הקטנות, וחשוב יותר, כיצד יגיב שר הפנים החדש גדעון סער שטרם נשמע קולו בנושאי הפנים.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad