היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון: להחריב תשתיות בלבנון כתגובה לירי מלבנון

רבים ממנהיגי האזור הרימו גבה כאשר בערב החג התפרסמה התחזית הקשה של פיקוד העורף על היכולות הטיליות של החיזבאללה. הכעס היה בעיקר על העיתוי האומלל וחסר הרגישות. אחד מאלה שלקח את הדברים קשה הוא ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ אשר תושבי הקיבוצים (ולא רק) מתפרנסים מענף התיירות והאירוח. זלץ הביע את מורת רוחו על כך שעדיין יש כאלה בצה"ל אשר לא הפנימו את העובדה שמדד הפרנסה בגליל מחובר למצב הביטחוני וכמו בבורסה, להבדיל, אמירה לא חכמה ובעיתוי אומלל, מביאים לנזקים קשים אצל חפים מפשע, תושבי הגליל במקרה זה.

ב"חדשות הגליל" פרסמנו את הידיעה של פיקוד העורף תוך הסתייגות מהעיתוי וצריפנו 'הערת אזהרה' בגוף הידיעה.

התרחיש של פיקוד העורף, שפורסם ערב חג הפסח, לא הפתיע מההערכה לפיה בעימות הבא בצפון יירה חיזבאללה מדי יום 1000 רקטות על יישובי הצפון, אלא מהתזמון, ערב חג הפסח, וימי החופשה במהלכה מטיילים בצפון מאות אלפי ישראלים.

זלץ המתין עד לסיום ימי החג וחול המועד והשבוע הוא אמר: "החיים בגליל העליון הם לא תוכנית ריאליטי. החיים כאן הם אמיתיים, התושבים יודעים ומכירים את הסיכונים, ומנהלים פה שגרת חיים מלאה ואיכותית.

את הדברים אמר זלץ (סא"ל), לשעבר מפקד גדוד שריון במילואים, במפגש עם מנהלי קיבוצים בגליל העליון. עוד אמר זלץ "מול לבנון ההגנה שלנו צריכה להיות ההתקפה. בצדו השני של הגבול ישנה מדינה ריבונית, לה ממשלה, שארגון חיזבאללה הוא חלק ממנה. אל מול התעצמות חיזבאללה וכוונותיו ההתקפיות, אם יחזרו ויתבררו ככאלה, צריכה להגיב ישראל במכה מקדימה של צה"ל, בעוצמה כזו שתחריב תשתיות צבאיות וגם אזרחיות בלבנון, באזורים נרחבים, כך שייקח זמן רב, אם בכלל, לשקם אותם. זו ההרתעה שלנו, ובגינה ישקלו בחיזבאללה האם שווה להם לצאת במתקפה כזו. אני סבור שעוצמת התגובה הישראלית היא שתקבע את משך מתקפת חיזבאללה. אם נהיה אגרסיביים מספיק בהתחלה, ההתקפה עלינו תתקצר. זה תלוי בנו. בכל מקרה", אומר זלץ, "תושבי הגליל העליון, הנהגות הישובים, צוותי החירום והכוננות וכן הרשויות מוכנים להתמודדות עם האתגרים הביטחוניים. אני קורא לממשלה החדשה שתקום לפעול לחיזוק הצפון באמצעות שדרוג התשתיות, התחבורה הציבורית, שירותי הבריאות והפיתוח הכלכלי שהם המגנט למעבר אלפי תושבים נוספים לגליל העליון".

לצד הדיון הציבורי וההתבטאויות האלה, ממשיכים ראשי הישובים להכין את הישובים למצב חירום ומניסיונם הם יודעים שהקיץ הקרוב יכול להיות קיץ חם, ולא רק בגלל חום יולי-אוגוסט.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad