היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ד"ר אביבה וייצמן-זריהן פרשה מהקואליציה

הפרישה בעקבות העלאת הארנונה "הקש ששבר את גב הגמל", כדבריה של וייצמן-זריהן & הצגת מתאר תוכנית הבראה לעירייה & ויכוחים בלתי נגמרים בין ראש העיר וחברי האופוזיציה & ואישור הסדרי חנייה חדשים

הרצל בן אשר

ביום רביעי יצאו שלוש הזמנות לישיבה שוטפת ועוד שתיים לאישור העלאת ארנונה. וכמו בכל תסריט טוב ההזמנה הרביעית שלא יצאה, הייתה ההזמנה המעניינת, התפטרותה של ד"ר אביבה זריהן-וייצמן מהקואליציה של ראש העיר אביחי שטרן.

עוד קודם לכן הגיעו תושבים שבאו לראות 'מי מרים ידו להעלאת הארנונה' כפי שאמרה לי אחת הנשים, בתשובה לשאלה 'מה הביא אותך לכאן?'.

הישיבה החלה על מי מנוחות תוך דיון על העסקת קרובת משפחה מדרגה ראשונה של חבר בקואליציה.

חבר המועצה אלי זפרני התעקש לדעת אם יש קשר בין היות העובדת קרובת משפחה ובין העובדה שהתקבלה לעבודה.

הרוחות התלהטו תוך גלישה למקומות המוגדרים 'צנעת הפרט'.

הקהל דווקא 'נהנה' מההצגה הטובה בעיר, כפי שנהוג לכנות מעמדים מעין אלה, אך הכל ציפו לדבר האמיתי, הצבעה להעלאת הארנונה בשיעור חריג של חמישה-שבעה אחוזים.

נשוב לנושא הארנונה בהמשך, אך מעטים מאוד ידעו שדקות לפני שהישיבה נפתחה (באיחור) הודיעה חברת המועצה אביבה וייצמן שהיא פורשת מהקואליציה של אביחי.

בתום הישיבוה, אחרי השעה אחת עשרה בלילה שוחחתי עם אביבה שהייתה עייפה מאוד מיום טעון ועמוס שהתחיל בחמש בבוקר.

אביבה, הפתעת.  מה קרה?

אביבה: "החלטתי שאיני מוכנה לשאת יותר באחריות למה שקורה בקואליציה, והודעתי לראש העיר על השעיית חברותי בקואליציה".

 

  • בכל זאת, לא היו סימנים מוקדים למהלך כה דרמטי של יציאה מהקואליציה.

אביבה: "קרו שורה של דברים, והשיא שהביא אותי סופית להחלטה, זה העלאת הארנונה הלא מוצדקת".

 

  • ומה קרה עד ההחלטה להעלות את הארנונה?

אביבה:"תהליכים של מדיניות, לא נעשו בתיאום והסכמת הדרג הנבחר בקואליציה. כך לדוגמא, ההחלטה לצמצם כח-אדם בחינוך נעשתה בניגוד לרצוני וללא תיאום איתי. איני מקבלת קיצוץ בחינוך, ללא תכנית מפורטת שתבנה יחד איתי, וזה מה שנעשה.

איני מקבלת את ראיית החינוך במונחים של 'רווח והפסד' או תקני מינימום. החינוך זה אנחנו, הילדים שלנו, בהם עלינו להשקיע!".

  • זה באשר לחינוך. היו סיבות נוספות?

אביבה: "כן. קיצוץ והבראה נעשו ללא בניית מערך שירותי המצדיק את הקיצוץ. לא יתכן שקודם נקצץ ואז נחליט איך אנחנו עובדים.

וכמובן, הקש ששבר את גב הגמל, העלאת הארנונה  והוספת עול על האזרח הקטן. לצערי לא בטוחה שזה ברור לרשות".

 

אביבה לא הייתה מוכנה שסדרי העבודה של נבחרי הציבור, חברי ההנהלה והמועצה, מול הפקידות ונושאי התפקידים ברשות, לא תיקח בחשבון את חברי המועצה, ובמיוחד את חברי ההנהלה והממונים על התיקים הפועלים בהתנדבות.  יש אי הבנה באשר לסדרי עבודה ורצינות בתהליכי קבלת החלטות, וזה לא מקובל עלי".

אביבה מספרת שנחשפה להתנהלות בה משתמשים בעובדים כנגד עובדים אחרים, דבר שהיה זר לה ולא הייתה מוכנה לקבלו.

 

על אף עייפותה, אביבה הייתה נסערת אך בטוחה בצעד שעשתה. "אני שלמה עם ההחלטה. לא באתי להיות קישוט או חותמת גומי.

לגבי תוכנית ההבראה. משרד הפנים דורש הבראה ובצדק, נציגי משרד הפנים מקצועיים, אך יחד עם זאת, תפקידנו להגיש למשרד הפנים תכנית הבראה ולא תכנית קיצוצים. יש הבדל בין השניים. לעשות משחק מילים ולהחליף אתה המילה 'הבראה' במילה המצועצעת 'המראה', לא יעשה את העבודה.

תפקידנו לבנות מערך שירותי לתושב לפני שאנו מפילים עליו גזרות. להבנתי זו גם תפיסת משרד הפנים אך הוא לא יעשה זאת במקומנו", אומרת אביבה.

 

  • לתפיסתך, מה צריך לקרות כדי שהתוכניות יצאו לדרך?

אביבה: "לא תהיה תכנית המראה ללא חקר גבולות. 12 מיליון שקלים חסרים בקופה לא יכולים לבוא מהציבור ללא ועדה לחקר גבולות. קודם לכל ותכנית סדורה במקביל. באנו לעשות משהו אחר, טוב יותר, יצירתי יותר, כלכלי יותר, מקצועי יותר. מנהיגותי. עצוב לי שזה לא קורה", אומרת אביבה.

במכתבה לראש העיר מציינת אביבה שצר לה על שהיא נאלצת לקטוע את עשייתה בחינוך "במשך חצי שנה נאבקתי כנגד הגזרות במערכת החינוך של קריית שמונה, בין הגזרות שמנעתי התרחשותן בתש"פ: סגירת 2 בתי ספר יסודיים, צמצום ההחלטה לסגירת 7 גנים ל-3, סגירת שכבת י' בתיכון דרכא מתמיד.

הייתי שותפה בקידום פרויקטים עירוניים בתחום החינוך. קידום בינוי מחודש של 5 בתי ספר בעיר (חווה חקלאית, גוונים, יובלים, קורצ'אק, עוזיאל) ומרכז קק"ל למצוינות מדעית. קידום תכנית המראה לחינוך בגיל הרך, וחיזוק מעמד הסייעות. נבנתה תכנית לתש"פ ויש לבחון אותה ולהמשיך לדייק אותה בתשפ"א. כולל הקמת חטיבות צעירות בחינוך הדתי. שיקום היחסים עם רשת דרכא. לצד בניית מכרז ויציאה לנוהל בחירת רשת".

ניכר בה שהיא חצויה בין נחישותה שהדברים יתנהלו כפי שצריך בכל הנושאים לה היא שותפה ובין הרצון הכן להמשיך ולעשות בחינוך.

אבל איך אומרים?! הכל נעצר בגלל קש אחד יותר מידי ששבר את גבה של ד"ר אביבה וייצמן זריהן והביא אותה לפרוש מהקואליציה, שנראתה עד יום רביעי בלילה כקואליציה איתנה ולא שבירה.

 

 

העלאת הארנונה

הדיונים בנושא הארנונה היו ארוכים ומתישים כאשר ראש העיר אביחי שטרן, כאשר היה באופוזיציה הפך עולמות על כוונת המועצה הקודמת להעלות ארנונה באחוזים ממש זניחים (הצמדה למדד), וכיצד הוא עבר מתוכנית טלוויזיה (הכל כלול ערוץ 10 ז"ל) לתוכניות ברדיו (חיים הכט וליאת רון) ותקף ללא רחם את ראש העיר וההנהלה הקודמים.

עדיין מהדהדים באוזני התושבים המילים והלהט שאסור לפגוע בתושבי קריית שמונה כי הם לא הכתובת לגיוס כספים.

והנה, במהלך הישיבה היוצרות התהפכו. חבר המועצה אלי זפרני ואחרים אמרו את אותם הטיעונים, ואביחי הסביר בלהט עד כדי איבוד קולו, ש…חייבים להעלות את הארנונה.

איך שגלגל מסתובב…

בכל מקרה, הקרבות בין האופוזיציה והקואליציה עלו לטונים צורמים, אך העלאת הארנונה בסכומים מצטברים של כ0שבעה אחוז הועלו באצבעותיהם של חברי הקואליציה.

באשר לסכומים והגמדתם בפי ראש העיר כולה שקל שמונים למטר.

החישוב הוא פשוט ולא שווה לכולם במחירים נומינאליים, ולכן כל תושב ייקח את הסכום שהוא שילם עד עכשיו, ויוסיף עליו את האחוזים האמורים, ההעלאה ממש לא קטנה ולא נמוכה. היא תפגע ברבים-רבים מתושבי העיר, וחבל.

 

 

חניה חינם בימי שישי וקיצור שעות החניה בתשלום

עוד דנה המועצה בפיילוט של אי תשלום עבור חנייה בימי שישי וקיצור שעות החנייה בתשלום. חברי המועצה החליטו לאמץ את ההסדר לפיו החנייה בימי שישי יהיה חינם, וכמו כן יקוצרו שעות החנייה בתשלום.

את ההצעה הביא מישל בן שימול המשנה לראש העיר.

התשלום עבור חנייה בתשלום בימי חול תהיה עד השעה 18:00. בנוסף, החניה בחניון המסומן בשוק תהיה ללא תשלום בכל ימות השבוע. (חל איסור מוחלט להחנות בשטח המקורה בשוק).

ההסדר אינו כולל אכיפה בחניות נכים, שתמשיך בכל שעות היום והלילה, חניה על מדרכות, חניה באדום לבן וכל חניה מסוכנת שלא על פי החוק והתימרור המוצב במקום.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad